וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה בארה"ב: חברי קונגרס בבידוד; טראמפ: משפעת מתו 37 אלף

חמישה מחוקקים רפובליקנים נכנסו לבידוד אחרי שבאו במגע עם חולה בכנס שמרני. גם הנשיא השתתף בו, אך לא היה קרוב לאותו אדם והוא מסרב לעבור בדיקות. "זה עיוור את העולם, אני חושב שטיפלנו בזה טוב מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

חמישה חברי קונגרס רפובליקנים בארצות הברית הכניסו את עצמם לבידוד למשך שבועיים לאחר שבאו במגע עם אדם שחלה בנגיף הקורונה. חברי הקונגרס, הכוללים את הסנאטור טד קרוז, לחצו ידיים עם אדם נגוע בכנס שמרני. הנשיא דונלד טראמפ, שהיה גם הוא באותו אירוע בחודש שעבר יחד עם סגן הנשיא מייק פנס, מתעקש שהוא במצב טוב ולא נבדק.

באותו כנס שהתקיים במדינת מרילנד, טראמפ לחץ את ידו של יו"ר הוועידה שהיה בקשר עם המטופל. עם זאת, הבית הלבן הודיע הלילה כי הנשיא לא נבדק. "הוא לא קיים קשר קרוב ממושך עם אף חולה מאומת, וגם אין לו שום תסמינים", אמרה דוברת הבית הלבן. "הנשיא טראמפ עדיין במצב בריאותי מצוין, ורופאו ימשיך לעקוב אחריו מקרוב".

גם חברת קונגרס דמוקרטית נכנסה לבידוד לאחר שנפגשה עם חולה קורונה. יותר מ-700 מקרים אומתו עד כה בארצות הברית, ו-26 אנשים מתו. מומחים מזהירים כי מספר החולים במדינה עשוי לעלות.

"יהיו עוד מקרים", אמר פנס, האחראי מטעם הממשל על המאבק בקורונה, בשיחה עם כתבים. "אבל אנו פשוט מבקשים מאזרחי ארצות הברית להפעיל הגיון בריא". סגן הנשיא, שאישר שגם הוא לא נבדק אם חלה בנגיף, אמר כי הממשל מתייעץ עם הקונגרס בעל האפשרות להוציא עובדים לחופשת מחלה בתשלום.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וסגנו מייק פנס בתדרוך לעיתונאים בנושא הקורונה, 10 מרץ 2020. רויטרס
לא מוכנים להיבדק. טראמפ ופנס, הלילה/רויטרס

בהצהרה קצרה נפרדת, הבטיח טראמפ לנקוט צעדים "גדולים" כדי להגן על הכלכלה האמריקנית מפני ההשפעות של התפרצות הנגיף. "נדון בקיצוץ במיסים או בהקלה, הקלה משמעותית", אמר לעיתונאים.הוא לא מסר פרטים נוספים על תוכניותיו, אך אמר כי הוא יכנס מסיבת עיתונאים. "זה עיוור את העולם, ואני חושב שטיפלנו בזה טוב מאוד," אמר ברקע הביקורת על התנהלותו.

בציוץ בטוויטר, המעיט הנשיא בחומרת הנגיף, שגבה את חייהם של יותר מ-3,000 בני אדם בעולם, רובם בסין. "בשנה שעברה מתו 37 אלף אמריקנים משפעת נפוצה. בין 27 אלף ל-70 אלף מתים בממוצע בשנה. שום דבר לא נסגר, החיים והכלכלה ממשיכים", כתב טראמפ.

טראמפ אמר את הדברים במקביל לקריסה בשווקים, הקשה ביותר מאז המשבר הפיננסי העולמי ב-2008.

עד עתה התגלו 378 מקרי קורונה ב-34 מדינות בארצות הברית, כולל בבירה וושינגטון.

הלילה, נוסעים בספינת התענוגות שבה התגלה הנגיף החלו לרדת לאחר שהוחזקו לחופי סן פרנסיסקו במשך חמישה ימים.

19 אנשי צוות ושני נוסעים ב"גרנד פרינסס" חלו בנגיף. מרבית הנוסעים יכנסו להסגר בבסיסים צבאיים, או, במקרה שהם זקוקים לטיפול רפואי מיד, לבתי חולים סמוכים. כמה מאות נוסעים זרים יוחזרו לארץ מוצאם. תשומת הלב לספינה ניתנה אחרי שנודע על נוסע בן 71 מת

ספינת השייט הגיעה לידיעת הרשויות כאשר מסע קודם בכלי הספינה נפטר בשבוע שעבר לאחר שהוכה על ידי נגיף הנגיף.הצעיר בן 71, שסבל מבעיות רפואיות, היה בשיט מסן פרנסיסקו למקסיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully