וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חולים נוספים בקורונה בישראל, המשטרה חוקרת אזרחים שהפרו בידוד

נהג אוטובוס ממזרח ירושלים נדבק בנגיף לאחר שבא במגע עם תיירים מספרד, גרמניה ויוון. חולה נוסף, שהעלה את מספר הנדבקים הכולל בארץ ל-17, חזר מאיטליה לפני כשבוע. המשטרה פתחה בחקירה נגד שמונה אזרחים שהפרו את הנחיות הבידוד, בהם מנהל חנות "הפיראט האדום" באור יהודה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • שני חולים נוספים בישראל: נהג אוטובוס ממזרח ירושלים ותושב המרכז שחזר מאיטליה
  • המשטרה פתחה בחקירה נגד שמונה אזרחים שהפרו את הנחיות הבידוד
  • משרד החוץ: ממליצים לשקול נסיעות לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה
  • תשעה מנוסעי ספינת "דיימונד פרינסס" שהוחזקו ביפן שוחררו מביה"ח בשיבא

שני חולים נוספים בנגיף הקורונה אובחנו היום (חמישי) בישראל - ובכך עלה מניין הנדבקים ל-17 עד כה. אחד מהם הוא גבר בן 38 ממזרח ירושלים, שעובד כנהג אוטובוס תיירים שהיה במגע עם תיירים מספרד, גרמניה ויוון. הוא הגיע לבית החולים פורייה שבטבריה לאחר שחש ברע ואובחן כחולה בדלקת ריאות. כעת, הוא מאושפז בחדר מיוחד עם תא לחץ שלילי. בבית החולים אמרו כי מצבו יציב וכי הוא בהכרה מלאה.

החולה השני הוא פנסיונר ממרכז הארץ שחזר מאיטליה ב-29 בפברואר. החולה נסע משדה התעופה לביתו ברכבו הפרטי, הגיע לביתו ונכנס לבידוד מיידית. משרד הבריאות פרסם את פרטי הטיסה, המחייבים את האנשים שהיו עמו על הטיסה להיכנס לבידוד: ונציה - תל אביב, חברת איזיג'ט שיצאה בשעה 12:20 ב-29 בפברואר ומספרה EJ3342.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוסעים בנתב"ג עם מסכות על פניהם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד הבריאות הדגיש כי "כל מי שהיה על טיסה זו, מתבקש להכנס לבידוד ביתי לפי הוראת משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף".

במקביל, המשטרה פתחה בשמונה חקירות פליליות נגד אזרחים החשודים בהפרת הנחיות משרד הבריאות לשהייה בבידוד. החקירה נפתחה בעקבות כמה אירועים הכוללים התעלמות של אזרחים ביודעין מהנחיות משרד הבריאות שקראו להם לשהות בבידוד, עבירות נגד פקחי המשרד או הטעייה של המפקחים בשעת תשאולם. בין הנחקרים - מנהל חנות "הפיראט האדום" באור יהודה, שאחד מעובדיה ולקוחה ששהתה בה נדבקו אף הם בנגיף, והאזרח שהתעטש בכוונה על נציגי משרד הבריאות שהגיעו לביתו וקילל אותם, בסרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה!

מי מחויב בבידוד ואילו התכנסויות יבוטלו: המדריך להתפרצות הקורונה

לכתבה המלאה
מפת איסור הכניסה לישראל מחשש להתפשטות הקורונה. רשות האוכלוסין, אתר רשמי
מפת איסור הכניסה לישראל מחשש להתפשטות הקורונה/אתר רשמי, רשות האוכלוסין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמל התעופה בן גוריון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המשטרה, הפרות הבידוד על ידי האזרחים יועברו לידיה בהתאם לדיווחים ולנתוני משרד הבריאות, רק בהפרות מצד אזרחים שהמשרד אינו יכול לפקח עליהן מסיבות שונות, בהן עזיבת המפוקח את מתחם הבידוד שבו הוא אמור לשהות. במשטרה אמרו כי תיפתח חקירה נגד "אזרחים שבחרו להתעלם מההנחיות כאמור ביודעין, כשהם רואים לנגד עיניהם את תועלתם האישית, או כלפי אזרחים שעשו מעשה שיש בעשייתו להפיץ את הנגיף ולפגוע בעובדי ציבור, מתוך כוונה להדביקם או להטעות את הפקחים בשעת תחקורם על מנת למפות את החשודים בהידבקות".

במשטרה ביקשו להישמע להנחיות משרד הבריאות. "התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם", אמרו בפנייה לציבור.

המדינות שהשבים מהן נדרשים
להיכנס לבידוד של שבועיים

קורונה. דורון שיינר, עיבוד תמונה
המדינות שהשבים מהן נדרשים להיכנס לבידוד של שבועיים קורונה/עיבוד תמונה, דורון שיינר

במקביל, משרד החוץ פרסם המלצה לנוסעים לחו"ל "לשקול את נחיצותה" של כל נסיעה מתוכננת לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה בעת הנוכחית. כמו כן, במשרד המליצו להתעדכן באשר להנחיות הרשויות המקומיות במדינות אלה ביחס להתנהגות מונעת. שגרירויות ישראל במדינות אלה ממשיכות לפעול.

הודעת משרד החוץ מגיעה לאחר ההנחיות החדשות שפורסמו אתמול על ידי משרד הבריאות, המחייבות בידוד של 14 ימים לאזרחים ישראלים ששבו בשבועיים האחרונים מצרפת, גרמניה, שוויץ, אוסטריה וספרד. בנוסף לכך, המשרד הודיע על שורת צעדים נוספים, שבמסגרתם לא יאושרו התכנסויות בהשתתפות יותר מ-5,000 איש.

תשעה מנוסעי "דיימונד פרינסס" שוחררו מבידוד

חלק מהנדבקים בנגיף הם נוסעי ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שהוחזקו בבידוד במשך כשבועיים לחופי יפן והוטסו לישראל. היום, תשעה מהם השתחררו מהבידוד במרכז הרפואי שיבא-תל השומר לאחר שהחלימו מהקורונה.

התשעה, בהם בני משפחה מאילת ומחיפה, קיבלו את מכתב השחרור לאחר שהושלמו כלל הבדיקות המחמירות שהראו כי הם החלימו. נוסעת נוספת, שלווה דהן ממבשרת ציון, תמשיך לשהות בבידוד בשיבא עד להשלמת ימי הבידוד ובדיקות תקינות לקורונה. כמו כן, עודד ורוחלה עופרים מקיבוץ גבעת השלושה ממשיכים לשהות בבית חולים צבאי ביפן, זה היום ה-29, ועדיין אין מועד להגעתם בחזרה לארץ.

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם
9 מנוסעי ספינת ״דיימונד פרינסס״ משתחררים משיבא לאחר בידוד קורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נוסעי הספינהעם שחרורם מבידוד, היום/ראובן קסטרו

ניקול בן דוד, ששההתה בידוד, סיפרה בשם המשתחררים כי "אנו שמחים שהצלחנו לעמוד במשימה בדרישות המחמירות של משרד הבריאות הישראלי ולעשות בידוד נוסף למשך שבועיים בישראל אחרי שהיינו בבידוד בספינה וכל זה במטרה לוודא שלא נדביק אף אחד מאזרחי ישראל. למרות הקושי של הבידוד הנוסף ברכנו על כך כל העת מאחר והיה חשוב לנו לצאת נקיים ובטוחים, ועל כך אנו מודים למשרד הבריאות ולמרכז הרפואי שיבא על הסיוע המיטבי כל העת עבורנו".

ד"ר גדי סגל, הרופא האחראי על הטיפול במבודדים אמר עם שחרורם "השלב הראשון עסק בעיקר בבידוד ומעקב. זה היה קל יותר מבחינה רפואית והיו לו מורכבויות פסיכולוגיות של החזקת אנשים בניגוד לרצונם. בשלב הבא, שאנחנו נמצאים בתוכו, זה טיפול בחולים שיכולים להיות עד מצב קשה מאוד. עם דלקת ריאות בדרגות חמורות מאוד עד צורך בהנשמה מלאכותית. זה דורש היערכות לוגיסטית וכתיבת פרוטוקולים".

9 מנוסעי ספינת ״דיימונד פרינסס״ משתחררים משיבא לאחר בידוד קורונה, 5 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נוסעת מספינת הקורונה משתחררת מבית החולים, היום/ראובן קסטרו

סגל אמר למשתחררים כי: "אני שמח בשבילכם שהיינו צריכים לטפל באדם ופחות במחלה, ואני שמח שזכינו להכיר אתכם. אתם חבורה חמודה באופן יוצא דופן. הנסיבות שנקלעתם אליהן קשות לכל אדם, והתמודדתם איתם בצורה יוצאת מהרגיל. אבל אין שום ספק שההחלמה המשפחתית שלכם היא מהמעטםת שאתם מקבלים מהמשפחה הזו. שיהיו לכם עוד הרבה חופשים נעימים".

הישראלים הנוספים שנדבקו בנגיף כוללים בין היתר תושבת רמת גן ותושב אשדוד שחזרו מאיטליה, ששוהים בבידוד מאז יום שני, בני זוג מהיישוב אירוס, שני בני משפחה ששבו מאיטליה וחיילת תושבת אור יהודה. מוקדם יותר, שוחרר נוסע נוסף שהיה על ספינת "דיימונד פרינסס" והבריא. אתמול, נודע על הידבקותו של תלמיד כיתה ט' בבית הספר ברנר שבגבעת ברנר, של תושב תל אביב שחזר מאיטליה ושל סגנית מנהלת בית ספר בקריית אונו.

(עדכון ראשון: 17:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully