וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית שהחלימה מקורונה בספינה ביפן נחתה בישראל: "דמעות של שמחה"

26.2.2020 / 11:43

רחל ביטון, בת כ-70 מאילת, חזרה לארץ ופגשה את קרוביה שאותם לא ראתה מאז שיצאה לקרוז על ספינת "דיימונד פרינסס". עם נחיתתה אמרה: "נעשה מסיבת הודיה ענקית בהשתתפות כל בני המשפחה". בתה סיפרה בהתרגשות: "המתנה הכי טובה היא לקבל את אימא בחזרה, בריאה ושלמה"

עריכה: אסף דרורי

הישראלית שהחלימה מנגיף הקורונה ביפן, רחל ביטון, חזרה היום (רביעי) לארץ. ביטון, בת כ-70 מאילת, אושפזה בבית חולים בטוקיו לאחר שחלתה על סיפונה של ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", שם היא הוחזקה בבידוד יחד עם עוד 14 ישראלים במשך כשבועיים. אחרי שנודע אתמול על החלמתה, הבוקר היא נחתה בישראל, פגשה את בני משפחתה וחזרה לביתה.

ביטון סיפרה כי עם שחרורה מבית החולים, כשהיא בריאה ושלמה, הרב בנימין ואפרת אדרי מבית חב"ד בטוקיו אספו אותה לביתם ודאגו שתעלה לטיסה הביתה. "הייתי יכולה להישאר לילה בטוקיו אבל החלטתי לא לחכות ולהתאחד עם המשפחה כמה שיותר מהר, לאחר שלא נפגשנו בשבועות האחרונים כתוצאה מהחופשה ומנגיף הקורונה. בשדה התעופה נעשתה בדיקה נוספת לראות אם יש חום והתוצאה הייתה שלילית, וקיבלתי אישור שהכול תקין", סיפרה ביטון. "נפגשתי בשדה התעופה עם בני המשפחה וזלגו דמעות של שמחה".

רחל ביטון, הישראלית הראשונה שהבריאה מהקורונה נוחתת בישראל 26 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
חזרה הביתה. ביטון, שהחלימה מקורונה/אתר רשמי, -

היא הוסיפה כי "בעזרת ה' עוד נעשה מסיבת הודיה ענקית בהשתתפות כל בני המשפחה". ביטון הודתה לאנשי משרד הבריאות, משרד החוץ והנציגים הישראלים שליוו אותה, ואמרה כי "זה לא מובן מאליו שחלקם נאלצו להיות בבידוד ביתי ואנו מודים להם על כך".

בנוסף לביטון, עוד ארבעה ישראלים מ"ספינת הקורונה" אושפזו לאחר שנדבקו בנגיף - הזוג עודד ורוחלה עופרים מקיבוץ גבעת השלושה וכן ביטון ואחיה, שמעון דהאן ממבשרת ציון. הזוג עופרים ושמעון דהאן עדיין מאושפזים בבתי חולים ביפן, אולם משפחות הישראלים עדכנו הבוקר כי "ההערכות הן שהם ישחררו ממש בקרוב". שני חולים נוספים, שנודע על הידבקותם רק לאחר חזרתם לארץ, שוהים בבידוד במתקן מיוחד בבית החולים שיבא שבתל השומר.

"רוצה לחבק את הנכדים והילדים שלה"

"אנחנו מאושרים. המתנה הכי טובה ליום האם ויום המשפחה היה לקבל את אימא בחזרה, בריאה ושלמה", שיתפה אורטל, בתה של רחל. כעת, בני המשפחה מחכים גם לחזרתו של האב שמאושפז בבית החולים בשיבא. "מה עבר עלינו? זה היה חלום בלהות. זה לא פשוט להיות במרחק מהם כשהם כלואים בספינה שאין לנו דרך לשלוט בגורל שלהם".

אורטל הוסיפה כי "האמת שהיא הבינה שזה לא רציני. היא אמרה שלא ייתכן שזה כזה דרמטי. היא הגיעה לבית החולים והבינה שהיא בריאה ושאין לה תסמינים, אלא רק נשאית".

המטוס עם הנוסעים הישראלים מהדיימונד פרינסס המריא מיפן לכיוון ישראל, 20 בפברואר 2020. שגרירות ישראל ביפן, אתר רשמי
המשפחות מעריכות ששאר הנשאים ישוחררו בקרוב. נוסעי הספינה במטוס, בשבוע שעבר/אתר רשמי, שגרירות ישראל ביפן

לדבריה, בני המשפחה התנהלו "כמו חמ"ל" מול הרשויות כדי לדאוג לאמם. "אנחנו עדיין בבלבול. התקופה הזאת הייתה מאוד קשה. חצי מהמשפחה לא הלכה לעבוד", אמרה. "היינו עסוקים בלהעלות את המורל, ולטפל במקביל בענייני ההחזרה, בתפעול, בביטוח, בקשר עם משרד החוץ. מצד שני, צריך להחזיק את האנשים האלה מדובר באנשים מבוגרים".

על תחושותיה של רחל, שלא הייתה בבית כבר חודש וחצי מאז שיצאה לקרוז על ספינת "דיימונד פרינסס", סיפרה הבת: "ברוך השם, היא מרגישה מצוין. היא נרגשת. הטיסה הייתה נהדרת. היא רק מברכת את האנשים שעזרו לה בדרך. היא ממש שמחה על זה שהיא הגיעה ארצה ורוצה לחבק את הנכדים והילדים שלה".

לפי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, בשבועיים האחרונים נותרו בישראל 60 נוסעים מסין, 14 מתאילנד, 11 מסינגפור, 118 מקוריאה הדרומית ומ-108 מיפן. כולם נכנסו לארץ לאחר 12 בפברואר.

היום, יוטסו 22 דרום קוריאנים בחברת התעופה "אירופולט" ונעשים מאמצים משולבים של כלל הגורמים לסייע ליתר התיירים הקוריאנים לשוב למולדתם. נכון לרגע זה, הוצאו צווים למניעת כניסת זרים ששהו ב-14 הימים האחרונים במדינות הבאות: סין, יפן, סינגפור, דרום קוריאה, מקאו, תאילנד והונג קונג.

(עדכון ראשון: 10:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully