וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מת ראשון מנגיף הקורונה; טראמפ: "סבירות למקרים נוספים"

גורמים רשמיים במדינה מסרו כי נשקלת הגבלת הכניסה מגבול מקסיקו בעקבות התחלואה. טראמפ ערך מסיבת עיתונאים מיוחדת ועדכן בהתפתחויות. סגן הנשיא: על אמריקנים להימנע מנסיעה לאיטליה ודרום קוריאה

צילום: רויטרס

גורמים רשמיים בממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישרו הערב (שבת) מקרה מוות ראשון של אדם שחלה בנגיף הקורונה. טראמפ, שכינס מסיבת עיתונאים בנוכחות סגן הנשיא מייק פנס ושר הבריאות אלכס אזר, אמר כי קיימת סבירות למקרי מוות נוספים והוא וסגנו אמרו כי אזהרות מסע יוצאו בקרוב.
גורם רשמי מסר כי הקורבן הנו גבר בשנות ה-50 לחייו, שכלל הנראה מצבו הבריאותי היה לקוי עוד טרם ההידבקות.

חרף מקרה המוות, טראמפ הביע אופטימיות ביכולותיהן של הרשויות במדינה להתמודד עם הנגיף. "גם זה יעבור", אמר. לדבריו, ביום שני ייפגש עם חברות התרופות בכדי לדון בחיסונים פוטנציאליים לווירוס.

בניסיון למנוע את התפשטות הווירוס במדינה, נשקלת בממשל הגבלת הכניסה מגבול מקסיקו. טראמפ אישר את הדברים אך אמר כי הוא מקווה שלא יצטרכו לבצע את המהלך. סגן הנשיא ביקש מאזרחי ארצות הברית להימנע מנסיעה לאזורים המוכים קורונה באיטליה וקוריאה הדרומית. בנוסף, אמר כי יורחבו מגבלות הכניסה מאיראן.

נשיא ארה"ב טראמפ מסיבת עיתונאים, 20 פברואר 2020. רויטרס
ייתכנו מקרי מוות נוספים. טראמפ, הערב/רויטרס

מוקדם יותר מסרו הרשויות באיטליה כי מניין המתים בעקבות ההידבקות בנגיף הקורונה זינק ל-29, כשהווירוס הקטלני גבה את חייהם של שמונה בני אדם נוספים. אלף איש אובחנו כחולים במדינה.

בתוך כך, הרשויות במחוז לומברדה האיטלקי מסרו כי הם מעוניינות להרחיב את אמצעי החירום שננקטו בשבוע שעבר, עם זינוק מספר מקרי המוות וההידבקויות. "אם ההתפרצות הזו תתפשט, בתי חולים יתמודדו עם משבר קשה, לא רק מבחינת הכלת הנגיף, אלא עבור החולים עצמם". על כן, בתי ספר ואוניברסיטאות יישארו סגורים, זה השבוע השני ברציפות בשלושה אזורים בצפון המדינה, וכן נאסרה ההתכנסות במרחבים ציבוריים, זאת במאמץ למגר את ההתפרצות החמורה ביותר על אדמת אירופה. עוד אמר מאסימו גלי, ראש המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים בסאקו במילאנו, כי "זה לא מצב שניתן לפתור אותו בקלות".

במקביל, בצרפת, בניסיון להילחם בהתפשטות הנגיף, הממשלה הטילה הערב איסור על התכנסויות המוניות של יותר מ-5,000 איש. משרד הבריאות במדינה בה אובחנו היום 16 מקרים חדשים של הידבקות, הודיע לאחר ישיבת קבינט מיוחדת כי מניין הנדבקים עלה למאה. מתוכם שניים מתו, 59 שוהים בבידוד בבית חולים ו-12 החלימו.

עוד בוואלה!

יותר מ-3,000 חולי קורונה בדרום קוריאה: "על התושבים להישאר בבתים"

לכתבה המלאה

"כל ההתכנסויות הפומביות של יותר מ-5,000 איש אסורות באופן זמני ברחבי צרפת. אמצעים אלה הם זמניים ונראה שנצטרך לשנות אותם. הם מגבילים ובאופן פרדוקסאלי אנו מקווים שהם לא יחזיקו מעמד מכיוון שזה אומר שהצלחנו להכיל את התפשטות הנגיף", אמר אוליבייה ורן, שר הבריאות הצרפתי. בכלל זה, חצי המרתון של פריס שאמור היה להתקיים מחר בבירה בוטל על ידי משרד הבריאות. בחצי המרתון היו צפויים להשתתף כ-44 אלף רצים.

בתוך כך, באמריקה הדרומית התגלה היום מקרה ראשון של הידבקות באקוודור. משרד הבריאות במדינה אישר את המקרה ומסר כי החולה היא אישה מקומית מבוגרת, ילידת ספרד. החולה הגיעה למדינה ב-14 בפברואר מטיסה ישירה עליה עלתה במדריד.

מתחם בידוד במדינת וושינגטון בארצות הברית לאנשים בריאים שנחשפו לאדם חולה בקורונה. רויטרס
מקרה מוות ראשון בארה"ב. מתחם בידוד בוושינגטון/רויטרס

"המטופלת נמצאת כרגע בטיפול נמרץ באחד מבתי החולים אותם ייעדנו לטפל בווירוס הקורונה", אמרה שרת הבריאות קטאלינה אנדרמונו, והוסיפה כי הרשויות נמצאות במעקב אחר מי שבא במגע עם החולה.

בתחילת השבוע אישרה ברזיל מקרה ראשון של הידבקות באמריקה הלטינית. על פי ארגון הבריאות העולמי, הנגיף הדביק יותר מ-82,000 בני אדם והרג כ-2,800, רובם מסין.



(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully