וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: נשיא מונגוליה הושם בבידוד אחרי ששב מסין

28.2.2020 / 12:25

בטולגה קלטמה הוא המנהיג הזר הראשון שביקר במדינה מאז התפרצות הנגיף, והוא נשלח לבידוד בן 14 יום יחד עם בכירים אחרים בממשלו כאמצעי זהירות. במדינה טרם התגלו מקרי הידבקות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: מספר מקרי החולים בקוריאה הדרומית ממשיך לזנק)

נשיא מונגוליה בטולגה קלטמה ובכירים אחרים בממשלה הוכנסו היום (שישי) לבידוד בן 14 יומים אחרי ששבו מביקור בסין - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית "מונטסמה". הוא היה המנהיג הזר הראשון שבמקר בסין מאז שהיא החלה ביישום צעדים מיוחדים כדי להיאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. זאת על אף שבמדינה טרם התגלו מקרי הידבקות בווירוס.

הוא הגיע אתמול לבייג'ינג יחד עם שר החוץ שלו ובכירים אחרים בממשלה, ונפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג ועם ראש הממשלה לי קקיאנג. לפי דיווח סוכנות הידיעות הרשמית, הם נלקחו לבידוד מיד עם חזרתם למונגוליה, בתור אמצעי זהירות.

נשיא מונגוליה בטולגה קלטמה (משמאל) נפגש עם ראש ממשלת סין לי קקיאנג בבייג'ינג, 27 בפברואר 2020. רויטרס
הוכנס לבידוד עם שובו. נשיא מונגוליה/רויטרס

הנגיף גבה את חייהם של יותר מ-2,800 איש ברחבי העולם, רובם המוחלט בסין, מאז שזוהה בחודש דצבמר האחרון. בעוד שבייג'ינג מדווחת על ירידה במספר מקרי ההידבקויות והמוות, וירוס הקוביד-19 מתפשט למקומות נוספים בעולם, האחרונים שבהם בניגריה - המדינה הראשונה שמדרום לסהרה - ובלארוס.

השווקים באירופה ובאסיה רשמו ירידות שערים חדות, בהמשך לצניחה בוול סטריט במהלך השבוע החולף. מספר הנדבקים בקוריאה הדרומית זינק ל-2,337 - הכי הרבה מחוץ לסין - ואילו איראן, שבה כמה גורמים בכירים חלו גם כן - ביטלה את תפילות יום השישי בערים הגדולות. מספר מקרי המוות הרשמי באיראן, שמנה התפשט הווירוס אל מדינות רבות במזרח התיכון, הוא 26, הגבוה ביותר מחוץ לסין. רבים סבורים שהמשטר מטייח את המספרים האמתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully