וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות חג המולד בקניונים בהונג קונג: "מהפכה עכשיו"

26.12.2019 / 13:32

המחאה משבשת את העסקים בעיר שנשלטת על ידי סין, וחנויות ומסעדות נעלו את שעריהן בזמן שהמפגינים צעדו. שוטרים עצרו כמה מהם, ומנהיגת העיר גינתה אותם על שהרסה את "חגיגות חג המולד"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מאות מפגינים צעדו היום (חמישי) בקניונים ברחבי הונג קונג, במטרה להפריע לעסקים ביום השלישי ברציפות למחאה שמשבשת את חג המולד. "הפגנות השופינג" מתמקדות בשורת קניונים ברחבי העיר הנשלטת בידי סין, וחלקן גלשו לאלימות כשהמשטרה ירתה גז מדמיע כדי לפזר מפגינים באזורים מסחריים הומי לקוחות ותיירים.

מספר המשתתפים בהפגנות היום היה קטן יותר בהשוואה ליומיים הקודמים, אולם עשרות שוטרים סיירו מחוץ למרכזי הקניות בחצי האי קוולון ובאזורים הכפריים בטריטוריות החדשות. חלק מהשוטרים נכנסו לקניונים כדי לפקח על המפגינים הלבושים בשחור. ברשת RTHK דווח כי כמה בני אדם נעצרו בקניון בטאי פו, שמצפון למרכז הפיננסי של העיר.

כמה מסעדות וחנויות סגרו את החלונות שלהן בזמן צעדות המפגינים, שחלקם היו רעולי פנים ואחרים נשאו דגלים שחורים. בכמה מסעדות המפגינים הדביקו סטיקרים וכרזות שעליהן נכתב: "שחררו את הונג קונג, מהפכה עכשיו".

הפגנות בקניונים בהונג קונג בחג מולד. רויטרס
חצי שנה של מחאה. הפגנות בקניון, היום/רויטרס

ההפגנות החלו בהונג קונג לפני יותר מחצי שנה בתגובה להצעת חוק, שבוטלה מאז, והייתה מאפשרת הסגרת חשודים לסין היבשתית, שבה מערכת המשפט נשלטת על ידי המפלגה הקומוניסטית. מאז, הן התפתחו לתנועה פרו-דמוקרטית רחבה יותר, ולעתים הן גלשו לאלימות. מוקדם יותר החודש זכו המועמדים הפרו-דמוקרטים בניצחון מוחץ בבחירות המקומיות.

המפגינים זועמים על ההתערבות הגוברת של בייג'ינג בנעשה במושבה הבריטית לשעבר, שלה הובטחו חירויות עם שובה לשליטת סין ב-1997. סין מכחישה שהיא מתערבת בענייניה הפנימיים של הונג קונג, ואומרת שהיא מחויבת לשיטה "מדינה אחת, שתי מערכות" הנהוגה מאז תום השלטון הבריטי. היא מאשימה מדינות זרות, בהן ארצות הברית ובריטניה, בעידוד התסיסה נגד שלטונה.

בינתיים, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, גינתה את המפגינים ואמרה כי תושבים ותיירים רבים התאכזבו מכך ש"חגיגות ערב חג המולד שלהם נהרסו". היא כתבה בפוסט בפייסבוק כי "מעשים לא חוקיים כאלו לא רק שמעיבים על מצב הרוח החגיגי, אלא גם פוגעים בעסקים המקומיים".

בהצהרה נפרדת שמסרה היום הממשלה, היא מתחה ביקורת על "אלימות חסרת תקדים" ועל מעשי ונדליזם מצד כמה מפגינים. בהודעתה, הדגישה הממשלה כי חרף המחאה, שמירה על החירויות ועל זכויות האדם נותרו בראש סדר העדיפויות שלה.

עוד בוואלה!

חרף התנגדות סין: טראמפ אישר חוק התומך במפגינים בהונג קונג

לכתבה המלאה
הפגנות בקניונים בהונג קונג בחג מולד. רויטרס
הפגנות בקניונים בהונג קונג בחג מולד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully