וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על משבר הקורונה: תוקם קרן סיוע לעסקים חיוניים למשק

5.3.2020 / 16:44

ראש הממשלה כינס דיון חירום בהשתתפות שרי האוצר והכלכלה, מנכ"לי משרדים ונגיד בנק ישראל, מחשש מההשלכות הכלכליות על התפשטות הנגיף. הוא הודיע על הקמת קרן חירום כצעד ראשון, והוסיף: "ככל שיתפתח המשבר, הצעד הבא יהיה כלים לסיוע לעסקים שנקלעו למצוקה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

לאור החשש מההשלכות הכלכליות של התפשטות נגיף הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז היום (חמישי) על הקמת קרן חירום לסיוע לעסקים החיוניים לתפקוד המשק. את הקרן יקים שר האוצר משה כחלון עד יום הקרוב, כצעד ראשון, כשלדברי נתניהו, "הצעד הבא יהיה שככל שיתפתח המשבר, משרד האוצר, בתיאום עם בנק ישראל, יציע כלים לסיוע תזרימי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר".

בדיון בלשכתו, בהשתתפות שר האוצר, שר הכלכלה, נגיד בנק ישראל, ראש המל"ל ומנכ"לי משרדים, אמר נתניהו: "החדשות הטובות הן שהמשק הישראלי נמצא במצב טוב מאוד. אנחנו מתחילים את המשבר הזה במצב של משק איתן מאוד, וזה כמובן נכון ביחס לכמעט כל מדינות המערב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, משה כחלון ויעקב ליצמן בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
נתניהו עם ליצמן וכחלון, ינואר/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

עם זאת, הוא הוסיף כי "החדשות הלא טובות זה שאף אחד לא יודע איך האפידמיה הזאת תתפשט, לאן היא תגיע ואיזה מחירים היא תגבה גם מבחינה כלכלית. לכן אנחנו נערכים לקראת מה שכבר קרה, ולקראת מה שיכול לקרות". נתניהו אמר גם כי הוא "מבקש מהחברות, נשות ואנשי העסקים ומבעלי העסקים, לפעול בתיאום עם משרדי הממשלה. להישמע גם להנחיות, ולהיות ערוכים".

משרד הבריאות הנחה אמש לאור התפשטות הקורונה בישראל, כי אזרחים ישראלים ששבו בשבועיים האחרונים מצרפת, גרמניה, שוויץ, אוסטריה וספרד יידרשו לבידוד של 14 יום. ההוראות נכנסות לתוקף מידי והן מחייבות מעתה ואילך. בנוסף לכך, לא יאושרו התכנסויות בהשתתפות יותר מ-5,000 איש.

עוד בוואלה!

מי מחויב בבידוד ואילו התכנסויות יבוטלו: המדריך להתפרצות הקורונה

לכתבה המלאה

אחראי קשרי חוץ של משרד הבריאות, ד"ר אהוד שלמון, אמר היום כי ההנחיות נועדו לסייע. "אזהרות המסע שלנו מחמירות ואנחנו מתנצלים על כך. אנחנו מבקשים מאנשים להימנע מנסיעות למדינות הללו. אפשר להתווכח על חלק מהמדינות, אבל אנחנו מאמינים שכמה שיותר מגבלות על מטיילים - ייטיבו עם הציבור", אמר שלמון בתדרוך של משרד החוץ.

"כמובן שזה משפיע על כולנו", הוסיף. "אני לא יודע עד מתי אנחנו נמשיך בהנחיות הללו. אני גם לא יודע מה הולך להיות בשבוע הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully