וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: התפרצות נגיף הקורונה - מגיפה עולמית

11.3.2020 / 18:39

יו"ר הארגון תקף על "חוסר המעש" מול התפשטות הנגיף וקרא לכל המדינות לפעול לבלימת ההתפשטות: "אנחנו נמצאים בזה ביחד". לדבריו, ההגדרה החדשה לא משנה את חומרת הנגיף

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (רביעי) על התפרצות נגיף הקורונה כמגיפה עולמית. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, קרא לכל המדינות להתגייס כדי לבלום את ההתפשטות ואמר כי כולן יכולות לשנות את המגמה. לדבריו, "אנחנו נמצאים בזה ביחד ואנחנו צריכים לעשות את הדבר הנכון, בנחת, כדי להגן על אזרחי העולם. ניתן לעשות זאת".

ההכרזה מעידה עד כמה הנגיף התפשט ברחבי העולם, אחרי שהתפרץ בסין בחודש דצמבר. הגדרה של מגיפה היא כשמחלה מידבקת מתפשטת במהירות מאדם לאדם בחלקים רבים בעולם. בשבועיים האחרונים, מספר החולים החדשים מחוץ לסין גדל פי 13, ומדינות שונות הטילו מגבלות נרחבות על תנועת אזרחיהן, סגרו בתי ספר וגבולות.

מאז שהתגלה הנגיף בעיר ווהאן שבסין בחודש דצמבר, יותר מ-121 אלף נדבקו ויותר מ-4,380 מתו, רובם הגדול בסין. עם זאת, בעוד שסין הצליחה לבלום את התפשטות הנגיף באמצעות צעדים דרקוניים, הוא משתולל בכמה מדינות אחרות, בראשן איטליה, איראן וקוריאה הדרומית.

אנשי צוות בית החולים מטפלים שהתגלתה כחולה קורונה בבית חולים בטהראן, איראן, 8 במרץ, 2020. AP
הארגון שיבח את מאמצי איראן. חולת קורונה בטהראן/AP

"ארגון הבריאות העולמי מעריך את חומרת ההתפרצות הזו מסביב לשעון ואנחנו מודאגים מאוד, הן מהיקף ההתפשטות והחומרה של הנגיף, והן מהרמה המדאיגה של חוסר המעש", הזהיר יו"ר הארגון. "לכן, עשינו את ההערכה ולפיה ניתן לאפיין את הקוביד-19 כמגיפה".

עם זאת, הוא הוסיף: "תיאור המצב כמגיפה לא משנה את הערכת הארגון את האיום הנשקף מנגיף הקורונה. זה לא משנה את מה שהארגון עושה, וזה לא משנה את מה שהמדינות עושות. אנחנו קראנו בכל יום לכל המדינות לנקוט פעולה דחופה ואגרסיבית. צלצלנו בפעמוני האזהרה בקול ובבירור".

עוד בוואלה!

מרקל מזהירה: 70% מהתושבים יידבקו בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה

"כמה מדינות הוכיחו שניתן להתגבר על הנגיף ולהשתלט עליו", הוסיף יו"ר ארגון הבריאות העולמי. "האתגר הגדול בפני מדינות רבות שעתה מתמודדות עם מוקדים גדולים של העברות בתוך הקהילה הוא לא אם הן יכולות לעשות את אותו הדבר - אלא אם הן יעשו". לדבריו, על המדינות "למצוא איזון בין הגנה על הבריאות, צמצמום השיבושים וכיבוד חיי אדם".

גברהיסוס שיבח את מאמציה של איראן להיאבק בנגיף, על אף שהיא סובלת ממחסור בציוד רפואי הולם. 354 בני אדם מתו מהנגיף במדינה, וכ-9,000 נוספים נדבקו. בין החולים והמתים גם בכירים במשטר, והיום דווח כי סגן הנשיא ושני שרים נדבקו אף הם והועברו לבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully