וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר הכלכלי: הונג קונג תחלק 10 אלף דולר לתושביה

שר האוצר הודיע על חבילת הסיוע בשל הפגיעה שנגרמה לכלכלה המקומית מההפגנות הנמשכות זה כמה חודשים ובשל התפשטות נגיף הקורונה. כל תושב קבע בן 18 ומעלה - כשבעה מיליון איש - יהנה מהסכום שנועד להגדיל את ההוצאות הציבוריות ולהקל על הנטל

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הונג קונג תחלק עשרת אלפים דולר במזומן לתושבי הקבע הבוגרים שלה - כשבעה מיליון בני אדם - כדי להגדיל את ההוצאות ולהקל על המשבר הכלכלי. הסיוע הוכרז היום (רביעי) כחלק מהתקציב השני של הטריטוריה המנהלית המיוחדת של סין, הסובלת מחודשים ארוכים של הפגנות נגד בייג'ינג ובחודשיים האחרונים גם מהתפרצות נגיף הקורונה.

עד כה נרשמו בעיר 81 מקרי הידבקות בנגיף ושני מקרי מוות. "הכלכלה של הונג קונג עומדת בפני אתגרים אדירים השנה", אמר שר האוצר פול צ'אן. "לאחר בחינה מדוקדקת, החלטתי לחלק עשרת אלפים דולר הונג קונגי לתושבי הקבע בהונג קונג בני 18 ומעלה, במטרה לעודד ולחזק את הצריכה המקומית מצד אחד, ולהקל על הנטל הכספי של האנשים מצד שני".

ההטבות האישיות הן חלק מחבילת סיוע בסך 120 מיליארד דולר הונג קונגי כדי להקל על הנזקים שנגרמו מההפגנות ומהנגיף לכלכלה. הרשויות גם יפחיתו את השכירות הציבורית ויהיו החזרי מס על משכורות וארנונה. הגירעון התקציבי צפוי לעלות לכמעט 18 מיליארד דולר, שיא חדש בהונג קונג, עד השנה הבאה.

תושבת הונג קונג מתגוננת עם מסכה מנגיף הקורונה 26 בפברואר 2020. רויטרס
תושבת הונג קונג עם מסיכה בשל החשש מנגיף הקורונה, היום/רויטרס

הונג קונג כבר הודיעה לאחרונה על הקלה למגזרים שסבלו מההתפרצות, כמו מסעדות ומשרדי נסיעות. המשברים האחרונים פגעו בחיים הציבוריים בהונג קונג ובענף התיירות. העיר, שהיא אחד ממרכזי הסחר המרכזיים של אסיה, סובלת גם ממלחמת הסחר המתמשכת בין סין לבין ארצות הברית, שתי הכלכלות הגדולות ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully