וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול קורסים ודחיית סמסטר: באוניברסיטאות נערכים להנחיות הקורונה

מוסדות הלימוד הודיעו על שינויים בשל הגבלת ההתקהלויות לצד מעבר ללמידה מקוונת. באוניברסיטה העברית יידחה הסמסטר, בבן גוריון בוטלו קורסים. מנהלי בתי הספר הונחו לקיים לימודים כרגיל, אך להימנע מאירועים רבי-משתתפים. גם חלק מפעילויות החינוך בעיריות בוטלו

עריכה: עמית שמחה

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה, באוניברסיטאות נערכים מאז אמש (רביעי) ליישום המגבלה על התקהלויות במקומות סגורים למאה איש בלבד. חלק מהאוניברסיטאות הודיעו כי הקורסים הכוללים יותר ממאה תלמידים יועברו בצורה מקוונת או יבוטלו. במקביל, הלימודים בבתי הספר נמשכים כרגיל, אך חל איסור על אירועים רבי-משתתפים.

על פי ההנחיות, תיבחן מול המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) האפשרות לדחות את שנת הלימודים באוניברסיטאות, או לפתוח אותה באמצעות למידה מרחוק ולא בלמידה פרונטלית. בוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) אמרו: "נפעל בהתאם להנחיות החדשות תוך תיאום ושיתוף פעולה מלא עם ות"ת-מל"ג, משרדי הבריאות והאוצר וכמובן עם אגודות הסטודנטים וההתאחדות הארצית. בכל האוניברסיטאות ישנו מגוון של פתרונות בהם למידה בכיתות מצומצמות, למידה מקוונת, העלאת קורסים מצולמים לרשת ועוד. מושם דגש מיוחד לצמצם את הפגיעה האפשרית במחקר, בסגלים הנמצאים במוסדות וכמובן בסטודנטים".

היום הראשון ללימודים באוניברסיטת בן גוריון, באר שבע, אוקטובר 2018. ראובן קסטרו
נערכים ללמידה מקוונת. סטודנטים באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע, ב-2018/ראובן קסטרו

באוניברסיטה העברית שבירושלים הוחלט לדחות בשבוע את פתיחת סמסטר ב', שהיה אמור להתחיל ביום ראשון הקרוב. הדחייה נועדה לאפשר את השלמת הקמת מערך הלמידה מרחוק בסמסטר הבא, שייפתח ב-22 במרץ 2020. האוניברסיטה ממשיכה בפעילות המחקר והקמפוסים יהיו פתוחים, כולל ספריות ויחידות המינהל. בחינות סמסטר א' שאמורות להתקיים בשבוע הבא יתקיימו כמתוכנן. השיעורים שתוכננו לשבוע הבא לא יתקיימו.

אוניברסיטת אריאל הודיעה כי פתיחת סמסטר ב' תידחה לעת עתה ליום ראשון, 15 במרץ. באוניברסיטה הדגישו כי הלימודים במכינה יתקיימו מחר כסדרם וכי המבחנים יתקיימו מחר במועדם. "הנהלת האוניברסיטה תקיים הערכות מצב בהתאם להתפתחויות ותעדכן את סגל ההוראה והסטודנטים לגבי שימוש במערכת הלמידה מרחוק, על פי הצורך", נמסר.

באוניברסיטת חיפה, קורסים שבהם יותר ממאה תלמידים יתקיימו מחר באופן מקוון. לשכת הרקטור בחיפה הנחתה את היחידה להוראה מתוקשבת להיערך לאפשרות של למידה מקוונת גורפת - שתחול על כלל הקורסים בקמפוס. הסטודנטים התבקשו להצטייד במחשב עם מצלמה, מיקרופון וחיבור לאינטרנט המתאימים ללמידה מקוונת.

גם אוניברסיטת בר אילן הודיעה לאחר הערכת מצב כי קורסים מעל מאה איש יתקיימו באופן מקוון בלבד, ויתר הקורסים יתקיימו כרגיל.

במקביל, באוניברסיטת בן-גוריון שבבאר שבע הודיעו כי לא יתקיימו מחר הרצאות בנוכחות של מאה איש ומעלה. החל משבוע הבא קורסים אלה יועברו באופן מקוון בלבד, במועדם. מרצים בבידוד ימשיכו ללמד באופן מקוון. קורסים בנוכחות של פחות ממאה איש יתקיימו כסדרם.

מכללת לוינסקי לחינוך החליטה כי כל הלימודים יעברו להוראה מרחוק החל מיום ראשון.

עוד בוואלה!

מפת הקורונה: כל המקומות שבהם שהו החולים בישראל

לכתבה המלאה

מוקדם יותר, הטכניון הודיע כי הוא נערך ל"השלמת הפערים שעלולים להיווצר בעקבות שהותם של מרצים, מתרגלים וסטודנטים בבידוד, זאת באמצעות למידה מקוונת. מחר, צפוי המוסד לעדכן לגבי השינויים האפשריים בלימודים בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, לקראת פתיחת סמסטר האביב ביום רביעי הבא, 18 במרץ.

למרות המגבלות על האוניברסיטאות, במשרד הבריאות הבהירו כי בתי הספר, מקומות העבודה והתחבורה הציבורית ימשיכו לפעול. בהתאם לכך, חברי ההנהלה במערכת החינוך עודכנו הערב על ידי מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב כי "בהתאם להחלטת ראש הממשלה ומשרד הבריאות, מערכת החינוך חוזרת מחר לשגרת למידה, וזאת כדי למנוע פגיעה משמעותית במרקם החיים האזרחיים. מוסדות החינוך ייפתחו את שעריהם, הלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה תתקיים כבשגרה, היציאה להפסקות ולפעילויות החינוכיות בחצרות תתקיים כרגיל".

עם זאת, הדגישו בפנייה לחברי ההנהלה כי "חל איסור לקיים אירועים רבי-משתתפים במוסדות החינוך, כדוגמת תחרויות ספורט בהשתתפות קהל, הצגות, כנסים או מופעים".

תלמידי התיכונים בתל-אביב-יפו בכנס בחירות וחינוך לדמוקרטיה, מוזיאון ארץ ישראל , ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הלימודים בבתי הספר מתקיימים כרגיל. תלמידים בתל אביב/ראובן קסטרו

בין הישראלים הרבים המסתגרים בבידוד בבתיהם, נכנסו אלפי ילדי גן, תלמידים, עובדי הוראה ועובדי מנהלה לבידוד ביתי, ביניהם 2,348 רק היום. מדובר ביותר מאלף מוסדות חינוך. כמו כן, במערכת החינוך נרשמו גם כמה חולים שנדבקו בנגיף: תלמיד מתיכון ברנר שעבד ב"פיראט האדום" באור יהודה, תלמיד בן תשע מבית ספר יוספטל שחזר ממדריד, תלמיד מישיבת חב"ד מקדש מנחם שאביו עובד במד"א, תלמיד כיתה ד' מבית ספר דרך כפר יונה שהגיע מספרד ותלמידת כיתה ו' מבית הספר הדר כפר יונה שאביה חלה בנגיף.

ההנחיות החדשות השפיעו גם על פעילויות החינוך המופעלות על ידי העיריות. במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור, החלו להיערך במוסדות החינוך ללמידה מרחוק, והתושבים התבקשו להימנע מהגעה למשרדי המועצה, כך גם בירושלים. עיריית אשקלון הודיעה על ביטול כל הפעילויות והחגים, לרבות אימוני הכדורגל, על ביטול הפעילות הבית-ספרית בבריכה העירונית ועל דחיית כל המופעים בהיכל התרבות. בשדרות בוטלה פעילות תנועות הנוער והכניסה לחדרי הכושר בעיר תוגבל למאה איש. בקריית מלאכי ובשער הנגב הלימודים מתקיימים כרגיל, והרשויות פועלות לחיטוי המוסדות. כמו כן, כל פעילויות הגדנ"ע שתוכננו עד ל-26 במרץ בוטלו.

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully