וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסגר על רבע מהתושבים: זינוק במספר המתים מקורונה באיטליה

ביממה אחת, הקטלנית ביותר עד כה נמנו עוד 133 מקרי מוות, ובסך הכול 366. מספר החולים זינק ל-7,375, כולל הרמטכ"ל. למרות המגבלות על 16 מיליון איש, התנועה במוקדי ההתפרצות לא פסקה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מניין המתים מנגיף הקורונה באיטליה קפץ היום (ראשון) ב-133 איש נוספים אל 366 - כך מסרו הרשויות במדינה, שכרבע מאוכלוסייתה נכנסה היום להסגר במטרה לעצור את התפשטות הווירוס. זו העלייה הגדולה ביותר ביממה אחת במדינה האירופית שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף.

גם מספר החולים נסק ב-25%, מ-5,883 מקרים ל-7,375 מקרים. עתה, באיטליה יש יותר חולים בנגיף הקורונה מאשר בכל מקום אחר בעולם, פרט לסין, שבו התגלה הווירוס בדצמבר האחרון.

בין החולים האחרונים התגלה גם מפקד הצבא, הרמטכ"ל סלבטורה פארינה. הוא אמר כי הוא חש בטוב ונמצא בבידוד עצמי. המכון לבריאות לאומית של איטליה אמר כי הגיל הממוצע של הקורבנות הוא יותר מ-81. רובם גברים, וליותר מ-80% מהם היו יותר משתי בעיות בריאותיות קשות.

התנועה נמשכה בכמה מהאזורים גם היום. טיסות המשיכו לנחות בנמלי התעופה של מילאנו, אף שכמה טיסות בוטלו.

קרובי משפחה של אסירים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה מחוץ לכותלי בית כלא בנאפולי, איטליה, 8 במרץ, 2020. רויטרס
קרובי משפחות אסירים מחוץ לבית כלא בנאפולי/רויטרס

עם זאת, חברת התעופה הלאומית של איטליה, "אלאיטליה", אמרה כי היא תשעה את כל הפעילות שלה בנמל התעופה מלפנזה ואילו נמל התעופה לינאטה ישמש רק לטיסות פנים. טיסות בינלאומיות ימשיכו לנחות ברומא ולהמריא ממנה.

בהסלמה דרמטית של המאמצים לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, נכנס היום הסגר על כ-16 מיליון בני אדם במחוז לומברדיה וב-14 תתי-מחוזות נוספים עד תחילת החודש הבא,

בנוסף לכך, נסגרו אתרי סקי, בתי קולנוע, מוזיאונים, בריכות, מכוני כושר, וכן הושעו קיום הלוויות, שירותי דת וחתונות.

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: 28 חולים בישראל, דרעי אסר כניסה למי ששב ממצרים

לכתבה המלאה
רמטכ"ל צבא איטליה, סלוואטורה פרינה. -, אתר רשמי
חש בטוב ונמצא בבידוד עצמי. רמטכ"ל צבא איטליה פארינה/אתר רשמי, -

"אנחנו רוצים להבטיח את בריאותם של אזרחינו. אנחנו יודעים שהצעדים האלו דורשים הקרבה, לעתים קטנה ולעתים גדולה מאוד", אמר הלילה ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. "אבל זו תקופה שעלינו לקבל אחריות על עצמנו". בנוסף לכך, המדינה מתכננת לגייס רופאים בפנסיה כדי לסייע לבתי החולים, שקורסים תחת העומס הרב.

המגבלות החדשות תקפות גם למילאנו, המרכז הכלכלי של איטליה, וונציה. תושבים לא יוכלו לצאת או להיכנס ללומברדיה, אזור שבו חיים כעשרה מיליון איש, פרט למקרי חירום. בנוסף ללומברדיה, הסגר הוטל על תתי-המחוזות פרמה, מודנה, פיאצ'נזה, רג'יו אמיליה, רימיני, פסארו ואוריבנו, אלסנדריה, אסטי, נוברה, וברנו קוזיו אוזולה, ורצ'לי, פדואה, טרביזו וונציה. עד עתה, רק כ-50 אלף איש בצפון איטליה היו בהסגר, ועתה מדובר בכרבע מאוכלוסיית המדינה.

תיירים מתגוננים מנגיף הקורונה בונציה, איטליה 8 במרץ 2020. רויטרס
תיירים עם מסכות על פניהם בוונציה/רויטרס

מסעדות ובתי קפה יהיו פתוחים בין 6:00 ל-18:00, אך על הלקוחות לשבת במרחק של מטר אלו מאלו. התושבים נקראו להישאר בבתים ככל שניתן, ומי שיפר את ההסגר עשוי להישלח לשלושה חודשי מאסר. אירועי ספורט יהיו סגורים בפני קהל, ונשיא איגוד שחקני הכדורגל של איטליה קרא לדחות את כל המשחקים.

ארגון הבריאות העולמי יעץ לאיטליה להתמקד בעיקר בצעדים לבלימת התפשטות הווירוס, והתכניות שלה דומות לאלו של סין, מוקד ההתפרצות. אלו זכו לשבחים מצד הארגון, ועתה המצב, לפי השלטונות בסין, תחת שליטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully