וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף שחזר מאיטליה והוכנס לבידוד מחשש לקורונה נפגש עם נתניהו

ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה נפגש עם ראש הממשלה לאחר שחזר מחופשה פרטית ונכנס לבידוד ביתי עם נהלי משרד הבריאות. בלשכת נתניהו אומרים כי ראש הממשלה אינו נדרש בבידוד כי לפי הנחיות משרד הבריאות - אדם שהיה בקרבה עם אדם שנדרש בבידוד - אין לו צורך בבידוד

משרד הבריאות

ראש אגף המבצעים אלוף אהרון חליוה נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שחזר מחופשה פרטית באיטליה ונכנס לבידוד ביתי עם נהלי משרד הבריאות. בלשכת נתניהו אומרים כי ראש הממשלה נפגש עם חליווה לפני כתשעה ימים בדיון ביטחוני. בלשכה אומרים בנוסף כי ראש הממשלה אינו נדרש בבידוד כי לפי הנחיות משרד הבריאות - אדם שהיה בקרבה עם אדם שנדרש בבידוד - אין לו צורך בבידוד.

מוקדם יותר היום, 30 חיילי צה"ל נכנסו לבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה, זאת לאחר שבאו במגע עם חולת קורונה אחרת, תושבת אור יהודה. לדברי דובר צה"ל, בעקבות ההודעה על הידבקות החיילת בוצעה חקירה אפידמיולוגית מקיפה, וכתוצאה ממנה נכנסו לבידוד שתי רופאות שבאו איתה במגע במרפאת הקריה והחיילים.

אהרון חליווה. דובר צה"ל
חליווה/דובר צה"ל

השבים מסין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, מקאו, קוריאה הדרומית, יפן או איטליה צריכים על פי חוק להיכנס לבידוד בן שבועיים מיום חזרתם ולדווח על עצמם באתר משרד הבריאות. לעת עתה אין חובת בידוד על מי ששב מאוסטרליה או מטייוואן, אך במידה והם חשים ברע - עליהם לפנות למוקד 101 ולדווח על מצבם. מלבד זאת המליץ אתמול משרד הבריאות להימנע מטיסות לחו"ל באופן כללי ככל האפשר, אולם אין הנחיה חד משמעית לביטול טיסות למקומות נוספים.

המדינה המובילה במספר הנגועים בנגיף היא סין, ואחריה קוריאה הדרומית - בה התגלו היום יותר מקרים חדשים של נשאים מאשר במדינת המקור של הנגיף. במקום השלישי נמצאת איטליה, בה התגלו עד כה 528 מקרי הידבקות ו-14 מקרי תמותה. מדובר בהתפתחות בעייתית, שכן התנועה בין מדינות באירופה פשוטה וחופשית יותר מאשר באסיה. כך, במדינות נוספות שעד כה לא סבלו מההתפרצות החלו להתגלות נשאים של הנגיף - בהן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully