וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: עשרה מיליארד שקלים יוקצו להתמודדות עם משבר הקורונה

11.3.2020 / 14:02

ראש הממשלה הודיע על חבילת סיוע למען תפקוד רציף של המשק, שתכלול 8 מיליארד שקל סיוע לעסקים, בעיקר לענף התיירות, לצד מיליארד שקל תוספת למערכת הבריאות וסכום זהה לצרכים ייעודיים אחרים. לדבריו, הממשלה תעניק סיוע נוסף ככל שיידרש

צילום: רוני כנפו, TPS, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו פירט היום (רביעי) את חלקי חבילת הסיוע בסך עשרה מיליארד שקל שתקצה הממשלה כדי להתמודד עם משבר הקורונה. נתניהו הדגיש כי מטרת הסיוע היא לאפשר תפקוד רציף של המשק ותהווה עזרה ראשונה. הוא הוסיף כי הממשלה תעקוב אחר ההתפתחויות ותעניק סיוע נוסף ככל שיידרש.

בהצהרה שבה השתתפו גם שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, נגיד בנק ישראל אמיר ירון ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, פירט נתניהו את מרכיבי החבילה. לדבריו, משרד הבריאות יקבל מיליארד שקלים לצורך הכנת תרופות והכנת בתי החולים לקליטת חולים שנדבקו בנגיף. שמונה מיליארד שקלים אחרים יופנו לצורך הגדלת קרן הסיוע לעסקים וחברות, שתופנה בעיקר לענף התיירות. בנוסף, מיליארד שקל יוקצו למטרות ייעודיות נוספות.

"עסק שנפגע זכאי לקבל מלוואה מהקרן. הורדנו את הריביות. שיהיה ברור: כל אחד יכול לבוא ולבקש עזרה", אמר נתניהו. "מי שנזקק שיפנה. הכוונה היא באמת להיות נגישים ולאפשר לכם לפנות ולבקש עזרה. אנו שמים כסף לטובת סיוע בעסקים, במיוחד לענף התיירות שנפגע מאוד. אנשים יקבלו עדיפות בהתאם לזה, אבל כל עסק שנפגע יכול לפנות ולקבל סיוע באמצעות הקרן התזרימית הזו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בצהרות לתקשורת על ההיערכות הכלכלית להשלכות נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 11 במרץ 2020. אוליביה פיטוסי, פלש 90, צילום מסך
"לא יהיה מחסור בסחורות במדינה". נתניהו, היום/צילום מסך, אוליביה פיטוסי, פלש 90

"לא יהיה ולא נייצר מחסור בסחורות במדינה", הדגיש נתניהו. "רוב התעבורה הימית, סחורות וחומרי גלם הם דרך הים, אנו נדאג שזה לא ייפגע". הוא הבטיח לדאוג להקלות על יבואנים בהכנסת סחורות לארץ. "התעופה זה ענף נפרד, אנחנו נותנים לו טיפול פרטני בנפרד", הוסיף.

"ביקשתי גם מילארד שקל נוספים לצרכים מיוחדים", אמר והסביר כי מדובר ב"צרכים יעודיים למניעת התפשטות המחלה, כולל משטרה, כבאות, בתי סוהר. אנחנו גם חושבים איך לטפל בבתי הסוהר כדי שלא ניכנס לבעיות שראינו במדינות אחרות".

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה בישראל: כל המקומות והטיסות בהם שהו הנדבקים

לכתבה המלאה

נתניהו הזכיר אמנם סיוע תזרימי להצלת המשק של שמונה מיליארד שקל, אך מדובר בהכפלת קרן ההלוואות לעסקים שקיימת מאז 2016. בכנס החירום של המגזר העסקי שהתקיים אתמול בבית ההסתדרות נרשמה התנגדות גדולה לסיוע לעסקים בדמות קרן הלוואות, אלה דרשו סיוע ממשי מיידי לעסקים שכן לדבריהם הקושי בקבלת הלוואה מהקרן גדול, ובלתי אפשרי כשמדובר בקבלת אישור לערבות מדינה המלווה בבירוקרטיה שמקשה על התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully