וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: מניין החולים בישראל עלה ל-39, אחד ממקור לא ידוע

תוך יממה קפץ מספר הנדבקים בישראל ל-14, שחלקם הגיעו מחו"ל וחלקם באו במגע עם חולים. החולה ה-29, עובד מד"א מהמרכז, הגיע לבי"ח עם מחום ורק בהמשך אובחן עם הווירוס. הצוות הרפואי שבא עמו במגע הוכנס לבידוד. 17 פעוטות במעון בצפון מסתגרים בביתם לאחר שאחד האבות חלה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • קפיצה דרמטית: מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-39
  • אחד מהחולים, גבר בן 45 ממרכז הארץ, נדבק ממקור לא ידוע
  • הצוות הרפואי בבילינסון שבא עמו במגע הוכנס לבידוד
  • 17 פעוטות בצפון נדרשו לבידוד לאחר שאחד מהאבות ילדי המעון חלה

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה היום (ראשון) ל-39 - זינוק של 14 חולים חדשים תוך יממה. משרד הבריאות הודיע על עשרה בני אדם שנדבקו בנגיף, בהם חמישה שהגיעו מחו"ל - איטליה, ספרד בלגיה ואוסטריה - וחמישה נוספים שבאו במגע עם חולים מאומתים. הם מצטרפים לשני חולים נוספים ששבו מחו"ל, שעליהם הודיע משרד הבריאות מוקדם יותר היום, ולנשא נוסף, תושב ירושלים, שבא במגע עם תייר צרפתי.

בנוסף אליהם - לראשונה אותר חולה ממקור לא ידוע, עובד מד"א בן 45 ממרכז הארץ ששוהה כעת בבידוד. החולה, מספר 29, הגיע באופן עצמאי לבית החולים בילינסון עם חום, אך לאחר בירור התברר שהוא נדבק בנגיף וסובל מדלקת ריאות. אנשי הצוות שהיו עמו במגע טרם האבחנה נשלחו לבידוד.

החולה ה-26 היא ישראלית ממחוז חיפה שחזרה מספרד ב-3 במרץ. היא טסה לטנריף דרך מדריד ב-25 בדצמבר בטיסת איברה.היא חזרה מטנריף ומאז נכנסה לבידוד, מבלי לבוא במגע עם אנשים נוספים, ומצבה הבריאותי טוב.

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית החולים שיבא שבתל השומר/ראובן קסטרו

המשרד פרסם את פרטי הטיסות שבהן שהה החולה: טיסת איבריה מתל אביב למדריד ב-25 בדצמבר שעת המראה 06:00 ושעת נחיתה 10:30. מספר טיסה ib3317; טיסת המשך איבריה ממדריד לטנריף ב-25 בדצמבר שעת המראה 13:45 שעת נחיתה 15:35. מספר טיסה ib3940; טיסת איבריה מטנריף למדריד ב-3 במרץ שעת המראה 11:05 שעת נחיתה 14:55. מספר טיסה ib3943; טיסת המשך איבריה ממדריד לתל אביב ב-3 במרץ שעת המראה 17:00 שעת נחיתה 22:45. מספר טיסה ib3316.

נדבק נוסף - חולה 27 - הוא תושב הצפון שחזר מאוסטריה. החולה יצא מתל אביב לווינה ב-29 בדצמבר בטיסה os860 שהמריאה בשעה 06:15 מישראל. הוא חזר מוינה ב-5 במרץ בטיסה OS861 שהמריאה ב-13:30, ונחת בישראל ב-17:15. מנתב"ג לקח רכבת בשעה 18:05 ישירות לעכו. בעכו נכנס למכוניתו ונכנס לבידוד מוחלט בביתו, שם הוא נמצא בבידוד ביתי.

חולה 28 הוא גבר בן 60 מירושלים שבא במגע של חולה מאומת, תייר מצרפת. המקומות שבהם נכח מחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להיכנס לבידוד: ב-3 במרץ 2020 עד 4 במרץ בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות: 9:30-14:00 ובין השעות 17:00 -19:30; ב-5 במרץ בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות 9:30 -14:00; ב-5 במרץ במסעדת BIGA במרכז המסחרי באריאל בין השעות 20:00-21:30. החולה נמצא בבידוד ביתי מאז 6 במרץ.

בית החולים בלינסון. יוני 2013. שלומי גבאי
צוות רפואי הוכנס לבידוד לאחר שבא במגע עם החולה. בית החולים בילינסון/שלומי גבאי

לאחר מכן, משרד הבריאות הודיע על 11 חולים נוספים, חמישה שהגיעו מחו"ל וחמישה שבאו במגע עם חולים מאומתים, ואחד נוסף ממקור לא ידוע. בהמשך, צפוי משרד הבריאות לפרסם את הפרטים המלאים על החקירה האפידמיולוגית והמיקומים המדויקים שבהם הם שהו.

החולה שמקור הידבקותו אינו ידוע הגיע עצמאית לבית החולים עם חום, אך לאחר בירור התברר שהוא נדבק בנגיף וכן סובל מדלקת ריאות. מצבו יציב. מכיוון שהגבר אינו עונה לקריטריונים כפי שהוגדרו של חולה קורונה, הוא טופל בשלב הראשוני ככל חולה רגיל המגיע למיון. עם זאת, אנשי צוות שהיו עמו במגע טרום האבחנה נשלחו לבידוד. בבית החולים הדגישו כי כל חולה בבילינסון זוכה לחדר אשפוז בודד.

עוד אמרו בבילינסון כי "החולה מאושפז במתחם מבודד בחדר בידוד תקני עם לחץ שלילי, המונע יציאת אויר מהחדר למחלקה ומטופל על ידי צוות מיומן וממוגן באופן מלא. כל הצוותים המטפלים בחולה עברו הדרכה קפדנית באשר להתמגנותם ומלווים על ידי יחידת למניעת זיהומים וצוות משרד הבריאות".

החולה עובד במד"א, אך לא הוא היה חלק מצוות הקורונה ולא בא במגע עם מטופלים שנחשדו כמי שנדבקו בנגיף. במד"א אמרו כי עם קבלת הידיעה ממשרד הבריאות, פעלו בארגון לאיתור כל מי שהיה עמו במגע בשבועיים האחרונים כדי שידווחו למשרד הבריאות וייכנסו לבידוד.

17 פעוטות בבידוד בגלל אב חולה

אחד מהחולים הישראלים הוא תושב מושב גבע כרמל שבצפון הארץ שנמצא כחולה קורונה לאחר ששב מאוסטריה. בעקבות זאת, 17 פעוטות ממעון היום האזורי של המועצה האזורית חוף הכרמל במושב כרם מהר"ל נדרשו להסתגר בבידוד, וכך גם שתי הגננות ומנהלת המקום.

ביום שישי האב הוכנס לבידוד בבית החולים רמב"ם וחקירתו האפידמיולוגית נמשכה. מהחקירה עולה כי ב-3 במרץ בשעות הבוקר הוא הביא את ביתו למעון, ונכנס עמה פנימה לפרק זמן מספר דקות. ד"ר אירנה וולוביק, רופאת נפת חדרה במחוז חיפה של משרד הבריאות, הנחתה כי פעוטון "אורן" המיועד לגילאי שנה עד שנתיים, על ילדיו וצוות העובדות בו, ייכנסו לבידוד ביתי עד ל-17 במרץ. על פי הנחיית משרד הבריאות, שאר הילדים במעון, שאינם בקבוצת "אורן", אינם נדרשים לבידוד. על פי הנחיית משרדי הבריאות והחינוך, שאר מערכות החינוך בכלל המועצה ימשיכו ויפעלו כרגיל.

נמל תעופה בן גוריון תחת חשש מקורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נוסעים עם מסכות בנתב"ג/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי נשקלת חובת בידוד עבור השבים לישראל - מכל המדינות. "הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים - זה יוחלט על כלל המדינות", אמר נתניהו בהצהרה משותפת עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. נתניהו אמר כי האפשרות להטיל את חובת הבידוד הכוללת עלתה בדיון שהתקיים היום, ותמשיך לעמוד בדיונים שיימשכו הלילה.

עד מחר צפויה להתקבל ההחלטה, שאותה הוא הגדיר כ"החלטה קשה מאוד". לדבריו, "הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם. הבריאות גם מבטיחה את הכלכלה. אם יש התפרצות גדולה מאוד של המחלה, קשה מאוד לקיים את הכלכלה. זו עדיין החלטה קשה ובשביל זה אנחנו פה".

אחרי דבריו של נתניהו, בר סימן טוב אמר כי בימים הקרובים הבידוד יעבור מהמרכזים הרפואיים - לבתיהם של החולים. בר סימן טוב הסביר כי בהתחלה, עם הקמת המתחם המבודד במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר, "לקחנו את בית החולים הגדול בארץ כי לא רצינו שהטיפול יהיה בבתי חולים במעגל השני. כרגע יש חולים גם בבתי חולים אחרים".

מעתה ואילך, לדבריו, "התכנית שלנו היא להעביר את הטיפול אל הבית של המטופל, אל הקהילה, באמצעות קופות החולים. אנחנו לומדים את המחלה. אנחנו קוראים את כל החומר המקצועיים אבל אין תחליף למטפלים". בר סימן טוב הדגיש כי "זו שאלה של ימים".

(עדכון ראשון: 21:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully