וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית נוספת מספינת הקורונה שחלתה ואושפזה ביפן החלימה

רוחלה עופרים שוחררה מאשפוז לאחר שנמצא בבדיקות שהחלימה. למרות זאת, היא לא תשוב לישראל ותמתין לבעלה עודד שעדיין מאושפז ביפן וצפוי להשתחרר בשבוע הבא. נוסע שנדבק בנגיף ונמצא בבידוד בשיבא - יצא מכלל סכנה. דרעי: תיאסר כניסת אזרחים זרים מאיטליה לישראל

עריכה: אסף דרורי

ישראלית נוספת שהורדה מספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" ואושפזה בבידוד ביפן צפויה לשוב לארץ. הישראלית, רוחל'ה עופרים, הועברה לבידוד בבית חולים במדינה לאחר שהתברר כי חלתה בנגיף. לאחר שבבדיקות נמצא כי החלימה, הוחלט לשחררה.

למרות תוצאות הבדיקה, עופרים צפויה להישאר ביפן ולא לשוב לישראל. היא ביקשה להמתין לשחרור בעלה, עודד, שעדיין מאושפז בבית חולים לאחר שהתברר כי גם הוא חלה בנגיף.

בנוסף - בבדיקה שערכו אתמול בבית החולים שיבא לאחד מנשאי הקורונה שנמצאים בבידוד לאחר שנדבקו בספינת הקורונה נמצא כי הוא יצא מכלל סכנה. בהמשך היום יעבור בדיקה נוספת, ואם יימצא גם בה כי אינו נושא את הנגיף - ישוחרר לביתו.

בתוך כך, שר הפנים, אריה דרעי הכריז היום כי בכוונתו לאסור על כניסה של אזרחים זרים מאיטליה לישראל. בנוסף להוראות הצו שעתיד להיחתם היום, ישראלים שיגיעו מאיטליה ייכנסו לבידוד של שבועיים

רוחלה עופרים ובעלה אשר נמצאים בספינה ביפן ונמצאים בבידוד מחשש שנחשפו לווירוס הקורונה. באדיבות המצלומים, אתר רשמי
תשהה ביפן עד להחלמתו. רוחל'ה עופרים ובעלה על ספינת הקורונה/אתר רשמי, באדיבות המצלומים

אתמול שבה לישראל רחל ביטון שהייתה אף היא על הספינה, לאחר שהחלימה מנגיף הקורונה. ביטון, בת כ-70 מאילת, הועברה אף היא לבידוד בבית חולים ביפן לאחר שהתברר כי חלתה על הספינה בה הוחזקה בבידוד יחד עם עוד 14 ישראלים במשך כשבועיים. אחרי שנודע על החלמתה, היא נחתה בישראל, פגשה את בני משפחתה וחזרה לביתה.

ביטון סיפרה כי עם שחרורה מבית החולים, כשהיא בריאה ושלמה, הרב בנימין ואפרת אדרי מבית חב"ד בטוקיו אספו אותה לביתם ודאגו שתעלה לטיסה הביתה. "הייתי יכולה להישאר לילה בטוקיו אבל החלטתי לא לחכות ולהתאחד עם המשפחה כמה שיותר מהר, לאחר שלא נפגשנו בשבועות האחרונים כתוצאה מהחופשה ומנגיף הקורונה. בשדה התעופה נעשתה בדיקה נוספת לראות אם יש חום והתוצאה הייתה שלילית, וקיבלתי אישור שהכול תקין", סיפרה ביטון. "נפגשתי בשדה התעופה עם בני המשפחה וזלגו דמעות של שמחה".

עוד בוואלה!

בשל התפשטות הקורונה: דרום קוריאה עוצרת תרגילים צבאיים עם ארה"ב

לכתבה המלאה
רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה נוחתת בישראל 26 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
שבה לישראל. רחל ביטון בנתב"ג, אתמול/אתר רשמי, -

היא הוסיפה כי "בעזרת ה' עוד נעשה מסיבת הודיה ענקית בהשתתפות כל בני המשפחה". ביטון הודתה לאנשי משרד הבריאות, משרד החוץ והנציגים הישראלים שליוו אותה, ואמרה כי "זה לא מובן מאליו שחלקם נאלצו להיות בבידוד ביתי ואנו מודים להם על כך".

"להתבסס על מקצוענות ולא על פחד"

בינתיים, משרד הבריאות ספג ביקורת נוספת היום (חמישי) לאחר שהחליט להחמיר את ההנחיות בנוגע למאבק בנגיף. באיגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית טוענים כי קבלת ההחלטות במשרד חייבת להיות "מבוססת על מקצוענות, ולא על פחדים, בהתאם לעקרונות בריאות הציבור".

באיגוד ציינו כי "מטרת ניסיונות ההכלה היא לקנות זמן יקר להיערכות להתפשטות רחבת היקף, לכן עיקר המאמץ צריך להיות מופנה להיערכות יסודית להתפשטות נרחבת של קורונה בישראל". באיגוד הדגישו כי "לצורך כך חייבים לחזק מיידית את מערכת הבריאות המוחלשת בדגש על בריאות הציבור כולל מערך הניטור והמעבדות, להכשיר כוח אדם, ולהיערך בצורה מקצועית בכל המסגרות מחוץ למערכת הבריאות, בתיאום בינלאומי ובהתאם לתקנות הבריאות הבינלאומיות".

משרד הבריאות קרא אתמול לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לפי הודעת המשרד, הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם. בנוסף, הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה לנוכח התחלואה שם, זאת במקביל לאזהרות המסע שהוצאו לסין, תאילנד, מקאו, יפן וקוריאה הדרומית.

(עדכון ראשון: 9:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully