וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: נשיא פורטוגל בבידוד, איסור כניסה למבקרים ממצרים

בועז אפרת, דנה ירקצי, אמיר בוחבוט, טל שלו, יואב איתיאל, לירן לוי, מאיה הורודניצ'אנו,סוכנויות הידיעות

8.3.2020 / 23:47

אחרי שנפגש עם תלמידים שחברם לבית הספר נדבק בנגיף, החליט רבלו לבטל את הפעילויות הציבוריות "כדי לשמש דוגמה". משרד הבריאות הורה על בידוד לשבועיים עבור מי ששהה בבית לחם. הווירוס ממשיך לגבות קורבנות באיטליה, שרשמה כמאה מתים. מת ראשון במצרים. עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם, עם הרוג ראשון מהנגיף במצרים של אזרח גרמני בן 80. במקביל, נרשם קורבן ראשון גם באמריקה הדרומית, כשאדם בארגנטינה מת לאחר שאובחן עם הווירוס. בסין, הרשויות דיווחו על עלייה במספר המתים ביממה האחרונה, שעומד כעת על 3,097 בני אדם.

בארצות הברית אישר הפנטגון כי לוחם מארינס מוושינגטון נדבק בנגיף לאחר שחזר מטיול בחו"ל, ומצב חירום הוכרז במדינת אורגון. באיטליה, נכנסה לתוקפה הרחבת הסגר על מחוז לומברדיה ועוד 11 תת-מחוזות, כחלק מהתמודדות הממשלה עם התפרצותו המואצת של הווירוס. באותו המחוז, מספר המתים עלה ביותר ממאה ביממה.

בישראל, מניין הנדבקים עלה ל-39 לאחר שנמצאו 14 חולים נוספים, חלקם שבו מחו"ל, חלקם באו במגע עם חולים ואחד נוסף שנדבק ממקור לא ידוע. במקביל, נשקלת הטלת חובת בידוד על כל השבים מחו"ל - מכל המדינות. השר אריה דרעי הודיע על איסור כניסה עבור מי ששהה במצרים בשבועיים האחרונים והשר נפתלי בנט שוקל להטיל סגר על הגדה המערבית.

תיירים עם מסכות בקולוסיאום, רומא, איטליה, 8 במרץ 2020. AP
תיירים עוטים מסכות בקולוסיאום ברומא, היום/AP

23:37 - נשיא פורטוגל נכנס לבידוד מחשש שנחשף לקורונה

נשיא פורטוגל מרסלו רבלו ביטל את כל הפעילויות הציבוריות המתוכננות ויישאר בביתו, מחשש לחשיפה לנגיף הקורונה שהדביק עד כה 25 בני אדם במדינתו. הנשיא בן ה-71 אירח לאחרונה קבוצת תלמידים מבית ספר, שמאז נסגר בעקבות הידבקותו של אחד מהתלמידים בנגיף. בלשכתו של רבלו אמרו כי הוא איננו סובל מתסמינים וכי התלמיד שנדבק איננו נמנה עם הקבוצה שהתארחה בארמון הנשיאות. עם זאת, הוא החליט לבודד את עצמו "כדי לשמש דוגמה לנקיטת אמצעי מנע תוך שהוא ימשיך לעבוד מהבית".

נשיא פורטוגל מרסלו ריבלו דה סוזה בטקס 75 לשחרור מחנה ההשמדה אשוויץ בירושלים. 08 במרץ 2020.. AP
רוצה לשמש דוגמה. נשיא פורטוגל/AP

23:13 - אחד מהישראלים שנדבקו בנגיף: עובד מד"א

החולה שמקור הידבקותו איננו יודע עובד במד"א. הוא אושפז להמשך טיפול ומצבו טוב. במד"א אמרו כי עם קבלת הידיעה ממשרד הבריאות, פעלו בארגון לאיתור כל מי שהיה עמו במגע בשבועיים האחרונים כדי שידווחו למשרד הבריאות וייכנסו לבידוד. העובד לא היה חלק מצוות הקורונה והוא לא בא במגע עם מטופלים שנחשדו כמי שנדבקו בנגיף. מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי "מד"א נמצא בחזית המאבק במגפת הקורונה ובהגשת רפואת חירום לכלל תושבי המדינה. הצוותים שלנו פועלים מתוך תחושת שליחות אמיתית וכך ימשיכו חרף כל הסכנות והאיומים".

22:56 - צוות רפואי בבילינסון בא במגע עם חולה קורונה והוכנס לבידוד

צוות רפואי בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה הוכנסו לבידוד לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה. החולה, גבר בן 45, הגיע עצמאית לבית החולים עם חום, אך לאחר בירור התברר שהוא נדבק בנגיף וכן סובל מדלקת ריאות. מצבו יציב.

מכיוון שהגבר אינו עונה לקריטריונים כפי שהוגדרו של חולה קורונה, הוא טופל בשלב הראשוני ככל חולה רגיל המגיע למיון. עם זאת, אנשי צוות שהיו עמו במגע טרום האבחנה נשלחו לבידוד. בבית החולים הדגישו כי כל חולה בבילינסון זוכה לחדר אשפוז בודד.

עוד אמרו בבילינסון כי "החולה מאושפז במתחם מבודד בחדר בידוד תקני עם לחץ שלילי, המונע יציאת אויר מהחדר למחלקה ומטופל על ידי צוות מיומן וממוגן באופן מלא. כל הצוותים המטפלים בחולה עברו הדרכה קפדנית באשר להתמגנותם ומלווים על ידי יחידת למניעת זיהומים וצוות משרד הבריאות".

22:15 - משרד הבריאות הודיע על 10 נדבקים נוספים, מספר המקרים עלה ל-39

משרד הבריאות הודיע על עשרה בני אדם נוספים שנדבקו בנגיף, בהם חמישה שהגיעו מחו"ל - איטליה, ספרד בלגיה ואוסטריה - וחמישה נוספים שבאו במגע עם חולים מאומתים. בכך, עלה מניין החולים ל-39.

21:35 - החולה ה-29: גבר ממרכז הארץ, המקור לא ידוע

משרד הבריאות הודיע על חולה נוסף בקורונה - גבר בן כ-40 ממרכז הארץ. לראשונה, מקור ההדבקה שלו אינו ידוע נכון לעכשיו. החולה נמצא בבידוד ומשרד הבריאות מסר כי "פרטים מלאים על החקירה האפידמילוגית ומיקומים מדויקים יפורסמו בהקדם".

21:05 - איגוד רופאי בריאות הציבור: "אסור לבודד את ישראל"

איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית מתח ביקורת על ההחלטה המסתמנת להטיל חובת בידוד על כלל השבים מחו"ל ומסר כי "אסור לבודד את ישראל". באיגוד אמרו כי קבלת ההחלטות במענה למצב חירום חייבת להתבסס "על עובדות ולא על פחדים". הם ציינו כי "ארגון הבריאות העולמי מתנגד לסגירת גבולות. לקראת הדיונים על סגירת הגבולות אנו מבהירים כי המלצתנו המקצועית היא שלא לסגור את הגבולות. זהו מהלך שאינו בר-קיימא, שיגרום לפגיעה קשה בהיערכות לקורונה ובחברה הישראלית. אסור להתחיל מהלך בלי לדעת איך נצא ממנו. במקום להסתגר, יש להגביר את המאמצים לזהות העברה מקומית בישראל ולחזק את מוכנות מערכת הבריאות והחברה הישראלית".

20:53 - בוטלו הסיורים והביקורים בבתי המשפט בישראל

מנהל בתי המשפט החליט לבטל את הביקורים והסיורים המאורגנים בבתי המשפט לרבות בבית המשפט העליון, זאת בהמשך להערכת המצב והנחיות משרד הבריאות בנוגע לקורונה. הנהלת בתי המשפט ממשיכה לעקוב אחר ההתפתחויות וככל שיוחלט על נקיטת אמצעים נוספים תימסר על כך הודעה לציבור הרחב.

מתפללים מוסלמים מתגוננים עם מסכה במכה, סעודיה 7 במרץ 2020. AP
מתפללים מוסלמים עם מסכות במכה שבערב הסעודית/AP

20:47 - ההורים במזרח ירושלים קוראים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר

בהתאחדות ועדי ההורים של מזרח ירושלים קראו להורים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר עד סוף השבוע מחשש לקורונה. בהתאחדות אמרו כי הם דורשים להגדיל את מספר עובדי הניקיון ולדאוג להיגיינה של התלמידים.

20:39 - מושלת אורגון הכריז על מצב חירום לחודשיים

מושלת אורגון קייט בראון הכריזה על מצב חירום למשך 60 ימים אחרי שמספר חולי הקורונה במדינה הכפיל את עצמו ל-14. "נעשה כל מה שביכולתנו כדי לשמור על תושבי אורגון בטוחים", אמרה בראון במסיבת עיתונאים.

20:37 - האב חולה, ו-17 פעוטות מהצפון נדרשים להסתגר בבידוד

17 פעוטות ממעון היום האזורי של המועצה האזורית חוף הכרמל במושב כרם מהר"ל נדרשו להסתגר בבידוד. כך גם שתי הגננות ומנהלת המקום. זאת, לאחר שאחד מהאבות במעון, תושב מושב גבע כרמל, אותר כחולה בקורונה לאחר ששב מאוסטריה. ביום שישי הוא הוכנס לבידוד בבית החולים רמב"ם וחקירתו האפידמיולוגית נמשכה.

מהחקירה עולה כי ב-3 במרץ בשעות הבוקר הוא הביא את ביתו למעון, ונכנס עמה פנימה לפרק זמן מספר דקות. ד"ר וולוביץ', רופאת נפת חדרה במחוז חיפה של משרד הבריאות, הנחתה כי פעוטון "אורן" המיועד לגילאי שנה עד שנתיים, על ילדיו וצוות העובדות בו, ייכנסו לבידוד ביתי עד ל-17 במרץ. על פי הנחיית משרד הבריאות, שאר הילדים במעון, שאינם בקבוצת "אורן", אינם נדרשים לבידוד. על פי הנחיית משרדי הבריאות והחינוך, שאר מערכות החינוך בכלל המועצה ימשיכו ויפעלו כרגיל.

20:29 - שני חולים נוספים בישראל - מספר הנדבקים עלה ל-28

שני ישראלים נוספים נמצאו כחולים בקורונה - ובכך מניין הנדבקים עלה ל-28. אחד מהם הוא תושב הצפון שחזר מאוסטריה. החולה יצא מתל אביב לווינה ב-29 בדצמבר בטיסה os860 שהמריאה בשעה 06:15 מישראל. הוא חזר מוינה ב-5 במרץ בטיסה OS861 שהמריאה ב-13:30, ונחת בישראל ב-17:15. מנתב"ג לקח רכבת בשעה 18:05 ישירות לעכו. בעכו נכנס למכוניתו ונכנס לבידוד מוחלט בביתו, שם הוא נמצא בבידוד ביתי.

חולה 28 הוא גבר בן 60 מירושלים שבא במגע של חולה מאומת, התייר מצרפת. המקומות שבהם נכח מחייבים את האנשים שהיו בקרבתו להיכנס לבידוד: ב-3 במרץ 2020 עד 4 במרץ בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות: 9:30-14:00 ובין השעות 17:00 -19:30; ב-5 במרץ בחנות אופטיקה יונה קורן בע"מ רחוב מלכי ישראל 16 ירושלים בין השעות 9:30 -14:00; ב-5 במרץ במסעדת BIGA במרכז המסחרי באריאל בין השעות 20:00-21:30. החולה נמצא בבידוד ביתי מאז 6 במרץ.

שר הביטחון, נפתלי בנט, במהלך ביקורו בתרגיל פיקוד העורף שעסק בתרחיש של עומס על מערכת הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 8 במרץ 2020. תקשורת שר הביטחון., אתר רשמי
בנט בתרגיל פיקוד העורף, היום/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון.

20:19 - השר דרעי: נמנע כניסה לישראל ממי ששהה במצרים בשבועיים האחרונים

שר הפנים אריה דרעי הודיע כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו במצרים בשבועיים האחרונים ואינם אזרחי ישראל או תושביה - בכלל המעברים. לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. האיסור ייכנס לתוקף באופן מידי ועד להודעה חדשה.

על פי ההחלטה, רשות האוכלוסין וההגירה תיתן דעתה למציאת פתרונות מתאימים למצבים מיוחדים. החלטה זו מתווספת להחלטות הקודמות המתייחסות למי ששהה בסין, בהונג קונג, במקאו, בתאילנד ובסינגפור, בדרום קוריאה, ביפן, בצרפת, בספרד, בגרמניה, באוסטריה, באנדורה, בשוויץ ובסן מרינו.

20:17 - החולה ה-26: תושבת מחוז חיפה שחזרה מספרד

משרד הבריאות הודיע על חולה נוספת - ישראלית ממחוז חיפה שחזרה מספרד ב-3 במרץ. החולה ה-26 חזרה מטנריף ומאז נכנסה לבידוד, מבלי לבוא במגע עם אנשים נוספים, ומצבה הבריאותי טוב. היא טסה לטנריף דרך מדריד ב-25 בדצמבר בטיסת איברה.

המשרד פרסם את פרטי הטיסות שעל השוהים בהם להיכנס לבידוד: טיסת איבריה מתל אביב למדריד ב-25 בדצמבר שעת המראה 06:00 ושעת נחיתה 10:30. מספר טיסה ib3317; טיסת המשך איבריה ממדריד לטנריף ב-25 בדצמבר שעת המראה 13:45 שעת נחיתה 15:35. מספר טיסה ib3940; טיסת איבריה מטנריף למדריד ב-3 במרץ שעת המראה 11:05 שעת נחיתה 14:55. מספר טיסה ib3943; טיסת המשך איבריה ממדריד לתל אביב ב-3 במרץ שעת המראה 17:00 שעת נחיתה 22:45. מספר טיסה ib3316.

19:43 - מנכ"ל משרד הבריאות: התכנית שלנו היא להעביר את הטיפול לבית המטופל

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי בימים הקרובים הבידוד יעבור מהמרכזים הרפואיים - לבתיהם של החולים. בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, בר סימן טוב הסביר כי בהתחלה, עם הקמת המתחם המבודד במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר, "לקחנו את בית החולים הגדול בארץ כי לא רצינו שהטיפול יהיה בבתי חולים במעגל השני. כרגע יש חולים גם בבתי חולים אחרים".

מעתה ואילך, לדבריו, "התכנית שלנו היא להעביר את הטיפול אל הבית של המטופל, אל הקהילה, באמצעות קופות החולים. אנחנו לומדים את המחלה. אנחנו קוראים את כל החומר המקצועים אבל אין תחליף למטפלים". בר סימן טוב הדגיש כי "זו שאלה של ימים".

19:29 - ליצמן: מספר החולים עלה על 25

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי מספר הנדבקים עמד על 25 נדבקים בישראל - אך בינתיים הוא גדל. "המדיניות של משרד הבריאות מההתחלה הייתה להחמיר. זה שעשינו זה הציל הרבה אנשים מהקורונה. המדיניות שלנו עשתה הרבה בעיות בחו"ל, שלא הבינו, וגם בארץ חשבו שאנחנו מגזימים, ועובדה שצדקנו", אמר ליצמן.

בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, שר הבריאות הוסיף כי על פי ההערכות צפויה עלייה במספר החולים. "אנחנו לפני הרבה החלטות לא קלות. יש דברים שאנחנו צריכים להחליט ונשקול, כולל בכלכלה. אני בטוח שכשנחליט על דברים ונפרסם אתם מחר אנשים יקבלו אותם בהבנה, גם אם זה יגרום לאי נוחות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 8 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
"אל תסתובבו בלי זה". נתניהו ממחטת נייר בהצהרה/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

19:25 - נתניהו: שוקלים חובת בידוד לכל האזרחים ששבים לארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי נשקלת חובת בידוד עבור השבים לישראל - מכל המדינות. "הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים - זה יוחלט על כלל המדינות", אמר נתניהו בהצהרה משותפת עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. נתניהו אמר כי האפשרות להטיל את חובת הבידוד הכוללת עלתה בדיון שהתקיים היום, ותמשיך לעמוד בדיונים שיימשכו הלילה. עד מחר צפויה להתקבל ההחלטה, שאותה הוא הגדיר כ"החלטה קשה מאוד". לדבריו, "הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם. הבריאות גם מבטיחה את הכלכלה. אם יש התפרצות גדולה מאוד של המחלה, קשה מאוד לקיים את הכלכלה. זו עדיין החלטה קשה ובשביל זה אנחנו פה".

18:56 - רמטכ"ל צבא איטליה נדבק בנגיף הקורונה

ב-BBC דווח כי רטמכ"ל איטליה סלווטורה פארינה נבדק בנגיף הקורונה. הוא אמר כי מצבו טוב וכי הוא שוהה בבידוד. המדינה, שמספר ההידבקויות בה עלה ל-5,883, הטילה חובת בידוד על 16 מיליון בני אדם כדי לנסות להיאבק בהתפשטות הנגיף. הרשויות הודיעו כי במחוז לומבדיה שבצפון המדינה, מספר הנדבקים עלה ביממה האחרונה בלבד מ-154 ל-257.

18:31 - אזרח גרמני בן 60 מת מקורונה במצרים

מקרה מוות ראשון מנגיף הקורונה נרשם במצרים. הקורבן, אזרח גרמני בן 60, הגיע למדינה לפני כשבוע. ביום שישי בערב, הוא הגיע עם תסמינים לבית חולים ולמחרת אובחן כחולה.

תיירים מתגוננים מנגיף הקורונה בונציה, איטליה 8 במרץ 2020. רויטרס
תיירים מתגוננים מנגיף הקורונה בוונציה/רויטרס

18:17 - בנט הנחה לבחון את המשמעויות הכלכליות של סגר על הרשות הפלסטינית

שר הביטחון נפתלי בנט הנחה לבחון את המשמעויות הכלכליות בתרחיש של הטלת סגר על שטחי הרשות הפלסטינית בעקבות המשך התפשטות הנגיף, לצד המלצות לכיווני פעולה אפשריים. זאת, ברקע ההיערכות להארכת הסגר על בית לחם גם אחרי חג הפורים ואף להרחיב אותו. "במקרה של התפשטות הנגיף למצב של מגפה ובהכרזה על משבר לאומי, תיקח מערכת הביטחון את האחריות לניהול האירוע. חשוב להגיד שאנחנו עוד לא שם, ואנחנו מעריכים ומקווים גם לא להגיע לשם", אמר בנט. היום, השר ביקר בתרגיל פיקוד העורף שעסק בתרחיש של עומס על מערכת הבריאות בעקבות הקורונה.

שר הביטחון, נפתלי בנט, במהלך ביקורו בתרגיל פיקוד העורף שעסק בתרחיש של עומס על מערכת הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 8 במרץ 2020. תקשורת שר הביטחון., אתר רשמי
בנט בתרגיל של פיקוד העורף, היום/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון.

18:00 - מניין הנדבקים קורונה בניו יורק עלה ל-105

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה בניו יורק שבארצות הברית עלה מ-89 ל-105. 82 מהמקרים מגיעים ממחוז ווסטצ'סטר.

שוטר מתגונן עם מסכה מנגיף הקורונה בבית לחם 8 במרץ 2020. רויטרס
שוטר עם מסכה בבית לחם, היום/רויטרס

17:48 - האוצר יקים קרן להלוואות לעסקים קטנים ובינוניים

במטרה להתמודד עם השפעת הקורונה על העסקים במשק, משרד האוצר פתח מסלול מיוחד בקרן להעמדת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה. שר האוצר משה כחלון הנחה את החשב הכללי רוני חזקיהו לפתוח את המסלול במהלך הערכת מצב שקיים עם הנהלת המשרד, בנק ישראל, רשות המסים ורשות ניירות ערך. במסגרת המסלול הייעודי יוכלו הבנקים להעמיד הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בהיקף מצטבר של עד ארבעה מיליארד שקל בפעימות, בשיעור מוגדל של ערבות מדינה, ותוך תשעה ימי עבודה.

17:01 - ארדן הורה על הקפאת ביקורי האסירים הביטחוניים מהרשות

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בשטחי הרשות הפלסטינית, הורה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לשירות בתי הסוהר, להקפיא את כל ביקורי האסירים הביטחוניים הפלסטינים ולא לאפשר כניסת מבקרים משטח הרשות הפלסטינית לתוך בתי הכלא. "הפסקת הביקורים בבתי הכלא היא הכרחית ומחויבת המציאות. הגעה של נשא קורונה לתוך בתי הסוהר עלולה לגרום להדבקה המונית של אסירים וסוהרים במחלה", אמר השר

17:00 - חובת בידוד לחוזרים ממצרים בשבועיים האחרונים

הרשויות יודיעו כי יחתמו על צו חובת בידוד לכל מי שחזר ממצרים בשבועיים האחרונים שתחל שבועיים מיום השהייה האחרונה במדינה. החלטה בנושא תתקבל בהמשך בהתאם להמלצת משרד הבריאות.

תיירים עם מסיכות הגנה מנגיף הקורונה בפירנצה, איטליה, 7 מרץ 2020. רויטרס
תיירים עם מסכות הגנה בפירנצה שבאיטליה/רויטרס

16:41 - בעקבות ביטול תרגיל ה-JC חיל האוויר יקצה 2 מטוסים להשבת הציוד

דובר צה"ל מסר כי בעקבות ההחלטה על ביטול תרגיל ה-jc וחזרת החיילים האמריקנים לבסיסיהם באירופה, חיל האוויר יקצה שני מטוסי שמשון לטובת סיוע לשותף בהטסת הכוחות והציוד לארצם. בנוסף, ביום א' ינחתו שני מטוסי תובלה כבדים נוספים של השותף בבסיס חיל האוויר בדרום הארץ על מנת לשנע את הציוד.

16:35 - 1,237 חיילים נמצאים בבידוד

עד כה, 1,237 חיילים נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית בחו"ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. 301 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

16:32 - נתניהו ופנס שוחחו על שיתוף פעולה בעניין משבר הקורונה

ראש הממשלה נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית שוחחו וסיכמו שבשעות הקרובות יתקיימו שיחות המשך בין הצוות הישראלי להתמודדות עם נגיף הקורונה לצוות האמריקני, בהשתתפות מתאמת הטיפול בנגיף הקורונה בבית הלבן ד"ר דברה בירקס. השיחות יתקיימו במטרה לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי בנושא נגיף הקורונה וכן ידונו בהתמודדות המשותפת עם אתגרי הנגיף.

16:15 - יצומצמו חברי הסיעות שיישלחו להתייעצויות בבית הנשיא

בעקבות התפרצות הקורונה, ההתייעצויות בבית הנשיא לקראת הרכבת הממשלה ייערכו ללא נוכחות עיתונאים וכלי תקשורת ובבית הנשיא יבקשו מהסיעות לצמצם את מספר הנציגים שיישלחו להתייעצות עם הנשיא. ההתייעצויות צפויות להתחיל בסוף השבוע, לאחר שביום רביעי נשיא המדינה ראובן ריבלין יקבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות מיו"ר וועדת הבחירות המרכזית השופט ניל הנדל.

16:13 - כל המסגדים, האתרים הארכאולוגיים ואולמות האירועים נסגרו בבית לחם

מושל בית לחם החליט לסגור את כל המסגדים, הכנסיות, המנזרים, האתרים הארכאולוגיים ואולמות האירועים. זאת, לאור העובדה שמספר השוהים בבידוד ביתי במחוז עומד על 200 בני אדם. בשבוע שעבר, החליטו ברשות הפלסטינית על הכרזה על מצב חירום בעקבות המגפה.

16:08 - מחשש להתפשטות קורונה - מעבר הגבול טאבה צפוי להיסגר

מעבר טאבה, מעבר הגבול היבשתי בין ישראל למצרים באילת, צפוי להיסגר היום. זאת, במסגרת החלטות המדינה על סגירת הגבולות של רשות האוכלוסין כדי להיאבק בהתפשטות הקורונה.

16:07 - ירידות שערים חדות בבורסה לניירות ערך בתל אביב

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ננעל בירידות שערים חדות, בעקבות המשך ההתפשטות של נגיף הקורונה. מדד תל אביב 35 צנח ב-4.8% ומדד תל אביב 125 ירד ב-3.7%. הקריסה במחירי הנפט בסוף השבוע הובילה לקיצוץ של 14.3% ממדד תל אביב נפט וגז. האג"ח צלל בעד 22%. מדד תל אביב בנקים התרסק ב-5%.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב 8 במרץ 2020. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

15:57 - ערב הסעודית הטילה סגר על מחוז שיעי במזרח הממלכה

ערב הסעודית הטילה סגר על מחוז קטיף, מעוז המיעוט השיעי שנמצא במזרח הממלכה, בניסיון לבלום את התפשטותו המהירה של הנגיף. "בהתחשב בכך שכל 11 המקרים החיוביים של וירוס הקורונה מגיעים מקטיף, הוחלט להשעות באופן זמני את הכניסה והיציאה מהמחוז", הודיע משרד הפנים הסעודי. בממלכה התריעו מהתפשטות המחלה ברחבי המפרץ, שכולל יותר מ-230 מקרים - רובם עולים לרגל ששבו מאיראן בעלת הרוב השיעי.

15:48 - הוקם כוח משטרתי לאכיפת הבידוד, 9 חקירות פליליות נפתחו

המשטרה הודיעה על הקמת כוח משימה מיוחד המשותף למשטרת ישראל וליחידת הפיקוח במשרד הבריאות, לאור העלייה המשמעותית שחלה בימים האחרונים במספר האזרחים השוהים בבידוד ברחבי הארץ. הכוח, שיכלול שוטרים ומפקחים של משרד הבריאות בפיקוד קצין משטרה, יסייע באכיפת תנאי הבידוד לפי ההנחיות כדי לאתר הפרות ולוודא כי מי שאמור לשהות בבידוד פועל בהתאם. כמו כן, המשטרה פתחה בתשע חקירות פליליות שונות בעקבות כמה מקרים חריגים בימים האחרונים שבהם אזרחים התעלמו ביודעין מהנחיות משרד הבריאות, ביצעו עבירות נגד פקחים או הטעו אותם.

15:20 - טרמינל 1 בנתב"ג ייסגר לטיסות בינלאומיות החל משבת

רשות שדות התעופה הודיעה כי הטיסות הבינלאומיות של כלל חברות התעופה עוברות מטרמינל 1 לטרמינל 3. בכך, החל מיום שבת, למעט טיסות פנים ארציות, טרמניל 1 ייסגר לטיסות בינלאומית. המהלך מגיע עם צמצום כוח האדם ברשות שדות התעופה ועם ירידת הזמנות הטיסות בעקבות נגיף הקורונה.

15:10 - הנפילות בבורסה לניירות ערך בת"א מתמתנות

הנפילות בבורסה לניירות ערך בתל אביב מתמתנות. מדד תל אביב 35 יורד ב-4, ותל אביב 125 נחלש ב-4.2%. תל אביב בנקים יורד ב-4.5%. בגזרת אגרות החוב: תל בונד 20 יורד ב-3%, תל בונד 40 נחלש ב-2.5% ותל בונד 60 יורד ב-2.7%.

14:30 - ריבלין קיבל סקירה על בלימת הקורונה במשרד הבריאות

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב, וקיבל סקירה על מאמצי בלימת וירוס הקורונה במדינה והצעדים הננקטים בנושא. בפגישה השתתפו גם פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה ופרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל המשרד.

חדר המסחר של בנק הפועלים בתל אביב 8 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ירידה במדדי הבורסה בעקבות הקורונה. חדר המסחר של בנק הפועלים בת"א/ראובן קסטרו

13:50 - הונג קונג: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-3

אישה בת 76 מתה מנגיף הקורונה בהונג קונג - כך הודיעו רשויות הבריאות המקומיות. בכך, עלה מניין המתים באזור המנהלי המיוחד של סין לשלושה בני אדם. עוד נמסר כי בת ה-76 פיתחה תסמינים של חום, קוצר נשימה, שיעול וכאבי בטן. מספרים הנדבקים בהונג קונג עומד על 114 בני אדם.

13:46 - וייטנאם: מספר הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-29

תשעה בני אדם נוספים נדבקו בנגיף הקורונה בווייטנאם - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. בכך, עלה מספר החולים בווירוס בווייטנאם ל-29 בני אדם. עוד נמסר כי בין הנדבקים שמונה תיירים שהגיעו להאנוי מלונדון. מבין 29 החולים, 16 החלימו ושוחררו לביתם.

לונה פארק סגור במנטובה שבמחוז לומברדיה בעקבות הקורונה, 7 מרץ 2020. רויטרס
פארק שעשועים סגור במנטובה שבמחוז לומברדיה בשל הקורונה, אתמול/רויטרס

13:03 - שלושה מקרי הידבקות ראשונים בבנגלדש

שלושה מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו בבנגלדש. מוקדם יותר דווח על ארבעה מקרי הידבקות ראשונים בווירוס גם בבולגריה.

12:55 - מניין המתים באיראן עלה ל-194 בני אדם

מניין המתים מנגיף הקורונה באיראן עלה ל-194 בני אדם. בהודעה מטעם הרשויות נמסר כי מספר החולים בווירוס באיראן עלה ל-6,566 בני אדם.

12:11 - רש"ת הוציאה 70% מהעובדים הזמניים לחל"ת

רשות שדות התעופה הודיעה על הוצאה לחופשה ללא תשלום של 70% מכלל העובדים הזמניים. כמו כן הוכרזה שורת צעדים נוספת, הכוללת צמצום משרות עובדי הביטחון, הוצאת עובדי היום לארבעה ימי חופשו, ביטול גורף של השעות הנוספות לכלל העובדים, ביטול הכשרות וגיוסים לקראת עונת הקיץ וביטול קורסים ונסיעות בתפקיד לחו"ל. בנוסף לכך, ההנהלה הבכירה ויתרה על 50% מהפריון השנתי לשנת 2019.

12:02 - השר פרץ: "ההיערכות מנעה התפשטות מהירה יותר"

שר החינוך רפי פרץ אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ההיערכות שלנו מנעה התפשטות מהירה יותר של הקורונה". השר הדגיש כי ההוראות בדבר ביטול לימודים יצאו אך ורק על ידי משרד החינוך. לדבריו, משרדו ערוך לכל תרחיש ופועל בהתאם להוראות משרד הבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, ירושלים, 8 במרץ 2020. רויטרס
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רויטרס

11:50 - חברת התעופה האיראנית עצרה את טיסותיה לאירופה

חברת התעופה "איראן אייר" הודיעה על עצירת כל טיסותיה לאירופה בעקבות התפשטות הנגיף - כך דווח בסוכנות הידיעות אירנ"א.

11:42 - נתניהו: נקים קרן לסיוע לחברות שהושפעו מהנגיף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה כי המדינה תקים קרן לסיוע תזרימי בסך ארבעה מיליארד שקלים שתסייע לחברות שהושפעו מהתפשטות נגיף הקורונה. "אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר", הוסיף. "אני מבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על הנחיות משרד הבריאות".

נתניהו במהלך ישיבת הממשלה

צילום: צלמי וואלה!NEWS ולע"מ, דוברות משרד הביטחון, עריכה: טל רזניק ושאול אדם

11:28 - 3,878 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד

משרד החינוך עדכן כי 3,878 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד, בהם 3,628 תלמידים ו-250 אנשי הצוות החינוכי. במקביל, 640 תלמידים ועובדי הוראה יצאו מבידוד.

11:20 - המפולת בבורסה לניירות ערך נמשכת

המפולת בבורסה לניירות ערך בתל אביב נמשכת היום בעקבות החשש מההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה. מדד ת"א 90 נופל במסחר בכ-8.15%, מדד הנדל"ן קורס ב-9.3% ומדד הנפט והגז שנופל בחדות ב-12%. במקביל, ת"א 35 יורד ב-5.1% ואם מדד זה יושפע מיתר הירידות המסחר עשוי להיפסק.

09:44 - עדכון למקום בהם שהתה חולה מספר 24

משרד הבריאות עדכן את פרטי המקומות בהן שהתה חולה מספר 24. החולה ביקרה בקלפי 21 בבית ספר אבן חן בשוהם ביום הבחירות, 2 במרץ, בין השעות 20:00-20:10. במשרד הדגישו כי מי שהיה בקלפי זו מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד.

08:54 - החמרה במצב נהג אוטובוס התיירים שחולה בקורונה

מצבו של נהג אוטובוס התיירים שנדבק בנגיף הקורונה החמיר היום. החולה, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, מאושפז בבית החולים פוריה בטבריה במצב קשה כשהוא סובל מחום.

06:48 - צה"ל: 1,040 חיילים נמצאים בבידוד

דובר צה"ל הודיע הבוקר כי 1,040 חיילים נמצאים בבידוד, אשר מרביתם חזרו מחופשה בחו"ל וחלקם פגשו בחולים שאובחנו כנושאי הנגיף. בנוסף לכך, 237 חיילים סיימו את הבידוד וחזרו ליחידתם.

אנשים מתגוננים מפני הקורונה עם מסיכות פנים בבאונוס איירס שבארגנטינה - ה-8 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
קורבן ראשון בדרום אמריקה. נשים עם מסכות בבאונוס איירס, ארגנטינה, היום/רויטרס, רויטרס

06:31 - סין: ארבעה בני אדם נהרגו בהתמוטטות המלון בקוואנז'ו

ארבעה בני אדם נהרגו בהתמוטטות המלון בעיר קוואנז'ו שבדרום-מזרח סין, ששימש לבידוד חולי קורונה. המלון התמוטט אמש ותחתיו נלכדו עשרות בני אדם. 42 בני אדם חולצו מההריסות, חמישה מהם פצועים קשה.

03:40 - דרום קוריאה: 93 נדבקים נוספים ביממה

93 בני אדם נוספים אובחנו בקוריאה הדרומית כחולים בווירוס הקורונה. בכך עלה מספר הנדבקים במדינה ל-7,134 בני אדם. העלייה במקרים הייתה נמוכה ביחס ליום קודם לכן, אם כי גורמי הבריאות הזהירו כי המספרים עשויים להשתנות ככל שיעבדו יותר בדיקות.

03:01 - ארגנטינה: קורבן ראשון מווירוס הקורונה במדינה

הרשויות בארגנטינה מסרו על קורבן ראשון מווירוס הקורונה במדינה. בכך הפך גם לראשון באמריקה הדרומית למות מהנגיף. בימים האחרונים, מדינות נוספות באזור כמו פרגוואי, קולומביה, צ'ילה ופרו, הודיעו אף הן על מקרי הידבקות ראשונים בשטחן, וכן כמה מקרים אושרו גם בברזיל השכנה.

02:57 - הפנטגון: חייל שלישי נדבק בקורונה לאחר שחזר מחו"ל

הפנטגון אישר כי חייל מארינס שחזר לאחרונה משהות מבצעית בחו"ל, נמצא חולה בקורונה. לדברי דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, החייל, השלישי במספר, מטופל בימים אלה בבית חולים בוושינגטון.

נוסעים ברכבת בטייוואן, מתגוננים מפני נגיף הקורונה. 7 במרץ 2020. אי-פי, AP
נוסעים עם מסכות ברכבת בטייוואן, אתמול/AP, אי-פי

02:42 - סין: 27 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

27 בני אדם נוספים מתו מנגיף הקורונה בסין ביממה האחרונה. בכך, עומד מספר המתים כתוצאה מהנגיף על 3,559 בני אדם, רובם בסין, ועל 105,652 נדבקים.

עובדים בבית אבות מתכוננים לפנות חולה קורונה באמבולנס בקירקלנד, וושינגון - ה-8 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
פינוי חולה בקורונה מבית אבות בוושינגטון, היום/רויטרס, רויטרס

01:26 - אוסטרליה: מניין הקורבנות מנגיף הקורונה עלה ל-3

רשויות הבריאות במדינה מסרו על אדם בשנות ה-80 לחייו שמת לאחר שנדבק בנגיף הקורונה. מספר הנדבקים באוסטרליה הגיע ל-70 בני אדם, בעוד הממשלה מודאגת מעלייה בהתפשטות הווירוס ברחבי האי.

00:59 - חולה מספר 25 הוכנס לבידוד בביה"ח ברזילי באשקלון

חולה הקורונה הישראלי מספר 25 הוכנס לבידוד בבית החולים ברזילי באשקלון. החולה, מאזור המרכז, חזר מספרד ב-3 למרץ ושהה עד כה בבידוד ביתי. עם זאת, לאור תחילתם של תסמינים ובדיקה חיובית לנשאות בנגיף, משרד הבריאות החליט להעבירו לבידוד בבית החולים. מצבו קל והוא סובל מתסמינים קלים.

אישה עם מסיכה נגד קורונה בתחנת הרכבת במילאנו, איטליה - ה-8 למרץ 2020. רויטרס, רויטרס
אישה עם מסיכה בתחנת הרכבת במילאנו, איטליה. הלילה/רויטרס, רויטרס

00:00 - הרחבת הסגר בצפון איטליה נכנסה לתוקפה

נכנס לתוקף הסגר שהטילה ממשלת איטליה על 16 מיליון תושבים במחוז לומברדיה וב-11 תתי-מחוזות. עד כה, היו אזורים מוגבלים בלבד בצפון איטליה תחת סגר והם כונו "אזורים אדומים". עם זאת, בשל ההתפשטותו המואצת של נגיף הקורונה במדינה, אסרה הממשלה על התושבים להיכנס או לצאת ממחוז לומברדיה ומ-11 מחוזות נוספים. מניין המתים מהווירוס בארץ המגף עלה ל-233, ומספר הנדבקים עומד על 5,883 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully