וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: שבעה פלסטינים נדבקו בבית לחם; הרשות הטילה שורת מגבלות

מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג

5.3.2020 / 18:13

שרת הבריאות של הרשות הודיעה על הנדבקים, ככל הנראה עובדי בית מלון בעיר. במקביל ברמאללה הודיעו על מגבלות בניסיון להילחם בנגיף, מסגדים נסגרו, התקהלויות של יותר מאלף איש נאסרו ולימודים בוטלו

-

(בווידאו: מסיבת עיתונאים על החמרת ההנחיות במאבק בקורנה בישראל, אתמול)

החשד מהתפשטות הקורונה ברשות - כל הפרטים

  • הרשות הפלסטינית: שבעה עובדי בית מלון סמוך לבית לחם נדבקו בקורונה
  • משרד הבריאות הפלסטיני פרסם שורת הנחיות בהם סגירת מסגדים ואיסור על התקהלויות
  • מתפ"ש העביר כ-250 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה לרשות

שרת הבריאות של הרשות הפלסטינית מאי כילה הודיעה הערב (חמישי) כי שבעה אזרחי הרשות, עובדי בית מלון בבית ג'אלה הסמוכה לבית לחם, נדבקו בנגיף הקורונה. על פי סוכנות "סווא", הדגימות שנלקחו מהחולים הועברו לבדיקה בישראל.

עם זאת, כחלק מהמאמצים למגר את התפרצות הנגיף ברשות, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם שורת הנחיות לתושבים. בין השאר, נאסרו התכנסויות של אלף בני אדם, וכן 50 איש במקומות סגורים. בסוכנות מען מדווחים בנוסף על החלטה לביטול לימודים, סגירת מסגדים וכנסיות ל-14 יום לצד איסורי התקהלויות.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה במחלקות הפנימיות: "מזניחים אותנו, אך ברגע האמת אנו בחזית"

לכתבה המלאה
הפיכת מלון אנג'ל בבית ג'אלה למרכז הסגר ומרכז התמכרות בבית לחם למקום מיון למקרי חולים הנגועים בקורונה 5 במרץ 2020. -, אתר רשמי
המלון שיהפוך למרכז לבידוד חולים. בית לחם/אתר רשמי, -

מלבד צעדים אלו, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הנחיות ואמצעים על מנת להתמודד עם התפשטות הנגיף גם לשטחי יהודה ושומרון שבשליטת הרשות. כך, מרכז גמילה באזור בית לחם יהפוך למרכז לקבלת חולים ואילו מלון אנג'ל הסמוך לעיר יהפוך יוסב למרכז בידוד. במשרד ציינו כי משלחות זרות השוהות בשטחי הרשות "יטופלו בהתאם להמלצות ארגון הבריאות העולמי" וכי תיפסק קבלת קבוצות תיירים.

נוסף על כך, משרד הבריאות הפלסטיני פרסם שורת הנחיות לתושבי הרשות לפיהן השבים ממדינות בהן נפוץ הנגיף חייבים לעבור בדיקה בנקודות המעבר, ולשהות בבידוד ביריחו או רפיח או בידוד ביתי למשך 14 יום. ההנחיה לשהות בבידוד תחול גם על אזרחים זרים. צעדים נוספים עליהם הודיעו אנשי המשרד: מניעת טיסת בכירים לחו"ל בהם גם ביקורים צבאיים, הספקת סחר יומיומי בגשרים ובמעברים, וכן המלצות לציבור להימנע מנשיקות וחיבוקים באירועים.

הפיכת מלון אנג'ל בבית ג'אלה למרכז הסגר ומרכז התמכרות בבית לחם למקום מיון למקרי חולים הנגועים בקורונה 5 במרץ 2020. -, אתר רשמי
הדגימות נשלחו לבדיקה בישראל. המלון שיהפוך למרכז בידוד בבית לחם/אתר רשמי, -

בתוך כך, היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשות אלוף כמיל אבו רוקון, מסייעת בשבועות האחרונים למערכת הבריאות הפלסטינית במאמץ למיגור התפשטות נגיף הקורונה בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה. בהובלת מתאמת הבריאות במנהל האזרחי, דליה בסה, הועברו מישראל לשטחי הרשות הפלסטינית כ-250 ערכות בדיקה לזיהוי נגיף הקורונה ותואמו הדרכות משותפות עם צוותי רפואה ישראליים ופלסטינים ללמידה מקצועית על הנגיף, על התמגנות הצוותים הרפואיים ועל בדיקת המטופלים שנחשדים כנשאים של הנגיף.

בנוסף, היחידה מנגישה לציבור הפלסטיני בפלטפורמות הדיגיטליות - אתר היחידה והדפים ברשתות החברתיות בשפה הערבית ("אלמונסק") את הנחיות משרד הבריאות הישראלי בדבר מניעה והתגוננות מהתפשטות הנגיף ודרכי ההתמודדות עם אירועי הדבקה והתפרצות. המידע, שמפורסם בשפה הערבית, מונגש לכלל הציבור הפלסטיני ביהודה ושומרון ורצועת עזה.

נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסייעים בהכוונה לרשות הפלסטינית בנושא נגיף הקורונה 5 במרץ 2020. דוברות מתפ"ש, אתר רשמי
סיוע לרשות במניעת התפשטות הנגיף. יחידת מתפ"ש/אתר רשמי, דוברות מתפ"ש

הדיווחים על החשד לתחלואה בשטחי הרשות באים לאחר עליית המדרגה בהתפשטות הנגיף בישראל. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אישה השוהה בניו יורק אובחנה אתמול בארצות הברית כחולה בנגיף, זאת לאחר שביקרה בירושלים לפני כשבועיים. החולה, בשנות ה-50 לחייה, הגיעה לארץ בטיסת אל על מספר LY8 שיצאה מניו יורק בשעה 23:50 ב-22.2, ונחתה בישראל בתאריך ב-23.2 בשעה 17:10.

בעקבות ההחמרה בהתפשטות, משרד הבריאות הכריז על הקשחת ההנחיות להתמודדות עם הנגיף. במסיבת עיתונאים שערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, עדכנו השניים כי הוחלט שגם ישראלים ששבו בשבועיים האחרונים מצרפת, גרמניה, אוסטריה, שווייץ וספרד ישהו בבידוד ביתי רטרואקטיבי למשך 14 יום, זאת בנוסף לשבים ממדינות דרום מזרח אסיה. כמו כן, משרד הבריאות אסר על התכנסויות של 5,000 איש ומעלה.

(עדכון ראשון: 10:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully