וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חירום בקליפורניה: נוסע שהיה בשיט תענוגות מת מקורונה

5.3.2020 / 10:42

המדינה הודיעה כי בן 71, שסבל ממחלות רקע, הוא הקורבן הראשון בשטחה, וה-11 בסך הכל ברחבי ארה"ב. בית הנבחרים אישר חבילת סיוע של 8 מיליארד דולר. בסין חלה עלייה במספר הנדבקים, מקרים ראשונים בהונגריה ובסלובניה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מדינת קליפורניה שבארצות הברית הכריזה הלילה (חמישי) על מצב חירום, אחרי מקרה המוות הראשון מנגיף הקורונה בשטחה. בכך, עלה מניין הקורבנות מהווירוס ברחבי ארצות הברית ל-11. הקורבן, בן 71, סבל מבעיות בריאותיות ומת בבית חולים ליד העיר סקרמנטו. הוא היה לפני כן בטיול על ספינת תענוגות, שבה היו אלפי נוסעים.

ככל הידוע, האדם שמת היה על ספינת התענוגות "גרנד פרינסס", שיצאה לשיט מסן פרנסיסקו אל מקסיקו בחודש שעבר. אחרי שהיא עגנה ב-21 בפברואר, אלפי נוסעים נוספים עלו על סיפונה, ואלפים אחרים ירדו. לאחר מכן, הספינה החלה בשיט סביב הוואי.

בתוך כך, בית הנבחרים של ארצות הברית אישר הלילה ברוב גורף חקיקה המקציבה 8.3 מיליארד דולרים למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההצעה, שעברה ברוב של 415 תומכים מול שני מתנגדים בלבד, תועבר לאישור הסנאט שיצביע עליה היום וצפוי לאשר אותה ולהעבירה במהירות לחתימה של הנשיא דונלד טראמפ. לפחות 129 בני אדם נדבקו בנגיף בארצות הברית.

ספינת התענוגות "גרנד פרינסס". AP
חשש מהדבקה המונית. ספינת התענוגות "גרנד פרינסס"/AP

בסין, משרד הבריאות אמר כי נרשמו 139 מקרי קורונה חדשים ביממה האחרונה. מדובר בנתון גבוה יותר מזה שנמסר אתמול, אז נרשמו 119 מקרי הידבקות חדשים. העלייה במספר הנדבקים מגיעה לאחר ירידה שנרשמה במשך שלושה ימים רצופים.

עיקר העלייה במספר הנדבקים ממוקדת בווהאן, בירת מחוז חוביי בה התפרץ הנגיף, שם נרשמו 131 נדבקים תוך יממה, להבדיל מ-114 ביממה שקדמה לה. עם זאת, להוציא את ווהאן, מספר הנדבקים היומי בחוביי עומד בשבוע האחרון על מספר חד-ספרתי, וביממה האחרונה מדובר בשלושה נדבקים בלבד. בשאר האזורים בסין נרשמו רק חמישה מקרים חדשים.

בנוסף לכך, דווח על 31 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף ביממה האחרונה - כולם במחוז חוביי, ו-23 מתוכם בעיר ווהאן. סך כל הנדבקים בסין הוא כעת 80,409 אלף, ומספר המקרי המוות הוא 3,012 - 2,902 מתוכם בווהאן.

ביפן הופיע הווירוס לראשונה במחוז שיגה, כשגבר כבן 60 אובחן כסובל מקוביד-19. בסך הכל, 36 מקרים חדשים אובחנו אתמול - המספר הגדול ביותר עד כה של נדבקים ביממה אחת ביפן - כשמספר הנדבקים כמדינה כבר חצה את קו האלף. 12 בני אדם מתו ביפן עד כה כתוצאה מהנגיף.

עוד בוואלה!

מנהיג הכת בדרום קוריאה שבמוקד התפשטות הקורונה נאשם ברצח

לכתבה המלאה

ברקע הדברים, הוועד האולימפי הבינלאומי אשרר את מחויבויותיו לפתוח את אירועי אולימפיאדת טוקיו בחודש יולי הקרוב כסדרם. נשיא הוועד תומס באך אמר כי מילים כגון "ביטול" או "דחייה" לא הוזכרו לאורך פגישה בת יומיים של ראשי הוועד שעסקה בהכנות לקראת האולימפיאדה. לדבריו, הוא בטוח שהתחרויות יתקיימו כרגיל לאחר שהוועד האולימפי, כמו גם מארגני המשחקים, קיבלו מידע ממומחים, לרבות אנשי ארגון הבריאות העולמי.

אנשים עם מסכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה ליד סמל האולימפיאדה בטוקיו שביפן ב-26 בפברואר 2020. רויטרס
הוועד האולימפי אישרר את מחויבותו לפתיחת המשחקים. טוקיו/רויטרס

לצד יפן וסין, בקוריאה הדרומית אובחנו 438 מקרים חדשים, מה שהעלה את מספר הנדבקים בנגיף במדינה ל-5,766. על פי המרכז הקוריאני לבקרת מגפות ומניעתן נרשמו גם שלושה מקרי מוות ביממה האחרונה, ו-35 בסך הכל מאז פרוץ המגפה.

אישה עוטה מסכת פנים בעיר ניו יורק, 4 במרץ 2020. רויטרס
אישה עוטה מסכת פנים בעיר ניו יורק, 4 במרץ 2020/רויטרס

במקביל, הנגיף מוסיף להתפשט באירופה ובצפון אפריקה. בסלובניה ובהונגריה נרשמו אתמול מקרים ראשונים של המחלה, ובאירלנד אובחנו ארבעה בני אדם נוספים (ושישה בסך הכל). בצרפת ובאיטליה המספרים גבוהים בהרבה: משרד הבריאות הצרפתי הודיע אמש כי 73 מקרים חדשים של הנגיף זוהו במדינה ביממה האחרונה, ובסך הכל עלה מספר הנדבקים שם ל-285 בני אדם. מניין ההרוגים מהנגיף במדינה עדיין עומד על ארבע. 587 מקרים חדשים זוהו באיטליה, שם מספר הנדבקים עלה ל-3,089. 28 בני אדם מתו ביממה האחרונה מהמחלה, ו-107 בסך הכל. באלג'יר עלה מספר הנדבקים ל-17, כשתשעה חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה. בין החולים החדשים, ישנם שישה בני אדם מאותה המשפחה.

(עדכון ראשון: 4:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully