וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה: מניין הקורבנות באיראן עלה ל-34; שוויץ ביטלה אירועים ציבוריים

שמונה בני אדם מתו במדינה ביממה האחרונה, ומספר הנדבקים בנגיף זינק ל-388. בתוך שעות בודדות, נרשמו שני מקרי הדבקות בהולנד. מקרי הידבקות ראשונים במקסיקו, ניגריה וצפון אירלנד. ארגון הבריאות העולמי מסר כי הסיכון להתפשטות הנגיף "ברמה הגלובלית" גבוה מאוד

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • מניין הקורבנות באיראן עלה ל-34 בני אדם
  • מקרה שני של הדבקות בנגיף בהולנד
  • מניין הנדבקים בבריטניה עלה ל-19
  • שוויץ ביטלה אירועים מרובי משתתפים

משרד הבריאות של איראן הודיע היום (שישי) כי 34 אנשים במדינה מתו כתוצאה מהדבקות בנגיף הקורונה וכי עד כה אושרו במדינה 388 מקרים. אתמול עוד עמד מניין הקורבנות הרשמי במדינה על 26, עם 245 מקרי הידבקות. כמה גורמים בכירים במדינה נדבקו בנגיף, כולל מסומה אבטקר - סגינתו של נשיא איראן חסן רוחאני והאישה הבכירה ביותר בממשל האיראני.

גורמים רשמיים הואשמו כי הסתירו את קנה המידה האמיתי של התפרצות הקורונה במדינה, אולם איראן טוענת כי עצרה את "אנשי השמועות" במדינה. בנוסף לכמות הנדבקים הגדולה בתוך איראן, היא גם מהווה את המקור לעשרות מקרים במדינות שכנות, בהן אפגניסטן, בחריין, עיראק, כווית, עומאן ופקיסטן.

ראש ארגון הבריאות העולמי ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס אמר כי הסיכון להתפשטות נגיף הקורונה והשפעתו "ברמה הגלובלית" הוא גבוה מאוד. עם זאת, ראש הארגון הדגיש את בלימת ההתפשטות במוקד התפרצות הווירוס, סין, ואמר כי מספר מקרי ההידבקות במדינה ביממה האחרונה - 329 בני אדם - היו הנמוכים ביותר בחודש האחרון.

בית החולים לקורונה בווהאן, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
בית החולים המיוחד שהוקם לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה בווהאן/רויטרס, רויטרס

הווירוס שממשיך להתפשט ברחבי העולם הגיע גם למקסיקו, שם זוהו שני מקרים ראשונים של הידבקות בנגיף. הרשויות במדינה מסרו כי מדובר בשני גברים בני 35 ו-41, שחזרו לאחרונה מאיטליה. הנשיא המקסיקני אנדרס מנואל לופס אוברדור קרא לציבור להישאר רגוע ואמר כי "יש לנו יכולת להתמודד עם המצב הזה. זה לא משהו נורא".

בבחריין זוהו זוהו שני מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, ומספר הנדבקים במדינה עומד כעת על 38. משרד הבריאות בבחריין נמסר כי אחד הנדבקים היה אזרח ערב הסעודית, וכי הנדבק השני הוא אזרח בחריין - שניהם הגיעו בטיסות עקיפות מאיראן.

בתוך שעות בודדות בלבד, נרשם המקרה השני של הדבקות בנגיף הקורונה בהולנד. גורמי הבריאות במדינה אמרו כי חולה באמסטרדם נדבק בנגיף, באותו יום שבו אושר מקרה נוסף בעיר טילבורג הדרומית. שני הנדבקים ביקרו לאחרונה בצפון איטליה, אך הרשויות בהולנד אמרו כי למטופלים "אין קשר" זה לזה. השניים מוחזקים כעת בבידוד.

בבריטניה אותרו שלושה מקרים חדשים של הדבקות בנגיף הקורונה, כולל מקרה ראשון בוויילס. בכך מגיע המספר הכולל של המקרים בבריטניה ל-19. אתמול התגלה המקרה המאושר הראשון של הנגיף בצפון אירלנד. קצין הרפואה הראשי של האזור מייקל מקברייד, אמר לעיתונאים כי החולה נסע מאיטליה דרך דבלין.

עובד בבית החולים בודק חום לאזרח עם חשש לנגיף הקורונה בעיראק. 26 בפברואר 2020.. רויטרס
עובד בבית החולים בודק חום לאזרח עם חשש לקורונה, עיראק/רויטרס

הרשויות ביפן הודיעו כי כל בתי הספר במדינה ייסגרו עד 8 באפריל, במאמץ לעצור את התפשטות הנגיף. אך לא כולם שמחים מהמהלך הזה, "החברה שבה אני עובדת לא מציעה עבודה מהבית, אז אני אצטרך לקחת ימי חופש", אמרה אם אחת לסוכנות הידיעות AFP. "כלכלית, זה קשה מאוד".

גם הממשלה בשוויץ הודיעה על השבתת כל האירועים הציבוריים שבהם צפויים להשתתף יותר מאלף איש. ההשבתה תיכנס לתוקף באופן מידי ותחול לפחות עד 15 במרץ. בין האירועים שבוטלו בעקבות החלטת הממשלה, תערוכת הרכב בז'נבה - אחד המפגשים החשובים ביותר בענף הרכב בעולם. בשוויץ אותרו עד כה 15 מקרים מאושרים של הדבקות בנגיף הקורונה, ויותר ממאה אנשים נמצאים בהסגר. המדינה גובלת בצפון איטליה, שבה מקבץ המקרים הגדול ביותר באירופה.

בתוך כך, מנהל סוכנות המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, רוברט רדפילד, אמר הלילה לקונגרס האמריקני כי יש לסוכנות הערכה גסה לגבי שרידות נגיף הקורונה על פני משטחים שונים. "על נחושת ופלדה שרידות הווירוס היא בערך שעתיים", אמר. "לגבי חומרים אחרים כמו קרטון או פלסטיק - משך השרידות ארוך יותר. אנחנו עוד בוחנים את זה". רדפילד אף טוען שייתכן כי שרידות זו של הנגיף גרמה להתפשטות הנרחבת על ספינת ה"דיימונד פרינסס" ביפן.

תיירים חובשי מסכות מפני נגיף הקורונה במילאנו, צפון איטליה. 27 בפברואר 2020. רויטרס
מספר המתים מהקורונה הגבוה באירופה. איטליה/רויטרס

באבו דאבי החליטה מועצת הספורט לבטל את שני הקטעים האחרונים של מירוץ אופניים שהחל באיחוד האמירויות הערביות, בשל הידבקות של שני משתתפים בנגיף הקורונה. במירוץ זה משתתפת גם קבוצת רכיבה ישראלית בשם "סטראט-אפ ניישן". כלל הרוכבים ואנשי הצוות הונחו להישאר בבידוד בבית המלון עד להודעה חדשה, והצוותים הרפואיים עורכים להם בדיקות מחשש להידבקות בווירוס.

מועצת הספורט באבו דאבי אמרה כי ההחלטה על תנאי בידוד עד לבדיקה מקיפה של המשתתפים התקבלה "כדי להבטיח הגנה מפני הווירוס לכל משתתפי המירוץ". המועצה הדגישה כי "הבטיחות של המשתפים נמצאת בראש סדר העדיפויות".

עומר גולדשטיין, רוכב מהקבוצה הישראלית סיפר שההודעה היה פתאומית. "הלכתי לישון ומישהו דפק על הדלת ואמר שהמירוץ בוטל", אמר בסרטון שפורסם בטוויטר. "כולנו הופתענו ושאלנו למה. הוא ענה לנו ששניים מהמשתתפים במירוץ חלו בנגיף הקורונה".

מעריצים חובשים מסכות במופע של להקה בהונג קונג. 27 בפברואר 2020. רויטרס
קהל במסכות במופע של להקה בהונג קונג, אתמול/רויטרס
הבורסה בשנגחאי בצד נגיף הקורונה, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
עובדים נבדקים בבורסה בשנגחאי, היום/רויטרס, רויטרס

במטרה להרגיע, אמר רדפילד כי שיעור התמותה מהנגיף עשוי להיות נמוך יותר מחוץ לסין. "אין לנו את הנתונים הסופיים, אבל אם מסתכלים על שיעור התמותה מהמחלה מחוץ לסין, מגיעים לחצי אחוז בערך", הסביר. "אבל שוב, יש צורך בנתונים נוספים כדי שתמונה בנושא זה תתבהר".

התפשטות הנגיף נמשכת בכל העולם, גם בניגריה, שם זוהה מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה.לפי משרד הבריאות במדינה, החולה מגיע מלאגוס, העיר הגדולה ביותר בניגריה שמונה כ-20 מיליון תושבים.

בקוריאה הדרומית זוהו 256 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה. מספר הנדבקים במדינה עומד על 2,022 בני אדם, ומניין המתים נותר ללא שינוי ועומד על 13. מתוך המקרים החדשים, 182 הם בעיר טגו, שנחשבת למוקד התפשטות המוקד במדינה.

אנשים עם לבוש מגן בעיר טגו בקוריאה הדרומית, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
אנשים בלבוש מגן בעיר טגו בקוריאה הדרומית, היום/רויטרס, רויטרס

בצרפת מספר מקרי ההידבקות הכפיל את עצמו בתוך 24 שעות. שר הבריאות הצפרתי, אוליבייה ורן, הודיע אתמול כי מספר הנדבקים במדינה עומד על 38, לעומת 18 נדבקים שלשום. במהלך מסיבת עיתונאים אמר השר כי צרפת "מוכנה" למגיפה. מנהל משרד הבריאות הצרפתי ג'רום סלומון אמר כי מתוך 38 המקרים שני אנשים מתו, 12 החלימו ו-24 אושפזו, כששניים מהם במצב קשה.

באיטליה מתו שלושה אנשים נוספים כתוצאה מווירוס הקורונה, ומניין המתים במדינה הוא הגבוה ביותר באירופה כולה - 17 בני אדם. הרשויות באיטליה מסרו כי מספר הנדבקים עלה ל-650, ורובם המכריע בצפון המדינה, באזור לומברדיה וונטו.

אזרחים עם מסכות בשנגחאי, 28 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
אזרחים עם מסכות מגן בשנגחאי/רויטרס, רויטרס

למרות ההתפשטות המואצת של הווירוס ברחבי העולם, בסין נרשמת ירידה במקרי ההידבקות. רשויות הבריאות במדינה מסרו כי ביממה האחרונה זוהו 327 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה, לעומת 433 מקרים ביום שקדם לו. 44 בני אדם נוספים מתו מהנגיף בסין ומניין המתים עלה ל-2,788. מספר הנדבקים בסין עומד כעת על 78,824.

(עדכון ראשון 04:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully