וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 מנוסעי "ספינת הקורונה" בסן פרנסיסקו נדבקו בנגיף

3,500 נוסעים ואנשי צוות על ה"גראנד פרינסס" מוחזקים בחוף המערבי של ארה"ב, כש-21 מתוכם נמצאו חיוביים לווירוס. סגן הנשיא מייק פנס הודיע כי כלל השוהים על הסיפון יישארו בבידוד, והחולים שהתבשרו על התוצאות בשידור חי בטלוויזיה זעמו: "למה לא ידענו על זה לפני כן?"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

21 מנוסעי ספינת התענוגות ה"גראנד פרינסס" שעוגנת לחופי סן פרנסיסקו שבארצות הברית נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה - כך הודיע הלילה (שבת) סגן הנשיא האמריקני מייק פנס. עוד מסר פנס כי 19 מתוך הנדבקים הם עובדי הספינה. סגן נשיא ארצות הברית הוסיף כי 3,500 הנוסעים ואנשי הצוות שעל סיפונה של אניית הענק יישארו בהסגר על הספינה, וייערכו לכולם בדיקות נוספות לנגיף.

"אלה שצריכים להיות בבידוד, יהיו בבידוד", אמר פנס. "מי שיזדקק לטיפול רפואי נוסף - יקבל אותו". פנס הוסיף כי "סביר מאוד להניח שאנשי הצוות נחשפו לנגיף משתי קבוצות שונות שנסעו על הספינה. אנחנו יודעים שהווירוס נמצא גם אצל הנוסעים הקודמים".

הנוסעים הביעו זעזוע וחרדה מכך שנדבקו 21 נוסעים על הספינה, בעיקר משום שהם התבשרו על תוצאות הבדיקות שנערכו להם רק בהודעתו של סגן הנשיא האמריקני בשידור חי. "מדוע לא ידענו על התוצאות לפני שפנס הודיע על כך בטלוויזיה?" זעמה קרי קולסטו בת ה-60 תושבת דקוטה הצפונית. קולסטו חולת הסרטן הביע חשש שלא תספיק לחזור לביתה בזמן לטיפול הכימותרפיה הבא שלה ואמר הכי "זה מאוד מטריד".

אוניית "גראנד פרינסס", בה ממתינים 3,500 נוסעים ואנשי צוות לתוצאות הבדיקות שעשו מחשש לנגיף הקורונה, מול חופי סן פרנסיסקו בארצות הברית. 06 במרץ 2020.. רויטרס
נוסע בקרוז הקודם מת. אוניית גראנד פרינסס מול חופי סן פרנסיסקו, היום/רויטרס

החשש מההידבקות ההמונית החדשה מגיע בעת שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צו חירום בסך 8.3 מיליארד דולר כדי להילחם בהתפרצות, וכוח המשמר הלאומי של קליפורניה הטיס שלשום ערכות בדיקה ל"גראנד פרינסס". חברת הספנות "פרינסס קרוז" מסרה בהצהרה כי בדיקות נלקחו מ-45 בני אדם, הכוללים אורחים ואנשי צוות. בינתיים, נמנע מהספינה לעגון לחופי המדינה.

"יש לנו חדשות גדולות על הספינה", אמר הנשיא האמריקני בתדרוך לכתבים אתמול, שבמהלכו חתם על המימון שהוקצה על ידי הקונגרס למאבק במחלה. טראמפ הוסיף: "שוחחתי עם מושל קליפורניה גווין ניוסום, הרגע הייתה לנו שיחה טובה. אנחנו עובדים על הספינה ביחד".

אנשי צוות אוויר מטיסים ערכות בדיקה לקורונה לנוסעי הספינה "גראנד פרינסס" העוגנת לחופי סן פרנסיסקו ב-5 במרץ 2020. רויטרס
"התקשורת עושה סנסציה". הטסת ערכות הבדיקה לידי הנוסעים/רויטרס

לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, בארצות הברית נרשמו יותר מ-200 מקרים של וירוס הקורונה ו-15 מקרי מוות. ברחבי העולם, יותר ממאה אלף בני אדם נדבקו בנגיף המתפשט במהירות ב-85 מדינות, וכ-3,000 מתו.

הבית הלבן ביטל את ביקורו המתוכנן של הנשיא במרכז לבקרת מחלות ולמניעתן - מוסד הבריאות הציבורי הידוע בעולם כזה שמוביל את התגובה האמריקנית למגפה, אחרי שעלה חשד שאחד מאנשיו נדבק. עם זאת, ביקורו של טראמפ במקום צפוי לצאת לפועל בהמשך, אחרי שאותו אדם עבר בדיקה שנמצאה שלילית.

גורמי בריאות רשמיים העלו חששות לאחר ששני נוסעים, שהיו על הסיפון בשיט קודם בין סן פרנסיסקו למקסיקו, חלו - ואחד מהם מת. כמה נוסעים אחרים, שנשארו על הספינה לקראת השיט הבא שלה להוואי, פיתחו תסמינים המזכירים שפעת במהלך הטיול.

אין פאניקה

חברת הקרוזים "פרינסס" הודיעה כי היו 3,533 נוסעים על הסיפון, בהם 2,422 ו-1,111 אנשי צוות. בסך הכול, הם מגיעים מ-54 מדינות שונות.

קרולין רייט, אחת מאותם נוסעים, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לא הייתה בהלה על הסיפון וכי הנוסעים קיבלו בקור רוח על ההנחיות. "אני לא יכולה להתגבר על האופן שבו החדשות עושות סנסציה מהספינה שלנו", אמרה רייט בת ה-63, העובדת כצלמת מקצועית בניו מקסיקו, שלקחה שיט עם חברתה. לדבריה, "היו שני מקרים בקרוז הקודם והם מתנהגים כאילו לכל מי שנמצא על הסיפון יש מגפה".

גבר חובש מסיכה בקירקלנד, וושינגטון, ארצות הברית. 6 במרץ, 2020.. רויטרס
גבר חובש מסכה להתמגנות מפני וירוס הקורונה בוושינגטון, אתמול/רויטרס

אלן קארול, ראש מחלקת ניהול מצבי החירום בסן פרנסיסקו, אמרה שברגע שהתוצאות יגיעו, המרכז לבקרת מחלות והרשויות בקליפורניה יקבעו מה המקום הראוי ביותר לעגינת הספינה.

מדובר באותה חברת הספנות שמפעילה את ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" - שנוסעיה הוחזקו בבידוד במשך כשבועיים לחופי יפן, ו-700 מהם התגלו כחולים, מהם שישה שמתו. בין אלפי הנוסעים היו גם 15 ישראלים, ששניים מהם עדיין שוהים זה חודש בבית חולים צבאי ביפן לאחר שנדבקו בנגיף.

(עדכון ראשון: 22:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully