וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 מיליון איש בהסגר: איטליה מסלימה את המאבק בנגיף הקורונה

הממשלה הודיעה על הרחבה דרמטית של מספר התושבים שנמצאים בבידוד למשך כחודש, לאחר זינוק במספר הקורבנות והחולים. בין הערים המבודדות: מילאנו וונציה. אירועי הספורט יהיו ללא קהל, ולא יהיו הלוויות או חתונות. "הצעדים האלו דורשים הקרבה"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

איטליה הטילה החל מהיום (ראשון) סגר על כ-16 מיליון בני אדם במחוז לומברדיה וב-14 תתי-מחוזות נוספים עד תחילת החודש הבא, בהסלמה דרמטית של המאמצים לעצור את התפשטות נגיף הקורונה. בנוסף לכך, ייסגרו אתרי סקי, בתי קולנוע, מוזיאונים, בריכות, מכוני כושר, וכן הושעו קיום הלוויות, שירותי דת וחתונות.

איטליה היא המדינה האירופית שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהנגיף, עם יותר מ-230 קורבנות. אתמול קפץ מספר המקרים ב-1,200 ל-5,883, אחד מהם הוא מנהיג המפלגה הדמוקרטית החברה בקואליציה. מתוך הנדבקים, 589 החלימו לחלוטין עד עתה. המכון לבריאות לאומית של איטליה אמר כי הגיל הממוצע של הקורבנות הוא יותר מ-81. רובם גברים, וליותר מ-80% מהם היו יותר משתי בעיות בריאותיות קשות.

"אנחנו רוצים להבטיח את בריאותם של אזרחינו. אנחנו יודעים שהצעדים האלו דורשים הקרבה, לעתים קטנה ולעתים גדולה מאוד", אמר הלילה ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. "אבל זו תקופה שעלינו לקבל אחריות על עצמנו". בנוסף לכך, המדינה מתכננת לגייס רופאים בפנסיה כדי לסייע לבתי החולים, שקורסים תחת העומס הרב. מספר החולים בטיפול נמרץ עלה ל-567, זינוק של 23% בהשוואה ליום קודם לכן.

תיירים עם מסיכות הגנה מנגיף הקורונה בפירנצה, איטליה, 7 מרץ 2020. רויטרס
תיירים עם מסיכות בפירנצה, אתמול/רויטרס

המגבלות החדשות תקפות גם למילאנו, המרכז הכלכלי של איטליה, וונציה. תושבים לא יוכלו לצאת או להיכנס ללומברדיה, אזור שבו חיים כעשרה מיליון איש, פרט למקרי חירום. בנוסף ללומברדיה, הסגר הוטל על תתי-המחוזות פרמה, מודנה, פיאצ'נזה, רג'יו אמיליה, רימיני, פסארו ואוריבנו, אלסנדריה, אסטי, נוברה, וברנו קוזיו אוזולה, ורצ'לי, פדואה, טרביזו וונציה. עד עתה, רק כ-50 אלף איש בצפון איטליה היו בהסגר, ועתה מדובר בכרבע מאוכלוסיית המדינה.

מסעדות ובתי קפה יהיו פתוחים בין 6:00 ל-18:00, אך על הלקוחות לשבת במרחק של מטר אלו מאלו. התושבים נקראו להישאר בבתים ככל שניתן, ומי שיפר את ההסגר עשוי להישלח לשלושה חודשי מאסר. אירועי ספורט יהיו סגורים בפני קהל, ונשיא איגוד שחקני הכדורגל של איטליה קרא לדחות את כל המשחקים.

הוותיקן, שרשם מקרה הידבקות ראשון בסוף השבוע, הודיע כי האפיפיור יישא את תפילת יום הראשון בלייב סטרים כדי להימנע מהתקהלותם של מאמינים.

עוד בוואלה!

הקורונה מכה באיטליה: פוליטיקאי בכיר נדבק, שיעור התמותה הגבוה בעולם

לכתבה המלאה
נוסע רכבת בפירנצה, איטליה, עם מסיכה ומחטא ידיים לאחר הטלת הסגר בצפון איטליה בעקבות הקורונה, 7 מרץ 2020. רויטרס
נוסע ברכבת בפירנצה מחטא את ידיו, אתמול/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי יעץ לאיטליה להתמקד בעיקר בצעדים לבלימת התפשטות הווירוס, והתכניות שלה דומות לאלו של סין, מוקד ההתפרצות. אלו זכו לשבחים מצד הארגון, ועתה המצב, לפי השלטונות בסין, תחת שליטה. הלילה דיווחה סין על מספר הנדבקים החדש הנמוך ביותר מאז ינואר. 27 בני אדם מתו מהווירוס, כולם בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות שלו. בסך הכול, מתו במדינה קרוב ל-3,100 איש ויותר מ-80 אלף נדבקו.

מוקדי התפרצות משמעותיים אחרים באירופה פרט לאיטליה הם צרפת, עם 949, גרמניה, 795, ספרד, 441, בריטניה, 206 והולנד, עם 188.

קולומביה, בולגריה, קוסטה ריקה, מלטה, האיים המלדיביים ופרגוואי דיווחו על מקרי הידבקות ראשונים בשטחיהן. בארגנטינה מת הלילה קורבן ראשון מהנגיף, שהוא גם הראשון באמריקה הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully