וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הכת בדרום קוריאה שבמוקד התפשטות הקורונה נאשם ברצח

הממשל המקומי בבירה סיאול ביקש מהתביעה להעמיד לדין את לי-מאן הי בן ה-88, הרואה בעצמו משיח, ו-11 בכירים אחרים בכנסיית השוליים בעיר טגו. חברי הקהילה הדביקו אחד את השני, והכנסייה הסתירה שמות. משם התפשט הווירוס המדינה, והדביק 3,730 איש - הכי הרבה מחוץ לסין

צילום: רויטרס

מנהיג כנסיית השוליים בקוריאה הדרומית, שבה התפרץ נגיף הקורונה, יעמוד בפני חקירת רצח - כך הודיע היום (ראשון) הממשל בבירה סיאול, שביקש מהתביעה להעמיד לדין את לי מאן-הי, מייסד כנסיית שינצ'אונג'י, ו-11 גורמים אחרים על רצח, גרימת נזק והפרת החוק לשליטה על מחלות מידבקות. הם נאשמים בהסתרת חלק מחברי הקהילה בזמן שהרשויות ניסו לעקוב אחרי החולים בטרם התפשטות הווירוס.

מספר החולים בקוריאה הדרומית הוא הגדול ביותר מחוץ לסין, מקור הנגיף. המדינה דיווחה על 3,730 חולים ועל 21 מקרי מוות עד כה. יותר מחצי מהחולים קשורים לכנסייה, המייצגת פלג נוצרי זניח. הרשויות טוענות כי חברי הקהילה הדביקו אחד את השני בעיר טגו שבדרום המדינה בחודש שעבר, ומשם הגיע הנגיף למקומות נוספים.

במהלך היום, הכנסיות הקתוליות נותרו סגורות, הכנסיות הפרוטסטנטיות הגדולות במדינה ביטלו את תפילות יום ראשון וכך גם כל האירועים הבודהיסטיים.

מומחים מטהרים כנסייה בעיר טגו, קוריאה הדרומית, שבה התפרץ נגיף הקורונה, 19 בפברואר 2020. רויטרס
המנהיג טוען שהוא התגלמות של ישו. עבודות טיהור בכנסייה, בחודש שעבר/רויטרס

הדרישה להעמיד אותם לדין משקפת את הזכם הציבורי הגובר ביחס לקבוצה הדתית, שמנהיגה בן ה-88 רואה בעצמו משיח. הוא כינה את ההתפרצות "מעשה שטן" ובעצמו עבר בדיקות שתוצאותיהן טרם שבו. כל 230 אלף חברי הכנסייה תושאלו, וקרוב ל-9,000 מהם אמרו שהם הראו תסמינים למחלה.

חברת כנסייה בת 61, שנמצאה חולה, הייתה בין הראשונות שנדבקו והיא מכונה "חולה 31". בתחילה היא סירבה להיבדק בבית חולים, וככל הידוע היא נכחה בכמה כינוסים בכנסייה לפני שהתוצאות הראו שהיא חולה.

לי מאן-היי טוען שהוא התגלות של ישו ומתאר את עצמו כ"כומר המובטח" המוזכר בתנ"ך. הוא הקים את כנסיית שינצ'אונג'י ב-1984. בקוריאנית, פירוש שם הכנסייה הוא "גן עדן וארץ חדשים".

רבים רואים בכנסייה כת, וחסידיו של לי מאמינים שהוא ייקח עמו 144 אלף איש לגן עדן. לטענת הכנסייה, יש לה כ-20 אלף מאמינים מחוץ לקוריאה הדרומית, כולל בסין, ביפן ובאזורים אחרים בדרום-מזרח אסיה.

הקבוצה ידועה בכך שבמהלך התפילות, המשתתפים מצטופפים באופן צמוד ביותר. ככל הידוע, נאסר עליהם להרכיב משקפיים ולענוד שרשראות ועגילים במהלך התפילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully