וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן העלתה למעמד "שהידים" את הרופאים שמתו מטיפול בקורונה

11.3.2020 / 9:03

חמינאי הכריז כי גורמי רפואה שחלו ומתו מהווירוס ייהנו מההטבות וההילה שהייתה שמורה לאנשי כוחות הביטחון. המשטר מנסה להשוות את המאבק בנגיף למלחמת קודש, עם המשך הזינוק במקרי המוות במדינה. עשרות מתו משתיית אלכוהול מזויף, באמונה שהוא ירפא את המחלה

צילום: רוני כנפו, TPS, עריכה: אסף דרורי

איראן תכיר ברופאים ובאחיות שמתו במהלך המאבק בנגיף הקורונה כ"שהידים", בדומה לחללים, אחרי שמניין הקורבנות במדינה עלה ל-291, זינוק של 18% בהשוואה ליום קודם לכן. ההחלטה התקבלה על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי בזמן של קמפיין תעמולה המנסה להשוות בין המאבק בווירוס לבין המלחמה הארוכה והאכזרית של איראן עם עיראק בשנות ה-80.

העלייה במספר הקורבנות בכל יום מצביעה כי המאבק רחוק מסיום, אפילו כשיותר אנשים מתים משתיית אלכוהול מתוך אמונה שהוא יכול להרוג את הנגיף. ברחבי המזרח התיכון, יותר מ-8,600 איש נדבקו בנגיף. רובם באיראן, שבה מניין הקורבנות הוא אחד הגבוהים ביותר בעולם פרט לסין, מוקד התפרצות הווירוס.

דובר משרד הבריאות קיאנוש ג'האנפור הזהיר כי המספר צפויים להמשיך לעלות לפני תחילת השנה הפרסית החדשה, הנורוז, שתצוין ב-20 במרץ. הוא הפציר בתושבים להגביל את נסיעותיהם, שכבר עתה מוגבלות בשל פריסת כוחות משטרה במחסומים בכבישים בין הערים הגדולות. עם זאת, איראן טרם הטילה סגר רחב כמו שעשו בסין ובאיטליה.

"שיעור התפשטות המחלה עדיין עולה" אמר דובר משרד הבריאות במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה.

אחיות מסמנות באצבעותיהם לב במחקלת חולי הקורונה בבית חולים טהראן, איראן, 8 במרץ, 2020. AP
אחיות בבית חולים בטהראן/AP

בעקבות ההכרזה של חמינאי, בני משפחותיהם של הרופאים והאחיות, כמו אלו של חיילים ולוחמים מכוחות הביטחון והצבא שנהרגו בשדות הקרב, יקבלו מענקים מהמדינה. היא גם מעניקה חשיבות דתית לאלו שנאבקים בנגיף. לפי מומחים, ייתכן שאיראן מסתירה את היקף החולים והמתים האמיתי. חמינאי גם הודיע שהוא לא יישא את נאום ראש השנה השנתי שלו בעיר הקודש משהד.

בשל שמועות ולפיהן אלכוהול יכול לרפא את הנגיף, 37 בני אדם הורעלו למוות מאלכוהול מזויף ועוד 270 איש פונו לבתי חולים. אלכוהול אינו חוקי באיראן, אך משקאות ביצור ביתי בעיר אהוואז שבדרום המדינה ככל הנראה עורבבו עם אתנול וחומר חמצון כדי להסתיר את הצבע. הרשויות אמרו כי שבעה יצרני משקאות כאלו זוהו ונעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully