וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: ישראל צפויה לבטל את חובת הבידוד לחוזרים מכמה מדינות

7.3.2020 / 18:08

בכיר במשרד הבריאות הסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המהלך, שייצא לפועל בימים הקרובים, נובע מעלייה בכמות הנדבקים בנגיף בישראל. המדינות שיוסרו מהרשימה יהיו עם מספר חולים נמוך מבישראל: "כשיש תחלואה נרחבת בארץ, כבר אין הבדל". במשרד הבריאות הכחישו את המהלך

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

הגבלות הכניסה לישראל - כל העדכונים

  • ישראל צפויה לבטל בקרוב את חובת הבידוד לשבים מכמה מדינות
  • ההחלטה התקבלה בעקבות העלייה במספר הנדבקים בקורונה בישראל
  • המדינות שההגבלות לגביהן יבוטלו יהיו כאלו שבהן מספר החולים נמוך
  • עדיין נשקלת האפשרות להוסיף חובת בידוד לשבים מארה"ב ומדינות נוספות
  • במשרד הבריאות הכחישו באופן רשמי את המהלך

ישראל צפויה לבטל את חובת הבידוד לשבים מכמה מדינות, בעקבות העלייה במספר הנדבקים בקורונה בישראל - כך אמר היום (שבת) בכיר במשרד הבריאות לוואלה! NEWS. המדינות שההגבלות לגביהן יבוטלו יהיו ככל הנראה כאלו שבהן מספר החולים נמוך או קרוב למספר הנדבקים בנגיף בישראל, על פי יחס כמות החולים והאזרחים הבריאים. במשרד הבריאות הכחישו באופן רשמי את המהלך לביטול חובת הבידוד לחוזרים ממספר מדינות. הם הבהירו כי נכון למועד זה אין צפי לביטול חובת הבידוד מאף מדינה.

עם זאת, לדברי אותו בכיר במשרד, המהלך צפוי לצאת לפועל בימים הקרובים. זאת לאור שינוי תפיסתי במשרד הבריאות, לפיו יש לחזק את יכולות ההתמודדות עם הנגיף בתוך המדינה. "אין סיבה להוסיף עוד מדינות כרגע. צריך לעבור למוד טיפה שונה, ברגע שיש בארץ תחלואה נרחבת אז כבר אין הבדל". לטענתו, "צריך לראות לפי הערכת מצב שנבצע איפה אנחנו נמצאים (מבחינת מספר החולים - ב"א) עם מודלים מתמטיים, ונראה אם יש עוד משהו לעשות בהקשר של הוספת מדינות לחובת הבידוד".

לדברי הבכיר, עדיין נשקלת האפשרות להוסיף חובת בידוד לשבים מארצות הברית ומדינות נוספות, וביטול חובת הבידוד ממדינות אחרות יהיה הדרגתי. "עדיין לא יהיה מומלץ לנסוע לחו"ל, אבל הבידודים יהיו שונים בהיבט שלהם", הסביר. "ההתמקדות שלנו צריכה להיות בתוך הארץ ופחות בחו"ל, פחות בכל מה שקשור לבידוד. זה יקרה במהלך השבוע הקרוב או בשבוע הבא".

היחידה המיוחדת לטיפול במצבי חירום בבית חולים שיבא תל השומר, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
המהלך צפוי לצאת לפועל בימים הקרובים. מתחם הבידוד בביה"ח שיבא/ראובן קסטרו

בתוך כך, בסוף השבוע הוסיף משרד הבריאות לרשימת המדינות שהחוזרים מהן מחויבים בבידוד את סן מרינו ואנדורה. העדכון נודע דרך האתר לקבל מידע על הנגיף באתר המשרד, ולא יצא באמצעות הודעה לתקשורת או מסיבת עיתונאים - כפי שנעשה עד כה. כך, רבים מהאזרחים ששבים ממדינות אלו, כמו גם תיירים, אינם מודעים לחובת הבידוד - ומסכנים את הציבור. ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה בנושא.

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: 70 לכודים במלון ששיכן חולי קורונה וקרס בסין

לכתבה המלאה

בסוף השבוע התגלה בישראל החולה ה-21 בקורונה. מלבדו נמצאו שלושה חולים נוספים - כולם ישראלים ששבו מחו"ל לאחרונה מספרד, אוסטריה ושוויץ - שלוש מדינות שנוספו מוקדם יותר השבוע לאלו שהחוזרים מהן חייבים בבידוד. מלבדם נוספו גם גרמניה, וצרפת למדינות הוותיקות ברשימה - איטליה, סין, הונג קונג, דרום קוריאה, סינגפור, מקאו ותאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully