וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש החדש של סין בהונג קונג: "עליה לחזור לדרך הנכונה"

בחילופי כוח האדם המשמעותיים ביותר מאז תחילת המחאה בעיר לפני יותר מחצי שנה, מונה לואו הוינינג לראש משרד התיאום. הוא דיבר במנדרינית, ולא בקנטונזית הנהוגה בעיר, אך השמיע נימה מפויסת ולא הבהיר אם בייג'ינג עשויה להפעיל כוח נגד המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הנציג הבכיר החדש של סין בהונג קונג אמר היום (שני) כי הוא מקווה שהעיר שנקרעה על ידי הפגנות בחצי השנה האחרונה "תחזור לדרך הנכונה". לואו הוינינג נכנס לתפקידו אחרי שהחליף את וואנג ז'ימין כראש משרד התיאום של בייג'ינג בהונג קונג - חילופי כוח האדם המשמעותיים שערכה סין מאז פרוץ המחאה הפרו-דמוקרטית.

לואו, בן 65, מסר הצהרה קצרה לכתבים במנדרינית - ולא בקנטונזית, שהיא השפה המדוברת בהונג קונג. הוא לא הבהיר אם בייג'ינג מתכננת גישה תקיפה יותר מול המפגינים במושבה הבריטית לשעבר, שחזרה לשליטת סין ב-1997 וחווה את המשבר הפוליטי החריף ביותר שלה מאז.

"בששת החודשים האחרונים, מצבה של הונג קונג גרם לכולם כאב לב. כולם מקווים מאוד שהונג קונג תוכל לחזור לדרך הנכונה", אמר לואו, שסירב לענות לקחת שאלות מהכתבים.

השליח החדש של סין להונג קונג, לואו הוינינג 6 בינואר 2020. רויטרס
השמיע טון מפויס. לואו הוינינג/רויטרס

לואו השמיע נימה מפויסת ביחס להונג קונג, שלדבריו תרמה "תרומה חשובה לפתיחותה ומודרניזציה של סין". בהתייחסות קצרה לאלימות שפוקדת את העיר, הוא ציטט את נאום השנה החדשה של הנשיא שי ג'ינפינג באומרו "ללא אווירה של הרמוניה ויציבות, לא יכול להתקיים בית שבו אנשים יכולים לחיות ולעבוד באושר".

משרד התיאום, שהעומד בראשו הוא הגורם הסיני הפוליטי הבכיר ביותר בהונג קונג, הותקף ביולי על ידי מפגינים שיידו ביצים לעבר המבנה וריססו גרפיטי עליו. לואו שימש בעבר מושל מחוז צ'ינגהאי, ומונה גם לתפקידים בכירים במפלגה הקומוניסטית במחוזות צ'ינגהאי ושאנשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully