וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: 97 נדבקים בישראל, הוחמר מצבו של חולה באיכילוב

בועז אפרת, אמיר בוחבוט, דנה ירקצי, מאיה הורודניצ'אנו, יקי אדמקר, לירן לוי, יואב איתיאל וסוכנויות היד

12.3.2020 / 1:30

בעוד מניין הנדבקים בנגיף ממשיך לעלות, משרד הבריאות הכריז על הנחיות להגבלת התקהלויות. הוטלו מגבלות על התנועה מהגדה המערבית. שלושה קווי רכבת בוטלו. דיווח באיראן: סגן הנשיא ושני שרים נדבקו בנגיף. איטליה סוגרת את כל החנויות, השווקים קורסים. עדכונים שוטפים

צילום: רוני כנפו, TPS, עריכה: אסף דרורי

מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה היום (רביעי) ל-97. בין החולים החדשים ילד בן תשע מתל אביב, משרת קבע בצה"ל, סוהרת בכלא ניצן ותושב גוש עציון שנדבק בארצות הברית. אחד מהחולים, שבבית חולים איכילוב, מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם לאחר שהוחמר מצבו. משרד הבריאות פרסם את המקומות והטיסות בהם שהו, והורה לכל מי שבא עמם במגע להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות הודיעו על הגבלות חדשות, בראשן הגבלת התקהלויות עד במקומות סגורים למאה איש, ביטול כנסים ואירועים לא הכרחיים וחובת בידוד ביתי עבור הסובלים מחום ומתסמיני נשימה. מוקדם יותר, נתניהו הציג בדיון השפעת הקורונה על הכלכלה תכנית פעולה לייצוב המשק הישראלי, ואמר כי עשרה מיליארד שקלים יוקצו לטיפול במשבר. עוד הוסיפו במשרד כי יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. בד בבד, רכבת ישראל הודיעה על שיבושים בעקבות מחסור בפקחים, הנמצאים בבידוד מחשש להידבקות.

שוטרי מג"ב עם מסכה במהלך פעילות בגדה 11 במרץ 2020. רויטרס
שוטרי מג"ב מתגוננים עם מסכה במהלך פעילות בגדה/רויטרס

גם ברחבי העולם נמשכת התפשטות הווירוס, שארגון הבריאות העולמי הגדיר לראשונה כמגפה עולמית (פנדמיה). בארצות הברית חצה מספר הנדבקים בנגיף הקורונה את רף האלף. בקוריאה הדרומית זוהו עוד 242 מקרים של הידבקות בקורונה, מה שהביא את מספר החולים בנגיף במדינה ל-7,755. באיטליה מניין הקורבנות עלה ל-827, ו-60 מיליון אזרחים נמצאים בסגר, שהוחמר היום עם הוראה על סגירת כל החנויות. גם באיראן ממשיך לעלות מניין הקורבנות, עם 62 מתים נוספים ביממה האחרונה, ולפי הדיווחים סגן הנשיא ושני שרים בממשלת איראן נמנים עם הנדבקים בנגיף.

משרד הבריאות פרסם את רשימת החולים המאומתים והמסלולים שעברו.

01:30 - מורה ממודיעין נדבקה בקורונה; כמאה תלמידים יישלחו לבידוד

עיריית מודיעין-מכבים-רעות הודיעה כי מורה תושבת העיר נדבקה בנגיף הקורונה, ובעקבות זאת 94 תלמידים ו-80 אנשי צוות בבית הספר עירוני ה' בו לימדה ייכנסו לבידוד ביתי. מצבה של המורה מוגדר קל, והיא שהתה בבידוד מאז יום שבת האחרון.

01:20 - ארה"ב: סן פרנסיסקו הורתה לא לקיים אירועים רבי-משתתפים

עיריית סן פרנסיסקו שבקליפורניה הורתה לא לקיים אירועים בהשתתפות יותר מאלף איש עד 25 במרץ בניסיון למנוע את התפשטות נגיף הקורונה. עד כה נרשמו בעיר 14 מקרי הידבקות, לצד דיווחים על 99 נוספים.

00:55 - סעודיה: מניין החולים בקורונה עלה ל-45

ערב הסעודית הודיעה על 24 חולים נוספים בנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין הנדבקים בממלכה ל-45. בין החולים החדשים שני אזרחים ששבו מעיראק, ילדה בת 12 שהייתה במגע עם סבה שחזר מאיראן ו-21 מצרים.

23:26 - בגלל פקחים בבידוד: רכבת ישראל הודיעה על ביטול שלושה קווים

רכבת ישראל הודיעה על ביטול שלושה קווים, בעקבות מחסור בפקחים, הנמצאים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. החל ממחר לא יופעלו רכבות בקווים באר שבע צפון האוניברסיטה-דימונה, בית שמש-ירושלים מלחה ולוד-ראשון לציון הראשונים. כמו כן, לא יופעלו רכבות הלילה בין תחנות באר שבע מרכז ותל אביב ההגנה.

ברכבת ישראל אמרו כי בימים האחרונים זינק מספר הפקחים הנמצאים בבידוד ל-27, כך שנוצר מחסור בצוותים להפעלת רכבות הנוסעים. "אנו שבים ומזכירים כי על פי הנחיות משרד הבריאות, במקרה של בידוד ביתי, אין להשתמש בשירותי הרכבת", הוסיפו ברכבת.

23:08 - איטליה הכריזה על סגירת כל החנויות במדינה

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה הכריז על סגירת כל החנויות במדינה, פרט לבתי המרקחת וחנויות המזון. זאת, בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה במדינה, חרף הסגר הכללי שהוטל עליה.

22:45 - אחות באסותא רמת החייל אובחנה כחולה בקורונה

אחות בתפקיד ניהולי באסותא רמת החייל, תל אביב, שלא טיפלה במטופלים בשבועיים האחרונים, אובחנה בביתה כחולה בקורונה. האחות לא שהתה בבית החולים בשבוע האחרון.כל העובדים שבאו במגע קרוב עם האחות נכנסו לבידוד.

22:00 - אוניברסיטת חיפה תקיים לימודים מקוונים, בוטלו קורסים בבן-גוריון

אוניברסיטת חיפה הודיעה כי הלימודים בקורסים שבהם יותר ממאה תלמידים יתקיימו באופן מקוון, זאת לאור הנחיות משרד הבריאות המגבילות התכנסויות במקומות סגורים. באוניברסיטה נערכו לאפשרות של למידה מקוונת גורפת, שתחול על כלל הקורסים בקמפוס, והורו לסטודנטים להצטייד במחשב עם מצלמה, מיקרופון וחיבור לאינטרנט מתאימים.

במקביל, אוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע הודיעו כי לא יתקיימו מחר הרצאות בנוכחות של מאה איש ומעלה. החל משבוע הבא קורסים אלה יועברו באופן מקוון בלבד, במועדם. מרצים בבידוד ימשיכו ללמד באופן מקוון. קורסים בנוכחות של פחות ממאה איש יתקיימו כסדרם.

21:45 - הוחמר מצבו של אחד מחולי הקורונה המאושפז באיכילוב

חלה החמרה במצבו של אחד מהנדבקים בנגיף הקורונה, חולה 71, המאושפזים במרכז הרפואי איכילוב שבתל אביב. החולה, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, מורדם ומונשם כשמצבו קשה. מדובר באחד מהחולים שמקור הידבקותם איננו ידוע, אך מוקדם יותר פרסם משרד הבריאות את המסלול שעבר כדי להורות על חובת בידוד למי שהיו עשויים לבוא עמו במגע. הוא סובל ממחלות רקע, ואינו מעשן.

21:34 - יוארך הסגר על בית לחם, הוטלו הגבלות על התנועה מהגדה

שר הביטחון נפתלי בנט החליט על נקיטת שורת צעדים בניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה, בתום התייעצות ביטחונית ובהתאם להמלצת גופי הביטחון. במסגרת הצעדים, יוארך הסגר הקיים על רצועת עזה עד לצאת השבת. מיהודה ושומרון, תותר כניסת פועלים וסוחרים בלבד עד גיל 50, ובמקביל יימשך הסגר על העיר בית לחם. חל איסור על כניסת ישראלים לשטחי A ו-B, למעט מקרים חריגים באישור פרטי.

משרד הביטחון מסר כי "מדובר בצעדים שמטרתם למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה, תוך צמצום הפגיעה במשק במידת האפשר. היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) פועלת בתיאום עם הרשות הפלסטינית על מנת ליישם את הנחיות שר הביטחון ולהעביר מסרים בהתאם. שר הביטחון יקיים הערכות מצב שוטפות על מנת לתקף את ההנחיות ולגבש צעדים נוספים ככל שיידרשו".

21:15 - מניין חולי הקורונה עלה ל-97

15 מקרים חדשים של חולי קורונה התגלו בישראל. בסך הכול, עלה מספר הנדבקים ל-97.

20:36 - אוניברסיטת אריאל דוחה את פתיחת סמסטר ב'

אוניברסיטת אריאל הודיעה על דחיית פתיחת סמסטר ב', לעת עלתה ליום ראשון ב-15 במרץ. באוניברסיטה הבהירו כי הלימודים במכינה יתקיימו מחר כסדרם וכי מבחנים יתקיימו מחר במועדם. "הנהלת האוניברסיטה תקיים הערכות מצב בהתאם להתפתחויות ותעדכן את סגל ההוראה והסטודנטים לגבי שימוש במערכת הלמידה מרחוק, על פי הצורך", נמסר.

מנגד, באוניברסיטת בר אילן הודיעו כי הלימודים יתקיימו מחר כסדרם. האוניברסיטה פועלת לאיתור פתרונות, כמו למשל פיצול כיתות, שיאפשרו לימודים גם בקורסים שרשומים אליהם יותר ממאה סטודנטים.

20:15 - חולה 78 הייתה במתחם קניות בבאר שבע ובאולם בשדרות

משרד הבריאות פרסם את מסלולה של חולה מספר 78 בקורונה, תושבת הדרום בת 49, שבאה במגע עם חולה מאומת. מאתמול היא שוהה בבידוד ביתי. כל מי ששהה יחד עמה במקומות אלה מחויב להיכנס לבידוד.

28 בפברואר - בין השעות 9:00-11:00 - סופרמארקט "אושר עד" באר שבע.
29 בפברואר - בין השעות 18:00-21:00 - חנות "איקאה" באר שבע, לא כולל מתחם המסעדה.
2 במרץ - בין השעות 14:00-17:00 - במתחם ביג באר שבע - חנויות H&O ותמנון.
6 במרץ - בין השעות 11:00-11:30 - סופרמארקט ויקטורי באופקים
8 במרץ - בין השעות 9:00-10:45 - קופ"ח כללית ב' אופקים מבוגרים
8 במרץ - בין השעות 20:00-00:00 חגיגות יום האישה באולם "שמיים" בשדרות.

20:13 - חולה מספר 79 הייתה ברכבת מאופקים לב"ש ובחנות בנתיבות

משרד הבריאות פרסם את המסלול של חולה 79, תושבת אזור הדרום שבאה במגע הדוק עם חולים מספר 51 ו-58, ומאז אתמול שוהה בבידוד ביתי. מי ששהה עמה במקומות הבאים מחויב להיכנס לבידוד:

1 במרץ - בשעה 05:40 עלתה לרכבת מאופקים לבאר שבע, החלפה בבאר שבע בשעה 06:01 לרמלה עד 06:50. חזרה ברכבת 15:32 מרמלה לב"ש, החלפה מב"ש לאופקים ב 16:54.
2 במרץ - בין השעות 14:00-17:00 - ביקרה בחנויות בביג באר שבע H&O, מנגו, מקסטוק.
3 במרץ - בשעה 05:40 עלתה לרכבת מאופקים לבאר שבע, החלפה בבאר שבע בשעה 06:01 לרמלה עד 06:50. חזרה ברכבת 15:32 מרמלה לבאר שבע, החלפה מבאר שבע לאופקים ב 16:54.
4 במרץ - בשעה 05:40 עלתה לרכבת מאופקים לבאר שבע, החלפה בבאר שבע בשעה 06:01 לרמלה עד 06:50. חזרה בשעה 12:00 מרמלה לתחנת ראשון לציון.
4 במרץ - בשעה 14:15- אוטובוס קו 10 מראשון לציון רח' משה דיין לתחנת רכבת ראשון לציון.
4 במרץ - בשעה 15:01- רכבת מראשון לציון לאופקים.
5 במרץ - בשעה 05:40 עלתה לרכבת מאופקים לבאר שבע , החלפה בבאר שבע בשעה 06:01 לרמלה עד 06:50. חזרה ברכבת 15:32 מרמלה לבאר שבע, החלפה מב"ש לאופקים ב 16:54.
8 במרץ - 20:00-20:30 חנות "מקסטוק" נתיבות.
9 במרץ - בשעה 6:09 רכבת מאופקים לאשדוד, החלפת רכבת ללוד בשעה 6:57 הגעה ללוד 7:36, 15:32 רכבת מרמלה לב"ש, אוטובוס מקאנטרי באר שבע קו 330 לאופקים.
10 במרץ - בין השעות 8:40-9:00- ביקור במרפאה כללית באופקים (מישור הגפן)

ראש הממשלה, שר הבריאות, ר' המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות בהצהרות לתקשורת בנושא הקורונה, 11 במרץ 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
התקהלויות יוגבלו. השר ליצמן בהצהרה מיוחדת, הערב/אתר רשמי, משרד הבריאות

19:44 - סוהרת בכלא ניצן נדבקה בקורונה

סוהרת בכלא ניצן נדבקה בנגיף הקורונה לאחר שהייתה במגע עם חולה מאומת. מצבה של הסוהרת קל והיא הוכנסה לבידוד. היא לא באה במגע עם אסירים, אך באה במגע ישיר עם לפחות שבעה סוהרים שנשלחו לבידוד.

אנשי הסגל שהיו עם הסוהרת הוכנסו לבידוד בית. משב"ס נמסר כי "מחלקת הרפואה בשב"ס, בשיתוף משרד הבריאות, מקיימים חקירה אפידמיולוגית לאיתור מגעים נוספים".

19:30 - הנחיות חדשות: התקהלויות יוגבלו למאה איש, בידוד לסובלים מחום ושיעול

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשרד הבריאות הכריזו היום (רביעי) על הנחיות חדשות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, בראשן הגבלת התקהלויות במקומות סגורים עד למאה איש. "יהיו החרגות לצרכי ביטחון ובריאות, אבל גם עוד נושאים", ציין נתניהו. לדבריו, נשקלת האפשרות לדחות את שנת הלימודים באוניברסיטאות, אך בתי הספר, מקומות העבודה והתחבורה הציבורית ימשיכו לפעול. כחלק מהשיח מול המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג), תיבחן פתיחת שנת הלימודים באמצעות למידה מרחוק ולא במידה פרונטלית. נתניהו קרא שלא לקיים כנסים או אירועים אם אין צורך והסביר כי "אנחנו במגפה עולמית. מדינות אחרות שלא נקטו בצעדים שנקטנו נמצאות במדרון מאוד קשה".

ההגבלות על התכנסויות חלות גם על אירועים פרטיים כגון חתונות, בר מצוות ושמחות. כחלק מההנחיות החדשות, במשרד הבריאות קראו לכל מי שסובל מחום של יותר מ-38 מעלות או משיעול וקוצר נשימה להיכנס לבידוד עד יומיים מחלוף התסמינים. עוד נקבע כי אירועי ספורט יתקיימו ללא קהל. החנויות, הקניוניום ומרכזי הקניות יפעלו למניעת צפיפות ולוויסות עומס המבקרים. המעסיקים התבקשו להיערך להגדלה ככל הניתן של העבודה מרחוק של העובדים. כמו כן, צוותי בריאות המטפלים בחולים הונחו להתכנס רק למטרות עבודה ובקבוצות שלא יעלו על 15 איש.

בהצהרה מיוחדת יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת, קרא נתניהו לאזרחי המדינה לגלות "הקרבה" כדי לסייע בהתמודדות עם הנגיף ואמר כי "יהיה לנו יותר קשה לפני שיהיה יותר קל".

19:16 - מניין הקורבנות באיטליה עלה ל-827, יותר מ-12 אלף נדבקים

מניין הקורבנות של הקורונה באיטליה עלה ל-827 - עלייה של 31% ביממה אחת. כמו כן, המספר הכולל של המקרים המאומתים של הידבקות בנגיף באיטליה עלה ל-12,462, זאת לעומת 10,149 אתמול.

18:48 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-82

משרד הבריאות הודיע על שלושה חולים נוספים בנגיף הקורונה, שמעלים את המספר הכולל של המקרים בארץ ל-82.

18:30 - ארגון הבריאות העולמי: הקורונה - מגיפה עולמית

ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות נגיף הקורונה כמגיפה עולמית. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, קרא לכל המדינות להתגייס כדי לבלום את ההתפשטות ואמר כי כולן יכולות לשנות את המגמה. לדבריו, "אנחנו נמצאים בזה ביחד ואנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון, בנחת, כדי להגן על אזרחי העולם. ניתן לעשות זאת".

18:29 - אירלנד: קורבן ראשון לווירוס הקורונה במדינה

משרד הבריאות של אירלנד הודיע על קורבן ראשון כתוצאה מווירוס הקורונה.

18:10 - שבדיה: מקרה מוות ראשון מהקורונה

שבדיה דיווחה על קורבן ראשון מנגיף הקורונה - מטופל מבוגר שמת בבית חולים בשטוקהולם. "למטופל היה COVID-19 ומחלות רקע", הודיע בית החולים האוניברסיטאי קרולינסקה, שנמצא בהודינגה.

17:47 - מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-79

משרד הבריאות הודיע על שני נדבקים נוספים בנגיף הקורונה, שמעלים את המספר הכולל של המקרים בארץ ל-79.

17:29 - דיווח באיראן: סגן הנשיא ושני שרים נדבקו בקורונה

סוכנות ידיעות באיראן דיווחה כי סגן הנשיא ושני שרים בממשלה נדבקו בנגיף הקורונה. זאת, בעוד מניין הקורבנות במדינה עלה ב-62 ביום האחרון, ל-354.

הדיווח, שפורסם בסוכנות "פארס" הנחשבת כמקורבת למשמרות המהפכה, מגיע במקביל למאמצי הנשיא חסן רוחאני להשתלט על התפשטות הנגיף, לאור הביקורת על התגובה האיראנית למגפה. לפי נתוני הרשויות, התגלו עד כה כ-9,000 מקרים של הידבקות ברחבי הרפובליקה האסלאמית.

כמו כן, הדיווח מגיע אחרי ימים של ספקולציות בנוגע לסגן הנשיא, אשאק ג'האנגירי. הוא העלה חששות לגבי בריאותו אחרי שלא הופיע בתמונה האחרונה של ישיבת הבכירים במדינה. החולים האחרים שעליהם דווח הם עלי אשגר מונסאן, שר המורשת התרבותית והתיירות, ורזא רחמאני, שר התעשייה, המכרות והעסקים.

17:12 - הירידות בשווקים: מדד הדאו ג'ונס יורד ב-4%

מדדי המניות רשמו צניחה נוספת בעקבות הבהלה מנגיף הקורונה. מדד הדאו ג'ונס צנח ב-4.0% ו-500 P&S ב-3.6%, בעוד משקיעים בארצות הברית עדיין מחכים לפרטי תכנית הסיוע שעליה הצהיר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שצפויה לכלול הקלות במס ועזרה נוספת למשק. במקביל, מחירי הנפט עלו ב-4.0%.

נשים מוסלמיות שיעיות עוטים מסכה לאור התפרצות נגיף הקורונה בעיר נג'ף שבעיראק ב-11 במרץ 2020. רויטרס
נשים מוסלמיות שיעיות עוטות מסכה בעיר נג'ף שבעיראק, היום/רויטרס

16:42 - אחרי ש-16 אנשי צוות נשלחו לבידוד: עודכנו הנהלים באיכילוב

בבית החולים איכילוב שבתל אביב עדכנו את הנהלים לטיפול בחשודים בהידבקות בנגיף הקורונה. זאת, לאחר ש-16 אנשי צוות נכנסו לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה מספר 71.

במכתב שנשלח לעובדים נאמר כי יוקם חמ"ל שירכז שאלות של עובדים וייתן הנחיות לטיפול בנגיף. כמו כן, תתקיים הצטיידות מקיפה של כל המלאים - בעבור מתן טיפול לחולים ובעבור התמגנות הצוותים. עוד נקבע כי כל עובד שחושש כי חלה בקורונה או שבא במגע עם חולה, עליו לדווח למנהל הישיר שלו ולבצע בדיקת לאבחון המחלה.

במכתב נאמר כי מחלקה פנימית ו', אליה הגיע אתמול חולה הקורונה, חוטאה לחלוטין, וכי נערכות הכנות להקמת מחלקות נוספות לקליטת חולים. חולה 71 במצב בינוני, ובנוסף אליו מאושפזים עוד חמישה חולים בבית החולים האיכילוב.

15:54 - שב"ס יפנה את כלא "סהרונים" ויכשיר אותו לקליטת חולי קורונה

שירות בתי הסוהר (שב"ס) החליט על פינוי מתקן "סהרונים" שבנגב ועל הכשרתו לקליטת אסירים נשאי קורונה. ההחלטה על פינוי בית הסוהר התקבלה בהערכת מצב שקיים שב"ס להתמודדות עם התפשטות הנגיף.

בשב"ס הדגישו כי אין כרגע כלואים כאלה, אולם ביחידות השונות "נערכים לפינוי כלואים למתקני כליאה אחרים ולהשמשת האגפים ומתקן הכליאה בדרום למענה מיידי נוכח האיום לחדירת הנגיף לבית כלא".

בשב"ס הוסיפו כי בכל אחד משלושת מחוזות הפיקוד בשב"ס שיתנו ומענה לקליטת עצורים החשודים כחולים. כמו כן, נבחנים צעדים נוספים על ידי גורמי המקצוע בארגון. בין היתר, נבחנת האפשרות לביטול חופשות של אסירים.

15:48 - חולה מספר 71 שהה במלון באילת ובקניון בכפר סבא

משרד הבריאות פרסם את מסלולו של חולה מספר 71, גבר בשנות ה-60 לחייו ממרכז הארץ, שמקור הידבקותו אינו ידוע. מי ששהה במקומות הבאים בימים ובשעות המפורטים מחויב להיכנס לבידוד של שבועיים:

24-26 בפברואר - מלון קראון פלאזה באילת
24 בפברואר - מלון קלאב הוטל אילת, ארוחת ערב והופעה במסגרת כנס יד לבנים
25 בפברואר - מלון קלאב הוטל אילת, ארוחת ערב והופעה במסגרת כנס יד לבנים
1 במרץ - מכון סקר רפואי שיבא תל השומר (8:00-11:00)
2 במרץ - הצביע בבית ספר יסודי כוכב יאיר, קלפי מס' 1 (12:00:13:00)
5 במרץ - מכון "משו"ב" קניון שרונה כפר סבא (8:00-10:00)

דובר צה"ל הבהיר כי הרמטכ"ל אביב כוכבי לא שהה בכנס יד לבנים במקביל לחולה 71. כוכבי, וכן ראש אגף כוח האדם, נכחו בכנס עם המשפחות החולות ב-26 בפברואר - יום אחרי החולה. "החיבור בין האירועים איננו רלוונטי ופורסם ללא בדיקה. עוד נציין כי חלפו מעל לשבועיים מאז הכנס", מסר דובר צה"ל.

14:52 - מרקל: עד 70% מאוכלוסיית גרמניה יידבקו בנגיף

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל טענה היום כי עד 70% מאוכלוסיית המדינה עשויים להידבק בנגיף הקורונה. היא אמרה כי היות ואין בנמצא חיסון כרגע, עיקר המאמצים מתמקדים ב"להשיג זמן".

14:40 - חולה מס' 77 שבה לארץ מפריז

מהחקירה האפידמיולוגית שערך משרד הבריאות עולה כי חולה מספר 77, תושבת מעלה אדומים בשנות ה-40 לחייה, שבה לארץ מצרפת. היא יצאה מתל אביב בתאריך 27 בפברואר בשעה 05:50 בטיסה מספר LY319 של חברת אל-על לשדה התעופה שארל דה גול בפריז. היא שבה לארץ ביום 1 במרץ בטיסה מספר LY326 של חברת אל-על שיצאה מפריז בשעה 22:30 ונחתה בתל אביב ב-03:50. למחרת, 2 במרץ, היא ביקרה בין השעות 17:00-18:00 בקלפי מס' 9 בבית הספר התורני "רמות", רחוב הקרן 10, מעלה אדומים. ב-3 במרץ ביקרה ב-12:00 בבית מרקחת סופר-פארם בקניון מעלה אדומים. ב-4.3, בין השעות 12:00-13:00 ערכה קניות בשופרסל-דיל בקניון מעלה אדומים, ובין השעות 13:15-13:45 הייתה בחנות "אייס קנה ובנה" באותו קניון.

14:32 - חולה מס' 76 שבה מכנס בבריטניה

מהחקירה האפידמיולוגית שערך משרד הבריאות עולה כי חולה מספר 76, בת 32 מאזור הדרום, שבה לארץ מלונדון לאחר שהשתתפה בכנס באדינבורו, סקוטלנד. האישה טסה מת"א ב-28 בפברואר בטיסה מספר VS454 של חברת Virgin Atlantic שהמריאה ב-07:00 לשדה התעופה הית'רו בלונדון. בזמן שהותה בלונדון השתכנה במלון KIP. ב-3 במרץ היא טסה עם מטוס של אותה החברה בשעה 08:45 מהית'רו לאדינבורו, שם השתתפה בכנס שנערך ב-John Mclntyre Conference Centre ושהתה במלון IBIS. ב-7 במרץ חזרה בטיסה מספר BA2507 של חברת בריטיש איירוייז מאדינבורו לשדה התעופה גטוויק בלונדון, בטיסה שמריאה בשעה 07:05. משם נסעה בשעה 09:00 באוטובוס לשדה התעופה הית'רו. משם המריאה האישה בשעה 14:50 בטיסה מספר VS453 של חברת Virgin Atlantic לת"א. עם שובה לארץ, ביום 7 במרץ, נסעה בשעה 22:18 ברכבת מנתב"ג לתחנת תל אביב-ההגנה. בשעה 22:37 החליפה רכבת בתחנת תל אביב ההגנה והמשיכה ברכבת שנסעה לבאר שבע.

חבר בצוות רפואי בבגדאד שבעיראק מרסס חומרי ריטוי כדי להיאבק בקורונה ב-11 במרץ 2020. רויטרס
איש צוות רפואי מרסס חומר חיטוי בבגדאד שבעיראק, היום/רויטרס

14:29 - נדחו הראיונות להתמחות במשפטים

מועד הראיונות להתמחות במשפטים נדחה בשלושה חודשים - כך לפי הוראת שעה עליה חתם היום שר המשפטים אמיר אוחנה. הראיונות אמורים היו להתחיל ביום שני הקרוב, אך בעקבות ההחלטה לא יחלו לפני 9 ביוני. במשרד הדגישו כי דחיית מועד הראיונות לא תשפיע על דחיית מועד תחילת ההתמחות, שאותו נכון לשלב זה אין כוונה לדחות.

14:26 - אוניברסיטת ת"א נערכת למעבר ללמידה מרחוק

אוניברסיטת תל אביב נערכת למעבר הדרגתי ללימודים מקוונים מרחוק החל מהשבוע הקרוב. לעת עתה מדובר בקורסים מרובי משתתפים, אולם, אם הלימודים בקמפוס ייאסרו כליל, יעברו כל השיעורים להתנהל באופן כזה. באוניברסיטה אומרים כי בימים האחרונים כבר שודרו למעלה מ-100 שיעורים מקוונים בעבור סטודנטים המצויים בבידוד, ובמקרים מסוימים אף מדובר בשיעורים שהועברו מבתיהם של מרצים הנמצאים בבידוד בעצמם אל כיתות הלימוד בקמפוס.

13:54 - נתניהו: נכין חבילה של עשרה מיליארד לתפקוד רציף של המשק

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, נגיד בנק ישראל אמיר ירון ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, התכנסו כדי לדון בהשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. לדברי נתניהו, שפתח את הפגישה, המשלה תקצה חבילה של עשרה מיליארד שקלים כדי להתמודד עם המשבר "ולאפשר תפקוד רציף של המשק". "אני מראש אומר, זו עזרה ראשונה", הבהיר נתניהו, "ככל שנידרש אנחנו נעקוב ועוקבים אחר ההתפתחויות. ככל שיידרש ניתן סיוע נוסף".

13:10 - 63 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באיראן

63 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה באיראן - כך הודיע דובר משרד הבריאות האיראני. בכך עלה מספר הקורבנות מהידבקות בנגיף במדינה ל-354. הוא הוסיף כי כ-9,000 בני אדם נדבקו בנגיף, וקרא לאנשים להימנע מטיולים מיותרים ולהישאר בבית.

12:48 - פורסמו פרטי שלושה חולים נוספים

משרד הבריאות פרסם היום את פרטיהם של שלושה חולים נוספים שנדבקו בנגיף הקורונה. חולה מספר 73 הוא צעיר בשנות ה-20 לחייו ממרכז הארץ, שחזר מאוסטריה ב-7 במרץ. הוא טס ב-29 בפברואר מתל אביב לזלצבורג בטיסה מספר 5815GH של חברת סאן-דור, וחזר ב-7 במרץ מזלצבורג לתל אביב בטיסה מספר 5816GH. מ-7 במרץ שהה בבידוד ביתי.

חולה מספר 74 היא אישה בשנות ה-30 לחייה מתל אביב, שחזרה מספרד. היא טסה ב-26 בפברואר מתל אביב למדריד, בטיסה מספר UX1302 של חברת אייר-אירופה, וחזרה ב-1 למרץ ממדריד לתל אביב, בטיסה מספר UX1303 של חברת אייר אירופה. ב-2 במרץ היא ביקרה בבר "בית אריאלה", ברחוב הרכבת 2 בתל אביב בין השעות 18.00-21.00. ב-3 במרץ ביקרה בבית קפה בשם "מיכאלאנג'ו", ברחוב בן תרדון 2 ביפו בין השעות 10.30-12.30. החל מ-4 במרץ שהתה בבידוד ביתי.

חולה מספר 75 היא אישה בשנות ה-30 לחייה מתל אביב שחזרה מאוסטריה. המגעים הקרובים של החולה כבר אותרו ומתודרכים באופן פרטני. היא טסה ב-29.2 מתל אביב לוינה בטיסה מספר OS860 של חברת אוסטריאן, שהמריאה מנתב"ג בשעה 06:15. משם היא טסה לאינסברוק שבאוסטריה בטיסה מספר OS911 של חברת אוסטריאן, שהמריאה מוינה ב-10:05. בדרך חזרה היא טסה מאינסברוק לוינה בטיסה מספר 0S904 שהמריאה ב-11:20, ובהמשך המריאה ב-13:05 מוינה לנתב"ג, שם נחתה ב-17:35.

12:01 - פולין: כל בתי הספר במדינה ייסגרו

כל בתי הספר בפולין יסגרו החל מיום שני הקרוב - כך הודיע ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי. הוא הוסיף כי גם אוניברסיטאות, מוזיאונים ובתי קולנוע ייסגרו. הצעדים יבוצעו כדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה במדינה. בפולין אושרו עד כה 26 מקרים של נגיף הקורונה, ללא מקרי מוות.

11:27 - בשב"ס בוחנים ביטול חופשות אסירים

שב"ס בוחנת אפשרות לבטל לחלוטין חופשות אסירים, זאת מחשש לחדירת הקורונה לבתי הכלא.

אנשי צוות רפואי באתר בדיקות של נגיף הקורונה בעיר לייז' שבבלגיה ב-11 במרץ 2020. רויטרס
אנשי צוות רפואי באתר בדיקה לקורונה בעיר לייז' שבבלגיה, היום/רויטרס

11:18 - 19 עצורים ב-"שקמה" הושמו בבידוד

19 עצורים בבית המעצר "שקמה" שבאשקלון הושמו בבידוד, לאחר שבאו במגע עם רופא פסיכיאטר אזרחי ששהה בקרבת חולה מאומת. מדוברות שב"ס נמסר כי לרופא בוצעה אמש בדיקה רפואית וכעת ממתינים לתוצאותיה. בנוסף, הונחו 15 סוהרים להישאר בביתם עד לקבלת תוצאות המעבדה של בדיקת הרופא. במקביל, השטחים הציבוריים בבית הסוהר עברו חיטוי והסוהרים פועלים באגף המבודד בלבוש מיגון מלא עד לסיום הבדיקות הרפואיות. כמו כן סוהרת מנהלה מבית מעצר 'ניצן' שהתה בקרבת חולה מאומת. בוצעה לסוהרת בדיקה וכעת ממתינים לתוצאותיה.

11:03 - תלמידי ועובדי בית ספר יוספטל באזור נכנסו לבידוד

465 תלמידי בית הספר יוספטל באזור ו-46 עובדי המוסד החינוכי נכנסו לבידוד. זאת לאחר שילד בן תשע, תלמיד כתה ג' במוסד, נדבק בנגיף.

10:28 - מת ראשון מנגיף הקורונה בבלגיה - מטופל בן 90

מטופל בגיל 90 מת כתוצאה מנגיף הקורונה בבלגיה - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. מדובר במקרה המוות הראשון מהידבקות בנגיף במדינה.

10:00 - ראש ישיבה תיכונית נדבק בנגיף הקורונה

ראש ישיבה תיכונית בגוש עציון נדבק בנגיף הקורונה. בישיבה לומדים כ-300 תלמידים.

09:58 - אזרחים זרים לא יורשו להיכנס לישראל ממחר בערב

שר הפנים, אריה דרעי, אישר את ההמלצה למנוע כניסה של אזרחים זרים למדינת ישראל בכל המעברים - והיא תחול ממחר בשעה 20:00. עם זאת, תותר כניסת אזרחים זרים שיוכיחו שיש באפשרותם להיכנס לבידוד ביתי בישראל למשך 14 יום. החרגה זו לא תחול על אזרחים זרים המגיעים מסין, דרום קוריאה, תאילנד, איטליה, מקאו, סינגפור והונג קונג, יפן ומצרים.

נוסעת מתגוננת עם מסכה מנגיף הקורונה בשדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נוסעת מתגוננת עם מסכה מנגיף הקורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

09:54 - 16 אנשי צוות באיכילוב נכנסו לבידוד

16 אנשי צוות בבית החולים איכילוב בתל אביב נכנסו לבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה. זאת, לאחר שבאו במגע עם חולה מס' 71.

09:28 - עובד רשות שדות התעופה בנתב"ג נדבק בקורונה

עובד רשות שדות התעופה בנתב"ג נדבק בנגיף הקורונה - כך נמסר מרשות שדות התעופה. מדובר בעובד אלקטרוניקה, ובשדה עוד לא יודעים את היקף המגעים שלו ועם מי בא במגע.

09:24 - 2 חולי קורונה מאובחנים מאזור הדרום אושפזו בביתם

שני חולי קורונה מאובחנים מאזור הדרום הועברו לאשפוז ביתי ומצבם טוב - כך נמסר מקופת החולים מכבי. מדובר בחולים מס' 68 ו-69, בני זוג מאזור הדרום שחזרו מצרפת ב-8 במרץ ומיד הכניסו עצמם לבידוד ביתי. במכבי הוסיפו כי הם נערכים לקליטה של חולים נוספים בכל רחבי הארץ, וכי אלו שני החולים הראשונים בישראל שמועברים לאשפוז ביתי.

08:31 - חולה מס' 72 - גבר שחזר מחופשת סקי באוסטריה

משרד הבריאות פרסם את פרטיו של חולה מס' 72. הגבר, בן 34 מתל אביב, נסע לחופשת סקי מאורגנת באוסטריה בחברת סקי דיל בין ה-27.2 ועד ה-5.3.

הוא יצא מהארץ ב-27 בפברואר בטיסה מס' LY347 של חברת אל-על, שהמריאה מתל אביב ב-07:30 ונחתה בציריך. בסיום החופשה, הוא חזר ב-5 במרץ בטיסה מס' LY348 של חברת אל-על שהמריאה מציריך ב-12:40 ונחתה בתל אביב. החולה נכנס לבידוד מאז ששב לארץ ומאז לא היו לו מגעים נוספים.

בהלת הקורונה: חיטוי רציפי תחנת רכבת בסיאול שבקוריאה הדרומית. 11 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חיטוי רציפים בתחנת רכבת בסיאול שבקוריאה הדרומית/רויטרס, רויטרס

08:29 - מקור ההדבקה של חולה מס' 71 - לא ידוע

משרד הבריאות פרסם את פרטי חולה מס' 71. מקור ההדבקה של הגבר, תושב מרכז הארץ בשנות ה-60 לחייו ממרכז הארץ, אינו ידוע נכון לעכשיו.

08:25 - מספר הנדבקים בישראל עלה ל-76

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-76 - כך נמסר הבוקר ממשרד הבריאות. ביניהם אחד במצב קשה ושישה במצב בינוני.

08:20 - מצבו של נהג אוטובוס התיירים מוסיף להיות קשה

מצבו של נהג אוטובוס שנדבק בנגיף הקורונה מוסיף להיות קשה. החולה, המאושפז במרכז הרפואי פוריה, מורדם ומונשם.

בהלת הקורונה: המונים עם מסכות בטוקיו שביפן. 11 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
המונים מתגוננים מפני הקורונה בטוקיו/רויטרס, רויטרס

07:00 - מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארה"ב חצה את רף האלף

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית חצה את רף האלף - כך דווח בכלי התקשורת האמריקניים, שסכמו את כלל המקרים הידועים. עד כה מתו בארצות הברית 31 בני אדם מהווירוס, מתוכם 24 בוושינגטון, שלושה בקליפורניה, שניים בפלורידה ומקרה אחד בניו ג'רזי ובדקוטה הדרומית.

03:42 - מספר החולים בנגיף הקורונה בדרום קוריאה עלה ל-7,755

242 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בקוריאה הדרומית - כך נמסר מהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן במדינה. בכך, עלה מספר החולים בקוריאה הדרומית ל-7,755 בני אדם.

בהלת הקורונה: חיטוי רכבות ואוטובוסים בסיאול שבקוריאה הדרומית. 11 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
חיטוי רכבות ואוטובוסים בסיאול/רויטרס, רויטרס

03:23 - 24 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה בסין

24 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בסין ביממה אחרונה - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בסין ל-80,778 בני אדם. עוד נמסר כי 22 בני אדם מתו מהווירוס ביממה האחרונה, וכי מניין המתים מתחילת התפרצות הנגיף עומד על 3,158.

02:37 - קורבן ראשון מנגיף הקורונה בפנמה

משרד הבריאות בפנמה הודיע על מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה במדינה. זאת, כיממה לאחר ששר הבריאות דיווח על חולה ראשון בווירוס בפנמה. בשל כך, הודיעו הרשויות כי ייאסרו התקהלויות, כגון קונצרטים ואירועי ספורט, במטרה לבלום את התפשטות הנגיף.

נשיא סין שי ג'ינפינג מנופף לתושבים שנמצאים בהסגר בביתם במהלך ביקורו בעיר ווהאן, מחוז חוביי, סין. 10 במרץ, 2020. רויטרס
נשיא סין מנופף לתושבים שנמצאים בבידוד בעיר ווהאן שבמחוז חוביי, אתמול/רויטרס

01:45 - הוועד האולימפי שוקל לדחות את האולימפיאדה

חבר הנהלת הוועד האולימפי, הרויוקי טקהאשי, אמר כי נשקלת האפשרות לדחות את אולימפיאדת טוקיו 2020 בשל התפשטות נגיף הקורונה - כך פורסם בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל". טקהאשי אמר כי "אם אי אפשר לקיים את האולימפיאדה בטוקיו בקיץ הקרוב בגלל ההתפשטות הגלובלית של הווירוס, עיכוב של שנה או שנתיים יהיה האופציה הריאלית ביותר". הוא הוסיף כי הנזק הכספי כתוצאה מביטול המשחקים האולימפיים או קיומם ללא צופים יהיה גדול מדי, וכי דחייה של פחות משנה תתנגש עם לוחות הזמנים בספורט המקצועי.

00:55 - שרת הבריאות בבריטניה חלתה בנגיף הקורונה

שרת הבריאות הזוטרה בבריטניה, נדין דוריס, נדבקת בנגיף הקורונה - כך דווח ב"הטיימס". על פי הדיווח, השרה חלתה ביום שישי האחרון, ומאז נפגשה עם מאות חברי פרלמנט, ואף השתתפה באירוע בו נכח ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. עוד נמסר כי דוריס שוהה כעת בבידוד.

23:54 - מקרה ראשון של נגיף הקורונה בטורקיה

מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה אותר בטורקיה - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. החולה נמצא בבידוד.

שליח על אופניים ברומא חובש מסכת פנים, בזמן שהתושבים באיטליה נמצאים בהסגר בשל התפשטות נגיף הקורונה. 10 במרץ, 2020. רויטרס
שליח על אופניים בדרכו לתושבים שנמצאים בהסגר. איטליה, אתמול/רויטרס

23:50 - מניין הקורבנות בוושינגטון עלה ל-24

שני חולים נוספים בנגיף הקורונה במדינת וושינגטון שבארצות הברית מתו, ובכך עלה מניין הקורבנות במדינה ל-24. סך מקרי ההידבקות הוא 267.

23:00 - שלושה חולים נוספים אותרו; מניין הנדבקים עלה ל-70

משרד הבריאות עדכן הערב על שלושה חולים נוספים בנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין הנדבקים ל-70. חולים מספר 68 ו-69 מתגוררים בדרום הארץ ושבו מצרפת. הם טסו ב-1 למרץ מתל אביב לגרנובל בצרפת, בטיסה מספר 771 של ארקיע שהמריאה בשעה 06:30. ושבו ב-8 למרץ מגרנובל צרפת לתל אביב בטיסה מספר 772 של ארקיע שהמריאה בשעה 12:30 ונחתה ב-15:30. באותו היום הם נסעו בין 17:00 ל-17:30 בהסעה (שאטל) של נתב"ג לחניון לטווח ארוך. משדה התעופה נסעו ברכב פרטי ישר לביתם לבידוד מוחלט, שם נשארו עד קבלת תוצאת הבדיקה.

חולה מספר 70 הוא גבר בשנות ה-40 לחייו מבקעת הירדן. החולה הגיע מאוסטריה, בטיסה דרך גרמניה. המגעים הקרובים של החולה כבר אותרו ומתודרכים באופן פרטני. הוא טס ב-29 בפברואר מתל אביב למינכן בגרמניה, בטיסה מספר 6H261 של חברת ישראייר בשעה 12:15. משם נסע ברכב שכור לאתר סקי באוסטריה (סאן אנטוניו). ב-7 למרץ נסע ברכב שכור לשדה התעופה ועלה על טיסה ממינכן לתל אביב, טיסה מספר 6H262 של חברת ישראייר. משם נסע לביתו ונכנס לבידוד.

22:45 - שלושה חולים נוספים אותרו; מניין הנדבקים עלה ל-67

משרד הבריאות עדכן הערב על שלושה חולים נוספים בנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין הנדבקים ל-67. חולה מספר 65 הוא גבר בשנות ה-30 לחייו ממרכז הארץ, שחזר מצרפת ב-7 למרץ. הוא טס ב-29 לפברואר מתל אביב לאיסטנבול בטיסה של חברת פגאסוס מספר 780PC ומאיסטנבול לז'נבה בטיסה של חברת פגאסוס מספר 953PC. הוא חזר ב-7 למרץ מז'נבה לאיסטנבול, בטיסת חברת פגאסוס מספר 954PC ומאיסטנבול לתל אביב בטיסה של חברת פגסוס מספר 779PC.

חולה מספר 66 הוא ילד בן 9 מתל אביב שחזר ממדריד. מצב בריאותו טוב. הוא טס ב-27 בפברואר בטיסה UX1302 מתל אביב למדריד שהמריאה ב-16:05, וחזר ב-2 למרץ בטיסה UX1301 ממדריד לתל אביב שהמריאה 09:05. פרטים מלאים של החקירה האפידמיולוגית שלו ומיקומים מדויקים יפורסמו בהקדם לציבור.

חולה מספר 67 הוא גבר בשנות ה-60 לחייו מגוש עציון. החולה היה במגע עם חולה מאומת בארצות הברית. המגעים הקרובים של החולה כבר אותרו ומתודרכים באופן פרטני. הוא טס ב-2 למרץ בטיסת אל על מספר LY2 מניו יורק לתל אביב, שיצאה בשעה 17:30 ונחתה ב-2 למרץ בשעה 10:00.

הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
הנחיות משרד הבריאות לשטיפת ידיים נכונה/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
אינפו טבלת סימפטומים של נגיף הקורונה. 9 במרץ 2020/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

22:38 - חולה מספר 64 בקורונה - איש קבע בצה"ל

דובר צה"ל מסר כי ‏חולה מספר 64 בקורונה, שאותר הערב, הוא משרת קבע בצה"ל שחזר מחופשה בחו"ל. מדובר בחולה המאומת השני בצה"ל. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל שהה בבידוד מנחיתתו ועד לאימות הבדיקה. מצבו קל. עוד נמסר מצה"ל כי אושר גיוס של מאה משרתי מילואים נוספים לצורך תגבור כוחות מד"א (סך הכול 200). מספר חיילים מבודדים: כ-2,455 משרתים ו-77 עובדי צה"ל נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו"ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף

22:25 - שלושה חולים נוספים אותרו; מניין הנדבקים עלה ל-64

משרד הבריאות עדכן הערב על שלושה חולים נוספים בנגיף הקורונה, ובכך עלה מניין הנדבקים ל-64. חולה מספר 62 הוא בן 68 מצפון הארץ שחזר מטנריף. הוא טס ב-19 לפברואר בטיסת אל על LY395 מתל אביב למדריד שהמריאה ב-06:15 וחזר ב-29 בפברואר בטיסת איבריה i3939 מטנריף למדריד וב-1 למרץ, בטיסת אל על LY396 ממדריד לתל אביב. הוא שהה במלון h10 פלאיה בתאריכים 22-28 בפברואר, וב-29 בפברואר לן במדריד במלון קלמנט בשדה התעופה. ב-2 למרץ הוא שהה ב10:00-12:00 בסופר מרקט קינג סטור, כרמיאל. 12:00-12:30 קלפי בישוב יובלים. 13:45-16:00 מסעדה איטלקית ויוינו בכרמיאל.

למחרת, ב-3 למרץ, הוא שהה ב-11:30-12:00 במתקן מועדון כפרי משגב, חדר טיפולים ליד חדר כושר. 14:45- 14:30פיצריית הפיצה המטיילת בישוב רקפת. 22:00-20:00 פאב דיוק, שד' מוריה בחיפה. ל-4 למרץ הוא שהה ב-11:00-13:30 בחדר כושר, סאונה וג'קוזי במתקן מועדון כפרי משגב. 13:30-14:20 מסעדת תבל במתקן מועדון כפרי משגב. 14:45-15:15 הבריכה של מועדון כפרי משגב (המתנה בלבד). 15:30-16:00 מקדונלדס במדרחוב כרמיאל. ב-5 למרץ הוא שהה ב- 10:30-12:30 בשגרירות האמריקנית ברחוב הירקון בתל אביב. 13:30-14:00 חנות ירקות "פרי וירק" כביש ראשי תמרה. 14:45 -14:30 פיצריית הפיצה המטיילת בישוב רקפת. הוא נכנס לבידוד ב-5 ךמרץ בשעה 17:00 ומאז לא היו מגעים נוספים.

בנוסף אליו, חולה מס' 63 הוא גבר בשנות ה-40 לחייו ממרכז הארץ. נדבק ממגע של חולה מאומת וחזר מאוסטריה ב-6 למרץ. הוא טס ב-28 לפברואר מתל אביב לציריך בטיסת סוויסאייר 253LX
ושב ב-5 למרץ מציריך לתל אביב בטיסת סוויסאייר 256LX. נחיתה בנתב"ג ב-6 למרץ בשעה 3:00. מ-6 למרץ הוא שהה בבידוד ביתי.

חולה מספר 64 הוא גבר בן 23 ממרכז הארץ, שחזר ממדריד ב-9 למרץ ונכנס לבידוד באותו יום ומאז לא היו לו מגעים נוספים. הוא טס ב-2 למרץ בטיסה D85671 של חברת NORWEGIAN AIRLINES מתל אביב למדריד וחזר ב-9 למרץ בטיסה D85670 של חברת NORWEGIAN AIRLINES ממדריד לתל אביב שעת המראה 06:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully