וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הבריאות באיראן נדבק בקורונה, התושבים נקראו להישאר בבתים

25.2.2020 / 17:40

הרפובליקה האסלאמית הפכה למוקד ההתפרצות הקטלני ביותר מחוץ לסין, עם לפחות 16 קורבנות, ואחד החולים הוא סגן השר. הרשויות מכחישות את טענותיו של מחוקק מעיר הקודש קום, שמשם התפשט הווירוס למדינות אחרות באזור שסוגרות את הגבול. "אורח מבשר רעות", אמר רוחאני

מערכת וואלה!

איראן קראה היום (שלישי) לאזרחיה להישאר בבתיהם, עם העלייה במספר הקורבנות מנגיף הקורונה ל-16 והחולים ל-95, בהם סגן שר הבריאות אירג' הריצ'י וחבר פרלמנט, שהוכנסו לבידוד. "יהיה בטוח יותר עבור התושבים להישאר בבית", אמר דובר המשרד לטלוויזיה הרשמית. לדבריו, 16 מ-34 המקרים החדשים שהתגלו ביממה האחרונה היו בעיר הקודש קום.

הודאתו של הריצ'י, שמופקד על המאבק הלאומי בקורונה, שהוא חולה בעצמו הגיע היממה אחרי שהוא נראה מיוזע במסיבת עיתונאים, שבה ניסה להפחית מחומרת המצב בעיר קום ואמר כי אין צורך בבידודים המוניים. בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, הוא הכיר בכך "שרבים נדבקו", וכי הידבקותו הגבירה את החשש באיראן כי המצב חמור בהרבה ממה שהיה ידוע. החשש הוא שהווירוס התפשט מהעיר קום, מוקד עלייה לרגל לשיעים מכל רחבי האזור, ליתר מדינות המזרח התיכון ועשוי לפגוע במחנות פליטים ועקורים צפופים שפרוסים במדינות רבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזרחים חוששים מטיוח. סגן שר הבריאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רציתי לספר שיש לי קורונה", אמר סגן השר הריצ'י. "היה לי חום אתמול. הבדיקות חזרו אמש חיוביות", סיפר והוסיף כי השתדל לבודד את עצמו מאז. "רק לפני כמה רגעים נאמר לי שהבדיקה האחרונה הגיעה ואני אתחיל ליטול תרופות". עם זאת, אמר הריצ'י כי "באופן כללי אני מרגיש בסדר. פשוט הרגשתי קצת עייף, היה לי חום וזה יירד".

"תהיו בטוחים במאמץ של הצוותים הרפואיים ומשרד הבריאות. עם תמיכת המדינה והצבא במהלך השבועות הקרובים, נצליח לנצח את הנגיף הזה", הוסיף סגן השר. "נביס את קורונה, תהיו בטוחים בכך. אני אומר את זה עמוק מהלב שלי". הוא הבהיר כי "רבים עשויים להידבק, אבל יש לנו מספיק תרופות יעילות, תדאגו לעצמכם".

חבר הפרלמנט שנדבק, מחמוד סאדגי, כתב בטוויטר: בדיקת הקורונה שלי חיובית, אין לי הרבה תקווה להמשיך בחיים בעולם הזה".

ראש האוניברסיטה למדעי הרפואה בעיר השיעית הקדושה קום מוחמד רזא גדיר, הביע דאגה מ"התפשטות ההידבקויות בנגיף ברחבי העיר", והוסיף כי משרד הבריאות אסר לפרסם נתונים הקשורים לווירוס.

עוד בוואלה!

אין יוצא ואין בא מ"האזור האדום": בהלת הקורונה הסוריאליסטית באיטליה

לכתבה המלאה
כוחות כוויתיים מיוחדים עוטים מסכות מגן בכניסה לבית מלון בו מוחזקים אנשים שפונו מאיראן בהסגר, כווית, פברואר 2020. רויטרס
כוחות בודקים את הנכנסים למלון בכוויית שבו מוחזקים בבידוד שבים מאיראן, אתמול/רויטרס

מספר מקרי המוות מהנגיף באיראן הוא הגבוה ביותר בעולם פרט לסין, שבה הוא התפרץ בסוף השנה החולפת. התפשטות הווירוס מאיימת לבודד עוד יותר את הרפובליקה האסלאמית, הנתונה לסנקציות אמריקניות, אחרי שכמה משכנותיה השעו את הטיסות אליה אחרי שכמה נוסעים ששבו מהמדינה התגלו כחולים בקנדה, בלבנון, באיחוד האמירויות הערביות, באפגניסטן, בעומאן ובעיראק.

רשויות הבריאות הרשמיות דחו את הטענות שהעלה אתמול חבר פרלמנט מקום, שאמר כי 50 איש כבר נדבקו מהווירוס. "זהו אורח לא רצוי ומבשר רעות, אינשאללה נעבור אותו, את הווירוס", אמר נשיא איראן חסן רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה.

איראן אמרה אתמול כי היא בודקת 900 מקרים חשודים, אך הרשויות לא אמרו כמה אנשים הוכנסו להסגר. סוכנות הידיעות הרשמית "מהר" דיווחה כי 320 איש אושפזו בבית חולים. בנוסף לכך, הרשויות הורו על ביטול מופעים ומשחקי גדול ברחבי המדינה, ועל סגירת בתי ספר ואוניברסיטאות במחוזות רבים.

כמה מדינות שכנות סגרו את גבולותיה בפני אזרחי איראן. עד כה, שש מדינות ערביות דיווחו על מקרי הידבקות בנגיף, כשכולם קשורים לאיראן. בכווית עלה מספר החולים לשמונה וגם בבחריין נרשמו שמונה מקרים. איחוד האמירויות הערביות סגרה את נמל התעופה הבינלאומי של דובאי לטיסות מאיראן ואליה. בעומאן, נמל התעופה חסאב החליטו להשעות את יבוא הסחורות מאיראן ואת היצוא אליה החל ממחר.

איראנים רבים האשימו את המשטר בטיוח נוסף, בהמשך לזעם הציבורי על הסתרת האחריות להפלת המטוס האוקראיני בחודש שעבר, אחרי שנדרשו שלושה ימים כדי שמשמרות המהפכה יודו כי הם שיגרו אליו טיל בשוגג. זאת בהמשך למחאה נגד העלאת מחירי הדלק בנובמבר, שדוכאה באלימות רבה אחרי שהפכה במהרה לפוליטית.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו אמר כי ארצו "מודאגת מאוד", מהסתרת הפרטים של התפשטות נגיף הקורונה על ידי איראן, וקרא לכל המדינות "לומר את האמת". "ארצות הברית מודאגת מאוד ממידע שמצביע על כך שהמשטר האיראני אולי הסתיר פרטים חיוניים על ההתפרצות במדינה", אמר פומפאו לכתבים, ומתח ביקורת גם על סין, על מה שכינה "צנזורה של אנשי תקשורת ורופאים".

מספר מקרי ההידבקות ברחבי העולם חצה את ה-80 אלף, רובם המוחלט בסין. מוקדי התפרצות מרכזיים אחרים הם בקוריאה הדרומית ובאיטליה. ארגון הבריאות העולמי הזהיר אתמול כי על העולם לעשות יותר כדי להתכונן לאפשרות של מגיפה, שבה המחלה עוברת בקלות בין אנשים במדינות רבות. שיעור התמותה מהמחלה הוא בין 1% ל-2%, רובם מבוגרים בעלי מחלות רגע, אך ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי ייתכן ששיעור התמותה האמתי טרם ידוע.

(עדכון ראשון 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully