וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: יש לשקול נסיעות לחו"ל עקב הקורונה; המלצה לא לטוס לאיטליה

26.2.2020 / 19:32

בהודעה שפרסם המשרד נמסר עוד כי יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות. בכוונת משרד הבריאות להנחות כי באופן מיידי שכל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית

עריכה: אסף דרורי

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • משרד הבריאות: לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל
  • המשרד קורא שלא לטוס לאיטליה
  • החוזרים מאיטליה ב-14 יום האחרונים יידרוש לשהות בבידוד
  • מסעות לפולין בוטלו עד סוף חודש מרץ

משרד הבריאות פרסם היום (רביעי) אזהרה לפיה יש לשקול נחיצות נסיעות לחו"ל, מעבר לחובת הבידוד לשבים ממדינות ספציפיות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לפי הודעת המשרד, הערכת המצב במשרד הבריאות היא כי התחלואה התפשטה באזורים נוספים באירופה ובמקומות רבים אחרים בעולם. בנוסף, הממשלה הוציאה אזהרת מסע כוללת לאיטליה לנוכח התחלואה שם, זאת במקביל לאזהרות המסע שהוצאו לסין, תאילנד, מקאו, יפן ודרום קוריאה.

בנוסף, המשרד הנחה כי באופן מיידי כל מי שחזר מאיטליה ב-14 יום האחרונים נדרש להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד חזרתו. באיטליה, מניין הקורבנות עלה ל-12 ומספר החולים עלה ל-374, יותר מאשר בכל מדינה אחרת באירופה. בין החולים החדשים גם ארבעה ילדים. כל הקורבנות היו אנשים מבוגרים ורובם סבלו ממחלות קודמות.

אנשים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה בקולוסיאום, רומא, איטליה 25 בפברואר 2020. רויטרס
תיירים מתגוננים מפני נגיף הקורונה באיטליה/רויטרס

במשרד הבריאות מסרו כי יש להימנע מנסיעות לכנסים, כינוסים והתקהלויות בינלאומיות אחרות, ובכלל זה גם נסיעה לאירועים בעלי אופי דתי בהם מתכנסים אנשים ממדינות רבות. כמו כן, יש להימנע מקיום כנסים בינלאומיים בישראל.

אמש, בהתאם להנחיית משרד הבריאות ובעקבות הערכת מצב, משרד החינוך הודיע על ביטול כלל מסעות התלמידים לפולין עד סוף חודש מרץ. זאת, בהמשך להודעה קודמת על ביטול המשלחות בין התאריכים 23 בפברואר עד 4 במרץ. במשרד ייבחנו אפשרות למועדים חלופיים ליציאת המשלחות.

בימים האחרונים החלה חזרתם של 968 תלמידים ישראלים מהמסעות לפולין. על פי הנחיות משרד הבריאות, תלמידים אלה ימשיכו בשגרה.

מוקדם יותר היום מסר ארגון הבריאות העולמי כי בפעם הראשונה, נרשמו יותר מקרי הידבקות בנגיף הקורונה מחוץ לסין מאשר בתוכה. זאת אחרי שבייג'ינג דיווחה על 411 מקרים חדשים, בעוד שביתר העולם מספר ההידבקויות החדשות בנגיף היה 427. בסך הכול, מספר המקרים בעולם הגיע ל-80,980, רובם המוחלט בסין.

יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס אמר כי העלייה הפתאומית במספר המקרים באיטליה, באיראן ובקוריאה הדרומית "מדאיג מאוד", אבל הוא הדגיש כי עדיין ניתן להשליט על הנגיף שטרם הגיע לממדים של מגיפה. מקרים ראשונים נרשמו ביממה האחרונה ביוון, באוסטריה בשוויץ ובקרואטיה - כולם קשורים לאיטליה. חולים ראשונים גם נמצאו בברזיל - הראשונה באמריקה הלטינית - ובאלג'יריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully