וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לפחות 210 בני אדם מתו מנגיף הקורונה באיראן

המספר המדווח גבוה בהרבה מהנתון הרשמי שהציגו הרשויות באיראן שעומד על 34 מתים. על פי הרשויות, 388 בני אדם נדבקו, אך רבים מטילים ספק באמינות הנתון. באיטליה זינק מספר החולים ליותר מ-800 בני אדם ומניין המתים עומד על 21. שני חולים ראשונים בווירוס זוהו במקסיקו

מערכת וואלה!

(בווידאו: סגן שר הבריאות באיראן סובל מתסימני נגיף הקורונה)

התפשטות הקורונה בעולם - כל העדכונים:

  • גורמים באיראן תוקפים את הממשלה על הסתרת מידע
  • מספר הנדבקים באיטליה זינק ל-888 בני אדם
  • שני מקרי הידבקות ראשונים במקסיקו
  • חולה נוסף נמצא חיובי לנגיף בהולנד

לפחות 210 בני אדם מתו באיראן מנגיף הקורונה - כך דווח היום (שישי) ברשת BBC. המספר המדווח גבוה בהרבה מהנתון הרשמי שהציגו הרשויות באיראן שעומד על 34 מתים. מספר הנדבקים הרשמי במדינה, כפי שמסרו הרשויות, עומד על 388 בני אדם, אך רבים מטילים ספק באמינות נתון זה. ממשלת איראן הכחישה כל הסתרת מידע על מספר האנשים שחלו ומתו מהווירוס, ושר הבריאות פרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו ובה דחה את הטענות בנוגע למספר הגבוה של מקרי המוות.

עד אתמול עמד מניין הקורבנות הרשמי במדינה על 26, עם 245 מקרי הידבקות. כמה גורמים בכירים במדינה נדבקו בנגיף. בין הבכירים שנדבקו מסומה אבטקר - סגניתו של נשיא איראן חסן רוחאני והאישה הבכירה ביותר בממשל האיראני, וסגן שר הבריאות אירג' הריצ'י, שהכחיש את הטענות בדבר הידבקותו.

אנשים עוטים מסכות נגד נגיף הקורונה בטהרן , איראן 20.2.20220. רויטרס
מספר המתים באיראן ממשיך לעלות. תושבים חובשים מסכות בטהראן/רויטרס

גורמים רשמיים הואשמו כי הסתירו את קנה המידה האמיתי של התפרצות הקורונה במדינה, אולם איראן טוענת כי עצרה את "אנשי השמועות". בנוסף לכמות הנדבקים הגדולה בתוך איראן, היא גם מהווה את המקור לעשרות מקרים במדינות שכנות, בהן אפגניסטן, בחריין, עיראק, כווית, עומאן ופקיסטן.

ברשת הטלוויזיה הרשמית באיראן דווח אתמול כי בעקבות התפרצות המחלה, הרשויות ביטלו את תפילות יום השישי בכמה ערים, כולל בבירה טהראן. במקביל, לפי סוכנות הידיעות IRNA, איראן עצרה כניסת אזרחים סינים לשטחה. נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי אין כוונה מידית לשים ערים בהסגר, אך הודה כי ייתכן שייקח "שבוע, שבועיים או שלושה" עד שתושג שליטה על הנגיף באיראן.

התפשטות נגיף הקורונה: המפה העולמית

מוקדם יותר זוהו בבחריין שני מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, ומספר הנדבקים במדינה עומד כעת על 38. משרד הבריאות בבחריין נמסר כי אחד הנדבקים היה אזרח ערב הסעודית, וכי הנדבק השני הוא אזרח בחריין - שניהם הגיעו בטיסות עקיפות מאיראן.

שר הבריאות הצרפתי הודיע כי זוהו 19 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה, ומספר הנדבקים עלה ל-57. הרשויות במדינה אף המליצו לציבור להימנע מללחוץ יד בכדי למנוע את התפשטות הווירוס. על פי גורמי הבריאות בצרפת, חלק ממקרי ההידבקות החדשים הם בבסיס צבאי מצפון לפריז. בשל כך, בתי ספר באזור ישארו סגורים בשבוע הבא.

במקביל, הרשויות באיטליה הודיעו כי ארבעה בני אדם נוספים מתו מהווירוס הסיני, ובעקבות זאת מניין המתים במדינה עלה ל-21 בני אדם. זאת, בעוד שמספר הנדבקים באיטליה זינק ל-888, לעומת הנתון של 650 חולים מאומתים שנמסר אתמול. הרשויות הוסיפו כי מתוך סך הנדבקים, 46 החלימו.

התפרצות הקורונה באיטליה החלה בשבוע שעבר באזורים הצפוניים במדינה, לומברדיה וונטו. המספרים הגבוהים של הנדבקים והמתים באיטליה הפכו אותה למקרה הקשה ביותר באירופה, והדבר הביא לירידה חדה בפעילותה הכלכלית.

תיירים חובשי מסכות מפני נגיף הקורונה במילאנו, צפון איטליה. 27 בפברואר 2020. רויטרס
כמעט 900 נדבקים ויותר מ-20 מתים מהקורונה. איטליה/רויטרס

הווירוס שממשיך להתפשט ברחבי העולם הגיע גם למקסיקו, שם זוהו היום שני מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף. הרשויות במדינה מסרו כי מדובר בשני גברים בני 35 ו-41, שחזרו לאחרונה מאיטליה. הנשיא המקסיקני אנדרס מנואל לופס אוברדור קרא לציבור להישאר רגוע ואמר כי "יש לנו יכולת להתמודד עם המצב הזה. זה לא משהו נורא".

בתוך שעות בודדות בלבד, נרשם המקרה השני של הדבקות בנגיף הקורונה בהולנד. גורמי הבריאות במדינה אמרו כי חולה באמסטרדם נדבק בנגיף, באותו יום שבו אושר מקרה נוסף בעיר טילבורג הדרומית. שני הנדבקים ביקרו לאחרונה בצפון איטליה, אך הרשויות בהולנד אמרו כי למטופלים "אין קשר" זה לזה. השניים מוחזקים כעת בבידוד.

בבריטניה אותרו שלושה מקרים חדשים של הדבקות בנגיף הקורונה, כולל מקרה ראשון בוויילס. בכך מגיע המספר הכולל של המקרים בבריטניה ל-19. אתמול התגלה המקרה המאושר הראשון של הנגיף בצפון אירלנד. קצין הרפואה הראשי של האזור מייקל מקברייד, אמר לעיתונאים כי החולה נסע מאיטליה דרך דבלין.

אנשים עם לבוש מגן בעיר טגו בקוריאה הדרומית, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים בלבוש מגן בעיר טגו בקוריאה הדרומית/רויטרס, רויטרס

הרשויות ביפן הודיעו כי כל בתי הספר במדינה ייסגרו עד 8 באפריל, במאמץ לעצור את התפשטות הנגיף. אך לא כולם שמחים מהמהלך הזה, "החברה שבה אני עובדת לא מציעה עבודה מהבית, אז אני אצטרך לקחת ימי חופש", אמרה אם אחת לסוכנות הידיעות AFP. "כלכלית, זה קשה מאוד".

גם הממשלה בשוויץ הודיעה על השבתת כל האירועים הציבוריים שבהם צפויים להשתתף יותר מאלף איש. ההשבתה תיכנס לתוקף באופן מידי ותחול לפחות עד 15 במרץ. בין האירועים שבוטלו בעקבות החלטת הממשלה, תערוכת הרכב בז'נבה - אחד המפגשים החשובים ביותר בענף הרכב בעולם. בשוויץ אותרו עד כה 15 מקרים מאושרים של הדבקות בנגיף הקורונה, ויותר ממאה אנשים נמצאים בהסגר. המדינה גובלת בצפון איטליה, שבה מקבץ המקרים הגדול ביותר באירופה.

בקוריאה הדרומית זוהו אתמול 256 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה. מספר הנדבקים במדינה עומד על 2,022 בני אדם, ומניין המתים נותר ללא שינוי ועומד על 13. מתוך המקרים החדשים, 182 הם בעיר טגו, שנחשבת למוקד התפשטות המוקד במדינה.

(עדכון ראשון: 19:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully