וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים דנו בהשלכות הקורונה בישראל: "פיצויים - לא על הפרק"

לאור משבר הקורונה וברקע איומי הפיטורים באל על, במשרד האוצר הסבירו כי יפעלו לתת מענה לבעיות תזרימיות, אך שאלת הפיצויים לחברות לא תטופל בשלב זה: "נבין את הנתונים וניתן מענה תוך ימים ספורים". בגלל בהלת שווא מהנגיף, בקניון גבעתיים נסגרו לזמן קצר שתי קומות

צילום: רויטרס

ברקע האיום בפיטורים באל על בעקבות משבר הקורונה, התכנסה היום (ראשון) בקריית הממשלה ועדת שרים לבחינת ההיבטים הכלכליים של התפרצות וירוס הקורונה. שר האוצר משה כחלון אמר כי אף שהוא מזהה פגיעה בתעשייה ובחברות התעופה, בשלב זה לא תיבחן סוגיית הפיצויים לחברות השונות.

בהקשר זה אמר בישיבה מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי נציגים מהממשלה ייפגשו היום עם נציגי הנהלת החברה וינסו לתת פתרון לבעיות תזרימיות. לדבריו, "כרגע למשרד האוצר אין כלים כדי לאמוד את הנזקים ולכן שאלת הפיצוי לחברות לא עומדת כרגע על הפרק".

"ברגע שנבין את משמעות האירוע משבר הקורונה, נבחן באלו כלים ניתן להתייחס אליהם", הסביר גם ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור. "יש הבדל בין אלף איש בבידוד לבין מדינה שלמה בבידוד, למקרה הראשון קל לתת פתרון, ולשני צריך לבחון מה לעשות. נשב על הנתונים, נבין אותם וניתן מענה לראש הממשלה תוך ימים ספורים". דבריהם של מרידור ובאב"ד מגיעים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ועד העובדים שהתכנס היום ברקע האיום בפיטורי עובדים, ואמר כי הורה לוועדת השרים לעזור לאל על וחברות התעופה.

דיון שר האוצר כחלון על היבטים כלכליים של הקורונה עם נגיד הבנק , שרי התחבורה, כלכלה, רווחה, חקלאות ותיירות, קריית הממשלה ת"א, 1 במרץ 2020. משרד האוצר, אתר רשמי
"נדע לתת מענה מהיר". כחלון/אתר רשמי, משרד האוצר

כחלון פתח את הישיבה ואמר כי הממשלה נערכת להתמודדות עם מערכת הקורונה. "הדבר הכי חשוב להתמודדות עם המשבר הזה הוא היכולת לתת מענה יעיל ולנסות ולחזות את ההתפתחויות ובעיקר היכולת להתמודד בגמישות מחשבתית וניהולית", אמר. "עד כה לא היו למשבר השלכות משמעותיות בתחום המאקרו, בתחום המיקרו אנחנו מבחינים בפגיעה בענפים ספציפיים עם היתכנות להרחבה. אנחנו בוחנים את הפגיעה בתעשייה במחסור של חומרי גלם מסין, בתחום התעופה כבר מזהים פגיעה קשה והדבר משפיע על חברות חדשות בענף התיירות כולו". כחלון הבהיר כי הוא עומד בקשר עם מקבילו ברשות: "למחלה אין גבולות, המגפה לא עוצרת במחסומים ולכן חשוב לנו שיתוף הפעולה עם הרשות הפלסטינית".

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

שר העבודה אופיר אקוניס אמר כי העלה בשבוע שעבר בפני פורום זרוע העבודה את בעיית המעסיקים והעצמאים שעובדיהם או הם עצמם נאלצים להיכנס לבידוד ללא פיצוי, ולדבריו הוא הנחה את מנכ"ל הביטוח הלאומי להכין החלטת ממשלה לעניין ימי המחלה.

שרת השיכון יפעת שאשא ביטון תיארה את ההשפעה שיש להתפרצות הנגיף על ענף הבנייה, והצביעה על הקשיים בעיקר בייבוא חומרי גלם ובנייה ובכוח האדם. "זה רק יילך ויתרחב אם יסגרו את הייבוא מאירופה וטורקיה, הקבלנים ימצאו את עצמם עם מלאי רק לחודש הקרוב", אמרה, "אם נצטרך לסגור את הקשר עם הרשות הפלסטינית נהיה בבעיה, זה אומר שלא יהיו 60 אלף עובדים".

דיון שר האוצר כחלון על היבטים כלכליים של הקורונה עם נגיד הבנק , שרי התחבורה, כלכלה, רווחה, חקלאות ותיירות, קריית הממשלה ת"א, 1 במרץ 2020. משרד האוצר, אתר רשמי
"בתחום התעופה כבר מזהים פגיעה קשה". כחלון/אתר רשמי, משרד האוצר

בתוך כך, קומות 5 ו-6 בקניון גבעתיים נסגרו הבוקר בגלל חשד שאדם שנדבק בנגיף הקורונה שהה במקום. האיש החשוד כחולה במחלה הגיע לקופת חולים הממוקמת בקומה 6, כאשר גם הקומה שמתחת בודדה למשך רבע שעה.

כעבור זמן קצר החשד הופרך, והקניון נערך להשבת הפעילות לסדרה. "אדם שחש לא בטוב ושב מארצות הברית דרך איטליה נבדק לפי הנהלים", הבהירו במשרד הבריאות, "אין מניעה מלהגיע לקניון ואפשר להמשיך את שגרת החיים כסדרם".

"לפני שעה הודיעו לנו שמבודדים את קומה חמש בגלל שהגיע אדם להיבדק מחשד שנדבק בקורונה", סיפרה עובדת בקניון, "סגרו את כל המעליות כי הוא עלה במעלית, הזמינו לו אמבולנס ולקחו אותו לבית החולים. בודדו את כל האנשים מקומה חמש. עכשיו נתנו לנו תשובה שהוא לא חולה, והוא לא בא במגע עם אנשים. הכל חוזר לסדר ומשחררים את המעליות".

מחשש להידבקויות נוספות בנגיף הקורונה בישראל, מתחם אשפוז חדש למבודדים יוקם בבית החולים רמב"ם שבחיפה. בית החולים הודיע אמש כי אף שטרם אושפז בו חולה מאומת בנגיף, משרד הבריאות הנחה את הנהלתו להתכונן לוגיסטית לקליטת חולים, במסגרת היערכות למצב שבו יידרש תגבור של הטיפול בהם.

בעקבות זאת, מתקיימות ברמב"ם הכנות, המלוות על ידי משרד הבריאות, ליצירת מחלקת אשפוז חדשה ונפרדת, שתמוקם בקומה נפרדת ומבודדת בבניין מאייר, עם כניסה נפרדת מהכניסות הראשיות של בית החולים. ההכנות כוללות יצירת מערך של כוח אדם ייעודי ונפרד למחלקה זו, וכן הכנת תשתית שתבטיח בידוד בטוח ומקיף, על פי הדרישות המחמירות שקבע משרד הבריאות.

ביום שישי, עם הידיעה על ארבעה בני אדם נוספים שנדבקו בווירוס בישראל, עלה מניין החולים בישראל לשבעה, כולל אחד שמאז הבריא ושוחרר מבידוד. בין החולים החדשים - שני גברים מצפון הארץ ששבו מאיטליה, נוסע ששהה על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן ואשתו של הישראלי שזוהה כחולה בנגיף לאחר שחזר מאיטליה.

במקביל, נבדק החשד שתינוקת בת 15 חודשים מעוספיה, ששבה החודש מאיטליה ושהתה בבידוד, נבדקה אף היא בנגיף. היא חשה ברע והועברה על ידי מד"א לבית החולים כרמל שבחיפה, ומשם לבידוד בבית החולים שיבא.

(עדכון ראשון: 10:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully