וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות הקורונה: שלושה ישראלים נוספים נדבקו בנגיף

שני בני משפחה מדרום הארץ שחזרו מאיטליה וחיילת, תושבת אור יהודה, אובחנו עם הווירוס, ומניין הנדבקים עלה לעשרה. משרד הבריאות פרסם את פרטי הטיסה בה שבו החולים לארץ, וקרא לכל הנוסעים להיכנס לבידוד ביתי לפי ההוראות. מצבם של השלושה מוגדר קל

משרד הבריאות

קורונה בישראל - עדכונים אחרונים

  • משרד הבריאות: שלושה ישראלים נוספים נדבקו בנגיף הקורונה
  • בין החולים: שני בני משפחה שחזרו מאיטליה וחיילת תושבת אור יהודה
  • החולים שהו בבידוד ביתי ויועברו למתחם המיוחד בשיבא

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) על שלושה חולי קורונה נוספים. בכך, התגלו בישראל עד כה עשרה בני אדם כנשאים או חולים, מתוכם אחד החלים ושב לביתו. החולים החדשים שהו בבידוד ביתי ויועברו למתחם המיוחד במרכז הרפואי שיבא. כלל המבודדים במתקן לא יוכלו להצביע בבחירות.

שניים מהחולים החדשים הם בני משפחה המתגוררים במושב בדרום הארץ ששבו מאיטליה. הם חזרו לישראל בטיסת אל על LY290 ביום חמישי האחרון, 27 בפברואר. במשרד הבריאות קראו לנוסעי הטיסה להיכנס לבידוד ביתי על פי ההוראות, והוסיפו כי הם סובלים מסימפטומים קלים. החולה הנוספת היא חיילת, תושבת אור יהודה, המשמשת כמוכרת בחנות "הפיראט האדום" בעיר. היא ככל הנראה נדבקה מחולה קודם שביקר בסניף החנות. לדברי דובר צה"ל, מצבה קל והיא פונתה למתחם המבודד בתל השומר על ידי מד"א. בנוסף, חיילים המשרתים עמה קיבלו הודעה אישית, וכן מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה.

לצורך מניעת התפשטות הנגיף, משרד הבריאות יפרסם את כלל המקומות, התאריכים והזמנים בהם שהה כל אחד מהנדבקים. כל מי שהיה עם החולים על הטיסה, וכן במשך 15 דקות או יותר בזמן ובמקומות שפורסמו, הונחה להיכנס לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר המשרד.

היערכות לנגיף הקורונה בבית החולים כרמל בחיפה. 28 בפברואר 2020. ללא, אתר רשמי
היערכות לקליטת חולי קורונה בבית חולים כרמל בחיפה/אתר רשמי, ללא

בין שבעת הנדבקים הנותרים שני גברים מצפון הארץ ובני זוג מהיישוב אירוס ששבו מאיטליה ושלושה שני נוסעים ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן, שאחד מהם שוחרר לביתו בסוף השבוע האחרון.

אחד מהישראלים שנדבקו, תושב מגדל העמק, רוני בר גיל, חזר ביום שבת שעבר מטיול משפחתי בנאפולי שבאיטליה. לדבריו, לא רק שלא היו הנחיות של משרד הבריאות - אלא שהוא בעצמו יזם את הפנייה למשרד. "קיבלנו הנחיות ברורות מהגורמים המוסמכים שעלינו לחזור לשגרת חיים רגילה, וכך עשינו. רק ביום חמישי אחר הצהריים קיבלנו הנחייה ביחד עם עוד אלפי אנשים שחזרו מאיטליה שעלינו להיכנס לבידוד ביתי לשבועיים וכך עשינו", כתב בר רגיל בפוסט בפייסבוק.

הערכות נציגי מד"א לקראת הצבעה לבחירות לכנסת ה- 23 לצורך הנגשה לאנשים בבידוד 1 מרץ 2020. דוברות מד"א, אתר רשמי
קלפי ייעודית לבוחרים הנמצאים בבידוד ביתי/אתר רשמי, דוברות מד"א

ביום שישי בבוקר, התגלה כי בר גיל נושא את הנגיף. לדבריו, "אין לי מושג איך וממי אבל זה ממש לא משנה. הייתי במגע שלא באשמתי ולא במתכוון עם אנשים, גם אשתי והבן שלי, ולא היה לנו מושג עד יום חמישי שיהיו לזה השלכות על אחרים. אנחנו כמובן מתנצלים מראש על כל פגיעה במישהו או מישהי, שזה כמובן נעשה ללא ידיעתנו".

הנחיות לבוחר המצוי בבידוד ביתי

יותר מ-5,000 בני אדם נמצאים בבידוד ביתי מחשש להתפשטות הנגיף, בהם 334 חיילי צה"ל. לטובת ההצבעה בבחירות הוקמו 15 קלפיות ייעודיות להצבעת המבודדים. על פי הנחיות משרד הבריאות לבוחרים המצויים בבידוד בית, הם רשאים לצאת מהבידוד לצורך הצבעה בלבד ובקלפי ייעודית, רק אם אינם סובלים מאחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום גוף מעל 38 מעלות צלזיוס, שיעול או קושי בנשימה. אחרת, יוכלו לפקוד את הקלפי אך ורק לאחר קבלת אישור מרופא מחוזי.

הבוחרים המצויים בבידוד בית יגיעו לקלפיות ברכב פרטי בלבד, ללא עצירות ביניים וככל הניתן ללא מלווים. אם המצביע זקוק למלווה, האחרון ימצא לצדו בכל זמן. בהגעה לקלפי על השניים לעטות מסכה או בד זמין אחר לכיסוי הפה והאף. אם נדרשת עזרת המלווה בפעולת ההצבעה המעשית בתוך ההצבעה, עליו לעטות כפפות.

במשרד הדגישו כי אין להגיע לקלפי או לחזור ממנה בתחבורה ציבורית, לרבות מונית. כמו כן, טרם ההגעה לקלפי, על המצביעים להימנע מכל שימוש במעליות יחד עם אנשים אחרים וממעבר במקומות ציבוריים כגון פארקים, תחנות אוטובוס או רכבת.

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully