וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

516 נדבקים נוספים בקורונה: בקוריאה הדרומית הכריזו מלחמה על הנגיף

4.3.2020 / 5:39

הנשיא מון ג'ה-אין הורה להוסיף מיטות לבתי החולים ולספק מסכות פנים נוספות לציבור, בעקבות המשך התפרצות הווירוס ברחבי המדינה, בעיקר בעיר טגו. "כל המדינה יוצאת למלחמה נגד המחלה", הכריז. ביפן עלה מספר הנדבקים בנגיף לאלף בני אדם

צילום: רויטרס

נשיא קוריאה הדרומית הכריז היום (רביעי) מלחמה על נגיף הקורונה, והורה להוסיף מיטות לבתי החולים ולספק מסכות פנים נוספות לציבור, בעוד מספר המקרים במדינה עלה ב-516 במגיפה הקשה ביותר מחוץ לסין. נשיא המדינה מון ג'ה-אין התנצל על המחסור במסכות והבטיח תמיכה בעסקים קטנים שנפגעו מהנגיף בכלכלה הרביעית בגודלה באסיה, שדיווחה כעת על 5,328 מקרי הידבקות ו-28 מקרי מוות. הוא אף ביטל את נסיעותיו המתוכננות לאיחוד האמירויות, מצרים וטורקיה באמצע חודש מרץ.

"כל המדינה יוצאת למלחמה נגד המחלה הזיהומית, שכן המשבר במחוז טגו ובמחוז גיונגבוק הגיע לנקודה הקשה ביותר", אמר הנשיא בישיבת ממשלה. "אני מצטער מאוד על אלו שאנחנו לא מסוגלים לספק להם מסכות במהירות מספיקה, ועל כך שגרמנו לאי נוחות".

הנגיף, שמקורו בסין, החל להתפשט במהירות בקוריאה הדרומית, לאחר שהדביק קהילה של כת נוצרית בעיר טגו. ראש העיר אמר לעיתונאים כי ביקש מהנשיא לקבל עוד 3,000 חדרי אשפוז כדי להתמודד עם מספרם ההולך ועולה של חולי הנגיף בעיר.

חיילים קוריאנים מחטאים אזורים נגועים בסיאול, 4 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
"המשבר הגיע לנקודה הקשה ביותר". חיילים קוריאנים מחטאים אזורים נגועים בסיאול/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, מנהיג הכת, לי מאן-היי, שהכריז על עצמו כעל המשיח, נמצא שלילי בבדיקת נגיף הקורונה, לאחר שאוים במעצר אם לא יסכים להיבדק. קודם לכן הוא התנצל על תפקיד הכת בהפצת הנגיף בקוריאה הדרומית וכינה את המגיפה "אסון גדול".

הנשיא מון הורה לאגור מסכות כפריט אסטרטגי, כך שהספקים יוכלו להגדיל את התפוקה של ייצורם מבלי לחשוש לייצור עודפים. מחוץ לחנויות קמעונאיות רבות השתרכו תורים ארוכים, וספקים ברשת מוכרים את המסכות שלהם ברגע שהמלאי מגיע, למרות שארגון הבריאות העולמי אמר כי אנשים בריאים צריכים ללבוש מסכות רק אם הם מטפלים במישהו חולה.

עוד בוואלה!

מנהיג הכת בדרום קוריאה שבמוקד התפשטות הקורונה נאשם ברצח

לכתבה המלאה
צוות רפואי קוריאני, 4 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
"אין מספיק מסיכות. זה כמו הגרלה". צוות רפואי בקוריאה/רויטרס, רויטרס

לי ג'י-און, רופאה בת 34 מסיאול, אמרה ששגרת יומה החלה בגלישה באינטרנט כדי לנסות למצוא מסכות למשפחתה. "זו לגמרי הגרלה. אני לוחצת על 'קנה' כמו משוגעת בכל בוקר, אבל הצלחתי לרכוש רק מעט בשבוע שעבר", סיפרה. "אין מספיק אפילו לרופאים שמטפלים בחולים". בטגו התייצבו אנשים בבתי המרקחת, כדי לקנות מסכות שהפיצה הממשלה. לדברי גורם במשטרה, אחד מהקונים נתפס בתור לרכישת מסיכות לאחר שהתברר כי נדבק בנגיף.

התפרצות הקורונה נמשכת גם במדינות נוספות באסיה. בסין הודיעה נציבות הבריאות הלאומית על 119 מקרים חדשים של וירוס הקורונה. מדובר בירידה קלה לעומת 125 נדבקים חדשים במדינה יום קודם לכן. בכך הגיע מספר המקרים הכולל בסין ל-80,270. בנוסף, 38 בני אדם מתו ביממה האחרונה, מה שמעלה את מספר הקורבנות מהנגיף בסין ל-2,981. יפן אישרה מקרה נוסף של הדבקות בנגיף הקורונה, מה שמביא את מספר הנדבקים במדינה לאלף, כולל המקרים מאוניית ה"דיימונד פרינסס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully