וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנדבק בקורונה ביפן שוחרר מהבידוד: "לא פחדתי, מרגיש טוב"

לאחר שממצאי הבדיקות שנערכו לו נמצאו תקינים, יצחק ביטון שנדבק בווירוס על סיפון "דיימונד פרינסס" שב לביתו. 10 נוספים שהגיעו מהספינה עדיין שוהים במתקן הבידוד בשיבא, בהן נשאית אחת של הנגיף, ועוד שניים מאושפזים בבית חולים ביפן. "הולך הביתה להתחיל מחדש", אמר

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

הישראלי שנדבק בנגיף הקורונה על ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן שוחרר הערב (חמישי) מבית החולים שיבא לאחר שהבריא במתקן הבידוד. יצחק ביטון, בן 76 מאילת, סיפר עם יציאתו כי הוא חש בטוב ובירך את הצוות שטיפל בו. "לא פחדתי, אני מרגיש טוב", אמר. "אני הולך הביתה כאילו מתחילים מחדש, צעירים. נקום לעבודה, נעשה קניות".

ממצאי בדיקה שנערכה לו אתמול הראו כי הוא יצא מכלל סכנה, ובאבחון נוסף היום התקבלו תוצאות שליליות גם כן. עשרה נוסעים נוספים ששהו על הסיפון עדיין נמצאים במתקן הבידוד, אחת מהן נשאית של הווירוס.

בנו של ביטון סיפר בהתרגשות כי "חיכינו חודש, חוזרים הביתה". משפחת ביטון הודיעה כי היא "שמחה לעדכן שיצחק ביטון ישתחרר לביתו היום מהבידוד במרכז הרפואי שיבא. המשפחה רוצה להודות לצוות הרפואי של שיבא על הדאגה כל העת למען יצחק ושאר הישראלים שהיו על ספינת הקורונה מההכנות בחדר לקראת הגעתו מיפן ולאורך הדרך כל העת עד לשחררו".

יצחק ביטון, ההישראלי שנדבק על "ספינת הקורונה" משתחרר מבית החולים שיבא 27 בפברואר 2020. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
יצחק ביטון עם יציאתו ממתקן הבידוד בשיבא, הערב/אתר רשמי, באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום ישראלית נוספת שהורדה מספינת התענוגות ואושפזה בבידוד ביפן צפויה לשוב לארץ. הישראלית, רוחל'ה עופרים, הועברה לבידוד בבית חולים במדינה לאחר שהתברר כי חלתה בנגיף. לאחר שבבדיקות נמצא כי החלימה, הוחלט לשחררה. זאת לאחר שאתמול שבה לישראל אשתו של ביטון, רחל, שהייתה אף היא על הספינה, לאחר שהחלימה מהווירוס. ביטון, בת כ-70 מאילת, הועברה אף היא לבידוד בבית חולים ביפן לאחר שהתברר כי חלתה על הספינה בה הוחזקה בבידוד יחד עם עוד 14 ישראלים במשך כשבועיים. אחרי שנודע על החלמתה, היא נחתה בישראל, פגשה את בני משפחתה וחזרה לביתה.

שני ישראלים נוספים מ"ספינת הקורונה" עדיין מאושפזים ביפן לאחר שנדבקו בנגיף - בעלה של רוחל'ה, עודד עופרים, ואחיה של ביטון, שמעון דהאן. משפחות הישראלים עדכנו כי "ההערכות הן שהם ישתחרר ממש בקרוב".

עוד בוואלה!

מקרה ראשון בארץ: ישראלי שחזר מאיטליה חלה בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה
צוות מד"א שיפנה את חולי הקורונה מנתב"ג, 19 בפברואר 2020
לפינוי    חולי קורונה מנתבג. ראובן קסטרו
פינוי חשודים בקורונה לבידוד/ראובן קסטרו

משרד הבריאות הודיע היום כי אותר מקרה ראשון של חולה מאומת בנגיף הקורונה בישראל. לפי מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, מדובר באזרח ישראלי שחזר מאיטליה וחש ברע, והתברר שחלה בנגיף. חולה הקורונה, בשנות ה-40 לחייו מהיישוב אירוס שבמועצה האזורית גן רווה. הוא יועבר על ידי צוות מד"א לאשפוז במתקן הבידוד של בית החולים שיבא בתל השומר. "בית החולים ייקח אחריות על הטיפול בו", הבהיר בר סימן טוב במסיבת עיתונאים מיוחדת. "אנחנו מעדכנים את ההמלצות שלנו לחוזרים מאיטליה. הבידוד יחול רטרואקטיבית גם על מי שחזר ב-14 ימים האחרונים".

הנוסע שאובחן, שהה בטיסת אל על Iy 382 שנחתה בישראל בתאריך 23.2.2020 בשעה 16:10. במשרד הבריאות קראו לכל הנוסעים בטיסה זו להיכנס לבידוד מיידי ביתי למשך 14 יום ממועד הנחיתה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101.

יצחק ביטון, ההישראלי שנדבק על "ספינת הקורונה" משתחרר מבית החולים שיבא 27 בפברואר 2020. באדיבות המשפחה, אתר רשמי
יצחק ביטון עם יציאתו מביה"ח/אתר רשמי, באדיבות המשפחה
מתגוננים מנגיף הקורונה בשדה התעופה, בן גוריון 27 בפברואר 2020. אבשלום שושני, פלאש 90, אתר רשמי
נוחתים בנתב"ג עוטים מסכות, היום/אתר רשמי, אבשלום שושני, פלאש 90

בעקבות אבחון החולה הישראלי ששב מאיטליה, חברת אל על הודיעה היום על השהיית הפעילות לכלל היעדים באיטליה (מילאנו, ונציה, רומא וכן נאפולי בטיסות סאן דור) החל ממחר, יום שישי 28 בפברואר 2020 ועד לתאריך 14 במרץ 2020. כמו כן, פעילות החברה לתאילנד תושהה החל מיום שני 2 במרץ 2020 ועד 27 במרץ 2020 (המראה אחרונה לבנגקוק ביום ראשון, 1 במרץ 2020 ומבנגקוק לתל אביב ביום שלישי, 3 במרץ 2020).

הרחבת ההנחיות לחוזרים מאיטליה גררה ביטול דיונים משפטיים. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, מרדכי לוי, הורה היום לבטל דיונים שנקבעו לשבוע הבא בפרשת הברחת הקוקאין באל על מאחר שהתובע, גיא רוסו מפרקליטות מחוז תל אביב, שב לפני שלושה ימים מאיטליה.

בדיון שנערך אתמול בפרשה ציינו הסנגורים שי שורר ושרון נהרי כי רוסו חזר לאחרונה מאיטליה, וכי על פי שינוי הנחיות משרד הבריאות עליו לשהות בבידוד. רוסו אמר כי שהה במרכז איטליה וכי לאחר בירור שערך מול משרד הבריאות אושר לו לעבוד ללא כל מגבלות. השופט לוי ביקש ממנו לעשות בירור נוסף, והיום הודיעה הפרקליטות לבית המשפט כי בהתאם להוראות משרד הבריאות, היא מבקשת לבטל את הדיונים הקבועים ליום ראשון ושלישי הקרובים. בעקבות הבקשה, אישר השופט לוי לבטל את הדיונים.

(עדכון ראשון 18:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully