וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: מסתמן - במשרד הבריאות יחייבו בידוד לחוזרים מצרפת

3.3.2020 / 19:11

בעקבות התפרצות הקורונה - במשרד הבריאות שוקלים להטיל הגבלות על השבים מהמדינה. בנוסף, נשקלת האפשרות במשרד להזהיר את הציבור מנסיעה לצרפת, הנמצאת במקום השישי בעולם במספר הנדבקים

משרד הבריאות

במשרד הבריאות שוקלים להטיל צווי בידוד על השבים מצרפת בעקבות התפרצות הקורונה במדינה, כך נודע הערב (שלישי) לוואלה! NEWS. בנוסף, נשקלת האפשרות במשרד להזהיר את הציבור מנסיעה למדינה. ההחלטה המסתמנת מגיעה לאור התפשטות הנגיף במדינה. ‏212 חולים נרשמו בצרפת, ארבעה מתו ורק 12 הבריאו. היא נמצאת במקום השישי בעולם במספר הנדבקים, וגובלת באיטליה - שהוגדרה כאחד ממוקדי ההדבקה המרכזיים בעולם.

במשרד הבריאות ערים גם למצב המחמיר בגרמניה וספרד, שם ישנם 196 ו-153 בני אדם שנדבקו בקורונה בהתאמה. אולם בספרד נרשם מאוחר יותר מקרה המוות הראשון מהנגיף. עין פקוחה מופנית גם לארצות הברית - שם נרשמו עד כה כמאה נגועים בנגיף ושישה מקרי מוות.

נשים מתגוננות עם מסכה מנגיף הקורונה מחוץ בקריי, צרפת 27 בפברואר 2020. רויטרס
נשים בצרפת עם כיסוי פנים מחחש לנגיף הקורונה, השבוע/רויטרס

השבים מסין, תאילנד, סינגפור, הונג קונג, מקאו, קוריאה הדרומית, יפן או איטליה צריכים על פי חוק להיכנס לבידוד בן שבועיים מיום חזרתם ולדווח על עצמם באתר משרד הבריאות. לעת עתה אין חובת בידוד על מי ששב מאוסטרליה או מטייוואן, אך במידה והם חשים ברע - עליהם לפנות למוקד 101 ולדווח על מצבם. מלבד זאת המליץ אתמול משרד הבריאות להימנע מטיסות לחו"ל באופן כללי ככל האפשר, אולם אין הנחיה חד משמעית לביטול טיסות למקומות נוספים.

המדינה המובילה במספר הנגועים בנגיף היא סין, ואחריה קוריאה הדרומית - בה התגלו היום יותר מקרים חדשים של נשאים מאשר במדינת המקור של הנגיף. במקום השלישי נמצאת איטליה, בה התגלו עד כה 528 מקרי הידבקות ו-14 מקרי תמותה. מדובר בהתפתחות בעייתית, שכן התנועה בין מדינות באירופה פשוטה וחופשית יותר מאשר באסיה. כך, במדינות נוספות שעד כה לא סבלו מההתפרצות החלו להתגלות נשאים של הנגיף - בהן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully