וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי נסיעה בעמידה, אין לשבת ליד הנהג: הגבלות התחבורה בשל משבר הקורונה

9.3.2020 / 12:32

בעקבות העלייה במספר הנדבקים בנגיף בישראל, משרד התחבורה פרסם שורת הנחיות שנועדו לצמצם את הסיכוי להתפשטות בקרב משתמשי התחבורה הציבורית. במסגרת זאת, חברות האוטובוסים ייערכו למתכונת חירום למקרה של מחסור בנהגים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

משרד התחבורה פרסם הבוקר (שני) שורת הגבלות חדשות למשתמשי התחבורה הציבורית בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. על פי ההנחיות, שורת המושבים הראשונים באוטובוסים תיחסם בסרט סימון כדי למנוע ישיבת נוסעים, בקווים הבין-עירוניים תיאסר הסעת נוסעים בעמידה וכמו כן חברות התחבורה ייערכו במתכונת חירום למקרה של מחסור בנהגים.

בהודעת המשרד הסבירו כי הם פועלים לנסות ולצמצם את המגע בין נהגי האוטובוס לנוסעים על מנת למנוע את התפשטות הווירוס בקרב משתמשי התחבורה הציבורית. לצד הצעדים שפורסמו, הומלץ למפעילי התחבורה לחלק לנהגים תכשירי חיטוי לטובת שמירת ההיגיינה של הנהגים, והאחרונים אף הונחו לפתוח את חלונות האוטובוס על מנת לאפשר תחלופת אוויר. בנוסף לכך, נהג שאינו חש בטוב יידרש לדווח על כך בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

לקריאת ההנחיות המלאות

במשרד התחבורה הבהירו כי התחבורה הציבורית תמשיך לפעול כסדרה, אולם החלה היערכות לאפשרות של מחסור חמור בכוח אדם בשל הנחיות הבידוד של משרד הבריאות. חברות האוטובוסים נדרשות להיערך לתכניות חירום - אחת על בסיס צמצום של 10% במצבת הנהגים, והשנייה על בסיס צמצום של 25%.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הדגיש כי משרדו "יעשה הכול כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף". לדבריו, "יש לנו אחריות כבדה על הכתפיים ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה והמזעור במלוא הרצינות מראשית ההתפרצות. ייתכן ותהיה חוסר נעימות זמנית אך אל מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין לנו ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר. אני מבקש להודות להנהלת המשרד, לחברות המפעילות, לנהגים להנהלת רכבת ישראל ועובדיה, ובמיוחד לרשות שדות התעופה שעומדת בחזית ההיערכות והמענה בשערי המדינה מהיום הראשון".

בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בירכו על הנחיות משרד התחבורה. "הארגון פנה כבר בתחילת השבוע וביקש את התערבות המשרד. הארגון מחזק את ידיהם של נהגי האוטובוסים בתקופה לא פשוטה. אנו שמחים כי משרד התחבורה אימץ חלק מהמלצות ארגון הנהגים בנושא מגיפת הקורונה. אנו בטוחים כי כך תוגבר תחושת הביטחון והבידוד בין הנהג לנוסעים ותישמר בריאותם של כל משתמשי התחבורה הציבורית", נמסר.

גם באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הביעו שביעות רצון מההיערכות. באיגוד מסרו כי הם רואים "חשיבות בתרגום ההמלצות למעשים, אחרת אין בהם ערך ממשי". לדבריהם, "על משרד התחבורה להנחות את החברות לסמן את המושבים הראשונים באוטובוסים כאסורים לישיבה. בנוסף, יש להורות לכל החברות לחטא בהקדם את האוטובוסים. לא ייתכן כי אל תופעות האלימות היומיומית - מילולית ופיזית - יתווסף איום יציב של חוסר בהיגיינה המסכנת שוב את הנוסעים והנהגים. אנו מקווים שהחברות הפרטיות לא יחסכו כסף על חשבון בטיחות העובדים והציבור כולו ויבצעו פעולות חיטוי לכל האוטובוסים במהירות האפשרית".

ועד עובדי הרכבת פנה היום למנכ"ל רכבת ישראל ולשר התחבורה בדירשה להפעיל אמצעי אכיפה כלפי נוסעים שעולים לרכבת בתחנת נתב"ג או לשקול לסגור אותה לטובת שמירת בריאותם של הנוסעים והעובדים. יו"ר הוועד, גילה אדרעי, כתבה במכתב כי היא מבקשת לקבוע הנחיות דומות כפי שנקבעו ביחס לנוסעי האוטובוסים גם לנוסעי הרכבת.

ביממה האחרונה זינק מספר חולי הקורונה בישראל ב-14, והוא עומד כעת על 39. מבין הנדבקים, 33 במצב קל, אחד במצב בינוני וחולה נוסף - נהג אוטובוס תיירים ממזרח ירושלים - במצב קשה ומאושפז בבית החולים פוריה בטבריה. עד כה, נרשמו ארבעה מקרי החלמה. במקביל, יותר מ-22 אלף ישראלים נמצאים בבידוד ביתי.

לראשונה, אתמול אומת מקרה הידבקות בנגיף שמקורו אינו ידוע. החולה, עובד מד"א בן 45 ממרכז הארץ, הגיע באופן עצמאי לבית החולים בילינסון עם חום, אך לאחר בירור התברר שהוא נדבק בנגיף וסובל מדלקת ריאות. אנשי הצוות שהיו עמו במגע טרם האבחנה נשלחו לבידוד.

היום: משרד הבריאות עשוי להטיל בידוד על השבים מכלל המדינות

היום צפוי משרד הבריאות לפרסם הנחיות חדשות בעקבות משבר נגיף הקורונה, שייתכן שיכללו חובת בידוד עבור השבים לישראל מכל המדינות. ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הבוקר שיחת ועידה עם מנהיגים מאירופה בנושא התמודדות עם הווירוס. אתמול, במהלך הצהרה משותפת עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אמר נתניהו כי "הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים - זה יוחלט על כלל המדינות".

(עדכון ראשון: 08:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully