וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה: חייל בצבא ארה"ב נדבק בדרום קוריאה, מקרה ראשון בברזיל

מספר הנדבקים בקוריאה הדרומית חצה את רף האלף ועלה ל-1,216. ביממה החולפת זוהו 406 מקרים חדשים בסין ו-52 מתו מהנגיף, ירידה בהשוואה למספרים שנרשמו בימים הקודמים. חששות כבדים בדרום אמריקה בשל דיווח על אדם שנדבק בברזיל - בשיאן של חגיגות הקרנבל

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • חייל בצבא ארה"ב המוצב בקוריאה הדרומית זוהה כנדבק בנגיף
  • ברזיל: מקרה ראשון של חולה בנגיף בדרום אמריקה
  • 52 מקרי מוות נרשמו בסין ביממה החולפת

נגיף הקורונה הסיני ממשיך להתפשט בקוריאה הדרומית הסמוכה, וסך הנדבקים במדינה עלה ל-1,261 בני אדם לאחר שזוהו 115 מקרים חדשים - כך דווח היום (רביעי) בכלי התקשורת במדינה. במהלך הלילה, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בקוריאה הדרומית הודיע על 169 מקרי הידבקות חדשים. על פי ההודעה, 134 מהמקרים החדשים זוהו בטגו בלבד, ו-19 המקרים הנוספים הגיעו מהעיירות השכנות במחוז גיונגסנג.

כוחות ארצות הברית בסיאול מסרו כי חייל בצבא, המוצב בקוריאה הדרומית, זוהה כנדבק בנגיף. על פי הודעת הצבא, החייל בן ה-23 נמצא בהסגר עצמי בביתו מחוץ לבסיס. עוד נכתב כי במקור הוצב החייל בעיירה הסמוכה לטגו, משם הגיעו מרבית הנדבקים בקורונה במדינה.

בנוסף לכך, דווח על הגעת נגיף הקורונה גם לדרום אמריקה, עם מקרה הידבקות ראשון בברזיל - בשיאן של חגיגות הקרנבל. בכלי התקשורת המקומיים נמסר כי גבר בן 61 מסאו פאולו, שחזר לאחרונה מצפון איטליה, נמצא חיובי לנגיף בבדיקה ראשונית, וכי תתבצע בדיקה נוספת לאישור סופי. גורמים רשמיים בברזיל העלו חשש מהתפשטות נרחבת של הווירוס בשל מספר האנשים הגבוה שנמצא במדינה.

באל סלבדור נקטו צעדים נגד תיירים מאיטליה וקוריאה הדרומית בניסיון למנוע את התפרצות הנגיף. הנשיא נאיב בוקלה אמר כי מדינתו תאסור על כניסת זרים המגיעים מאיטליה וקוריאה הדרומית. עוד נמסר כי אזרחים ודיפלומטים שיגיעו ממדינות אלה יצטרכו לשהות בבידוד במשך 30 יום.

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בביקור במרכז הרפואי שבטגו, משם הגיעו מרבית הנדבקים בנגיף הקורונה. 25 בפברואר 2020.. רויטרס
19 מהמקרים הגיעו מהעיירות במחוז גיונגסנג. נשיא קוריאה הדרומית ג'ה-אין בטגו/רויטרס

במוקד התפרצות הנגיף, סין, הודיע משרד הבריאות כי ביממה האחרונה מתו 52 בני אדם נוספים, מה שהעלה את מספר הקורבנות במדינה ל-2,715. עם זאת, נרשמה ירידה של 19 מקרי מוות בהשוואה ליממה שלפניה.

עוד נמסר כי זוהו 406 מקרים חדשים של הקורונה, ירידה של 102 מקרים לעומת היממה הקודמת. מספר הנדבקים במדינה עומדת על 78,064, כשמתוכם 65,187 מקרים זוהו בעיר חוביי בה התפרץ לראשונה הנגיף.

גם בתאילנד זוהו שלושה מקרים חדשים של הידבקות בנגיף, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-40 בני אדם. גורם במשרד הבריאות התאילנדי מסר כי שלושת הנדבקים החדשים הם אזרחי המדינה, וכי שניים מהם חזרו מחופשה בצפון יפן.

בסוכנות הידיעות "קיודו" דווח כי מועצת החינוך במחוז הוקאידו שבצפון המדינה תבקש לסגור את כל בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים למשך כמה ימים ממחר בשל התפרצות נגיף הקורונה. עד כה אושרו בהוקאידו 35 מקרים של הידבקות בנגיף, המספר הגבוה ביותר במדינה מחוץ לטוקיו, בהם גם אנשים העובדים וקשורים לבתי הספר.

עוד בוואלה!

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באירופה, בארה"ב קראו לאזרחים להיערך

לכתבה המלאה
צוותים רפואיים בווהאן, סין, קורונה 24 פברואר 2020. רויטרס
צוותים רפואיים בעיר ווהאן שבסין/רויטרס

גם באירופה נמשכת התפשטות הנגיף. באיטליה, מוקד ההתפרצות ביבשת, עלה אתמול מניין הקורבנות ל-11. מקרים ראשונים של הידבקות בווירוס הסיני אותרו בברצלונה ובשוויץ, בקרב חולים ששבו לאחרונה מצפון איטליה. בטנריף, אלף נופשים הוכנסו להסגר במלון לאחר שרופא איטלקי ואשתו שהתארחו במקום אובחנו בנגיף.

במקביל, המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן הזהיר כי התפשטות נגיף הקורונה עלולה לגרום ל"הפרעה חמורה" לחייהם של אזרחים, וקרא למשפחות וקהילות להיערך בהתאם. היקף התפרצות הווירוס הסיני בארצות הברית אינו ודאי, בעוד המרכז עצר הפצת ערכות אבחון לאחר שנמצאו פגומות. הערכות התקינות זמינות רק בכמה מדינות, וטרם ברור מתי יופצו גם למקומות נוספים. ברקע התפשטות הנגיף, בוול סטריט נרשמו היום ירידות שערים חדות, זה היום השני ברציפות.

(עדכון ראשון: 04:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully