וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לתמיכה במפגינים: סין אוסרת על צבא ארה"ב לבקר בהונג קונג

2.12.2019 / 9:45

בייג'ינג לא תבחן עוד בקשות של כלי טיס וכלי שיט אמריקניים לחנות בנמל העיר, אחרי שהקונגרס העביר חוק התומך במחאה הפרו-דמוקרטית. בנוסף לכך, הוטלו סנקציות על ארגון משמר זכויות האדם התומך ב"קיצונים ואלימים". לפי דיווח, המו"מ על הסכם הסחר הושעה גם כן

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

סין הודיעה היום (שני) כי היא משעה את בחינת הבקשות של כלי טיס וכלי שיט אמריקניים לבקר בהונג קונג, בתגובה לחקיקה שעברה בקונגרס האמריקני, התומכת במפגינים בעיר הנמצאת תחת שלטונה של בייג'ינג.

הממשלה גם הטילה סנקציות על המטה האמריקני של ארגון משמר זכויות האדם, בטענה כי הוא תומך במפגינים "קיצונים ואלימים" בהונג קונג, ועל כמה ארגוני זכויות אדם נוספים. בשבוע שעבר הזהירה סין כי היא תנקוט "צעדי נגד תקיפים" אחרי שהנשיא דונלד טראמפ חתם על החקיקה שהעבירו הדמוקרטים והרפובליקנים. דובר משרד החוץ בבייג'ינג אמר כי ייתכנו צעדים נוספים, אם ארצות הברית לא תשנה את מדיניותה.

התמיכה שהעניק הממשל האמריקני, חרף ההסתייגויות של הנשיא, בתנועת המחאה הפרו-דמוקרטית בהונג קונג מעכבת את השיחות עם בייג'ינג על הסכם סחר חדש. לפי האתר "אקסיוס", שציטט גורם המקורב לצוות המשא ומתן של טראמפ, ההסכם "תקוע בשל החקיקה על הונג קונג". בנוסף לכך, דווח כי החתימה על ההסכם מתעכבת בשל הצורך של נשיא סין שי ג'ינפינג, המתמודד עם האתגר הגדול ביותר מאז שעלה לשלטון ב-2012, להרגיע את המצב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשים בשולי פסגת G20, 29 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ ושי בשולי פסגת G20 ביוני/רויטרס

גורם ביטחוני אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר כי למהלך של סין לא תהיה השפעה על הפעילות הצבאית האמריקנית. ביקוריהם של כלי שיט וטיס אמריקניים בהונג קונג נדחים לעתים, בזמנים של מתיחות עם סין. עגינתן של שתי ספינות אמריקניות נדחתה באוגוסט האחרון. הביקור האחרון של ספינת קרב אמריקנית בהונג קונג היה באפריל, חודשיים לפני פרוץ המחאות שהחלו בשל חוק הסגרה של חשודים מהונג קונג לסין, שחרף ביטולו לא הרגיע את הרחובות. המפגינים דורשים רפורמות דמוקרטיות וחקירת אלימות המשטרה נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully