וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מחדד הנחיות למאבק בקורונה: איסור לחיצות ידיים והפרדה בין חיילים

10.3.2020 / 17:04

היחידות קיבלו הנחיות הקובעות כי חיילים לא ישבו בשולחן עם מפקדיהם בחדרי האוכל ויתקיימו מסדרי ניקיון פעמיים ביום בבסיסים. כמו כן, יבוטלו פעילויות במתקנים אזרחיים, עובדי קבלן יוכנסו לבסיסים לפי מסדרי שמות וחיילים עם תסמיני הווירוס יפונו על ידי מד"א

עריכה: טל רזניק

במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה, צה"ל הפיץ הבוקר (שלישי) הנחיות מחמירות ליחידות השונות עם פעולות מניעה חדשות. במסגרת ההחלטות החדשות, הוחלט על איסור לחיצות ידיים כדי לצמצמם את התפשטות הקורונה. בשולחנות האוכל לא ישבו אחד עם השני קצינים, מפקדים וחיילים מאותו אגף, יחידה או מחלקה. הצעדים כוללים גם הוראה להימנע עד כמה שניתן מדיונים רבי-משתתפים ומשהייה בחדרים סגורים. עוד הוחלט על הצבת מתקן לשטיפת ידיים בכניסה שעליהם יפקחו מפקדים ביחידות. המפקדים יעקבו אחר כניסת האזרחים למחנה, פרט למי שעברו בדיקות ותשאול, כמתחייב מהחלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי.

כמו כן, מפקדי היחידות יידרשו לקיים מסדרי ניקיון פעמיים ביום בתשתיות השונות ברחבי היחידה בדגש על סניטציה עם חומרי ניקוי, מחשש למעבר הווירוס במגע עם נוזלים ולחות. בנוסף לכך, הוחלט כי יבוטלו הפעילויות הצבאיות מחוץ ליחידות צה"ל, בדגש על מתקנים אזרחיים בהשתתפות אזרחים.

לטובת תכנית הסברה עתידית של פיקוד העורף גויסו כ-70 משרתי מילואים בצו התראה חריג. זאת בנוסף למאה משרתי מילואים שגויסו בימים האחרונים על מנת לתגבר את כוחות מגן דוד אדום.

עמדת חיילים בצומת גוש עציון עם שילוט לגבי הנחיות להתגוננות מנגיף הקורונה 9 במרץ 2020. פלאש 90 / גרשון אלינסון, פלאש 90
פינה לחיילים בצומת גוש עציון/פלאש 90, פלאש 90 / גרשון אלינסון

ההחלטות החדשות קובעות גם כי עובדי הקבלן והאחזקה השוטפת ייכנסו לבסיסים בכפוף למסדרי שמות ותשאולים בבקרת המפעיל או הקבלן המעסיק. עובדי הקבלן נדרשים לחתום על מסמך, שבו הם מצהירים כי לא שהו בחו"ל ב-14 הימים האחרונים, אינם סובלים מתסמיני שפעת ולא שהו בקרבת חולה קורונה מאומת או חשוד.

בצה"ל חידדו את ההנחיות למשרתי הקבע והסדיר ביחידות השונות, הקובעות כי אם חייל נזקק לבידוד ואיננו סובל מתסמיני הקורונה - הנסיעה למרחב הבידוד תתבצע באמצעות רכב היחידה. הנהג והחייל יחבשו מסכת פה-אף לאורך כל הנסיעה. כמו כן, על המפקדים יהיה לוודא שבזמן הנסיעה, כל חלונות הרכב יהיו פתוחים, כך שהחייל הנדרש בפינוי ישב במושב אחורי הצמוד לחלון פתוח. העצירה בדרך תתבצע רק במקרים שבהם אין ברירה - ולא במקומות ציבוריים.

עוד בוואלה!

נכנסתי למיון, יצאתי אל החלל: כך נראה יום של "רופאת קורונה" במתחם בידוד

לכתבה המלאה

לפי ההנחיות של ראש ענף בריאות בצה"ל, סגן-אלוף ד"ר אווה אברמוביץ', משרתים החשודים כחולים יפונו על ידי אמבולנס מד"א בלבד. במצב זה, יש לפנות את החייל מהיחידה עד לשעה מרגע קבלת ההודעה.

ההוראות של צה"ל מגיעות בעוד בארץ מתגלים עוד ועוד חולים נוספים בקורונה. אתמול, משרד הבריאות הודיע כי מניין הנדבקים בארץ עלה ל-58. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול רשמית על חובת בידוד עבור כל החיילים השבים מחו"ל. זאת, בהמשך להחלטת צה"ל מאתמול, שלפיה משרתי צה"ל החוזרים מכל מדינות העולם, גם מי שלא הוגדרו בחובת הבידוד על ידי משרד הבריאות, לא יגיעו ליחידותיהם, אך לא יידרשו להישאר בבידוד ביתי.

(עדכון ראשון 11:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully