וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-3,000 חולי קורונה בדרום קוריאה: "על התושבים להישאר בבתים"

29.2.2020 / 14:26

אחרי הקפיצה הגדולה ביותר של נדבקים חדשים, עם 813 מקרים, הפצירו הרשויות שלא לצאת החוצה או לבוא במגע עם זרים. "זהו צומת קריטי", הזהיר סגן שר הבריאות. מניין הקורבנות עלה ל-17

עריכה: שאול אדם

קוריאה הדרומית קראה היום (שבת) לאזרחיה להישאר בבתיהם והזהירה מ"צומת קריטי" במאבקה בהתפשטות נגיף הקורונה. זאת לאחר הקפיצה היומית הגדולה ביותר במספר ההדבקות החדשות - 813, מה שהעלה את סך כל החולים בווירוס ל-3,150 - הכמות הגדולה ביותר מחוץ לסין, שבה הוא התפרץ. מספר המתים עלה ל-17.

"אנחנו קוראים לכם להימנע מהשתתפות באירועים ציבוריים, בהם תפילות או הפגנות, במהלך סוף השבוע", אמר סגן שר הבריאות קים קיאנג-ליפ בתדרוך לעיתונאים. הוא הוסיף כי זהו "צומת קריטי" בהשתלטות על הווירוס. "אנא הישארו בבית והימנעו מלצאת והפחיתו את המגע עם אנשים אחרים".

חיילים נשלחו לטהר את רחובות העיר טגו, מקום משכנה של הכנסייה שבלב ההתפרצות. המרכזים למניעת מחלות ובקרתן של קוריאה אמרו כי 657 מקרי הידבקות חדשים נרשמו בה ביממה החולפת, ו-70 מקרים חדשים במחוז הסמוך גיונגסאנג הצפונית. בעיר הסמוכה גומי, חברת LG סגרה תצוגה לצורך עבודות טיהור, אחרי שעובד בנק במבנה אובחן כחולה בנגיף.

חיילי דרום קוריאה עם חליפות מגן מפזרים גז מחטא בתחנת הרכבת בטגו ב-29 בפברואר 2020. רויטרס
חיילים דרום קוריאניים מטהרים את רחובות העיר טגו, היום/רויטרס

רשויות הבריאות במדינה ערכו בדיקות ליותר מ-210 אלף חברים ו-65 אלף חניכים בכנסייה שקשורה לרוב המקרים, אחרי שאישה בת 61, המוכרת בשם "חולה 31" השתתפה בתפילה לפני שאובחנה כחולה. סגן שר הבריאות אמר כי יותר מ-88% מהם נבדקו, וכ-3,300 הראו תסמינים שונים, כמו חום.

כמה גורמים ברשויות המחוזיות רצו לפתוח בהליכים פליליים נגד הכנסייה, בטענה שהיא סירבה לשחרר רשימה מלאה של חבריה. עם זאת, הכנסייה מכחישה זאת וקראה לשים קץ ל"עלבון ולדיכוי" חבריה. קים אמר כי הממשלה עובדת יחד עם הרשויות המקומיות כדי לבחון את הנושא.

במקביל, בית משפט דחה עצרת המונים שתכננו ארגונים שמרניים בסיאול נגד הנשיא מון ג'ה-אין בשל החשש לבריאות הציבור.

בשכנה מצפון, בינתיים, המנהיג קים ג'ונג און הזהיר מפני "השלכות חמורות" אם בכירי משטרו לא יצליחו למנוע את התפרצות הנגיף בארצו. פיונגיאנג לא דיווחה על מקרים מאומתים בשטחה, אך החשש הוא שהיא מטייחת את הנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully