וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה בצה"ל: חיילים ששבים מחו"ל לא יורשו להיכנס לבסיסים

9.3.2020 / 14:26

בעקבות התפשטות הנגיף בישראל, בצה"ל החליטו להחמיר את ההנחיות וקבעו כי כל משרת ששב מחו"ל יישאר בביתו ולא ישוב ליחידתו. בנוסף לכך, יוקם מתקן אשפוז צבאי, חודדו נהלי כניסת אזרחים וייבחן שינוי בגרף האימונים

צילום: המרכז הרפואי פוריה, לע"מ, עריכה: עמית שמחה

צה"ל הודיע היום (שני) על הרחבת ההנחיות בעקבות החשש מהתפשטות נגיף הקורונה. דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן מסר כי משרתי צה"ל החוזרים מכל מדינות העולם, גם אלו שלא הוגדרו בחובת הבידוד על ידי משרד הבריאות, לא יגיעו ליחידותיהם אך לא יידרשו להישאר בבידוד ביתי. בנוסף לכך, בצה"ל נערכים להקים מתקן אשפוז פנים-צבאי ובוחנים סיוע למרחב הלאומי.

במסגרת שורת הצעדים, נקבע גם כי לטובת מניעת התקהלות, החל ממחזור מרץ המועמדים לשירות ביטחון (מל"שבים) יתגייסו ללא מלווים. גיוסם של מלש"בים שנמצאים בבידוד ביתי יידחה בכמה ימים או במחזור גיוס נוסף. הנחיות דומות נוגעות גם לגיבושים ומיונים ליחידות השונות. עוד החליטו בצה"ל לחדד את נהלי כניסת האזרחים לבסיסים השונים, והכניסה למתקנים חיוניים תתאפשר בכפוף לבעלי תפקידים ותשאול יעודי.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה את ראשי האגפים לתכנן מחדש את גרף האימונים, הכוללים גם השפעה על התעסוקות המבצעיות וגיוס המילואים. בנוסף לכך, ייתכנו שינויים באירועים וטקסים שעתידים להתקיים לאחר פסח, בהם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות.

חיילים מגיעים לבסיס תל השומר. 25 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אין כניסה ליחידות לחיילים השבים מחו"ל/ראובן קסטרו

כ-2,100 חיילי צה"ל נמצאים כעת בבידוד ביתי, כשמרביתם חזרו מחופשות בחו"ל. במקביל, 350 חיילים סיימו את תקופת הבידוד ושבו ליחידות. עד כה חלתה בנגיף חיילת אחת מאמ"ן שעבדה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה.

"אין יחידה שהפעילות שלה שובשה, כרגע לא מכירים יחידה שלא פועלת כסדרה", אמר זילבמן. עוד הוסיף דובר צה"ל כי בין הנדבקים מג"ד ששב מחו"ל ונמצא בבידוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully