וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין יוצא ואין בא מ"האזור האדום": בהלת הקורונה הסוריאליסטית באיטליה

11 עיירות במחוז לומברדיה וונטו הושמו בהסגר, בעוד שהרשויות מתקשות לעצור את התפשטות הנגיף שכבר גרם למותם של שבעה והדביק 229 איש. בתוך העיירות, הרחובות שוממים וכמה בתי מרקחת וסופרמרקטים נותרו פתוחים. "קנו 20 ק"ג פסטה או 30 ק"ג לחם"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

תושבים החיים בעיירות באיטליה שנתונות בהסגר תיארו אווירה "סוריאליסטית" ו"מפחידה", עם המשך העלייה במספר המתים מנגיף הקורונה לשבעה. מספר הנדבקים כבר טיפס ל-229, יותר מכל מדינות אירופה האחרות גם יחד. בינתיים, הווירוס כבר התפשט למקומות נוספים, כולל לטוסקנה ולסיציליה.

11 עיירות ברחבי לומברדיה, שהפכה באופן פתאומי למוקד ההתפרצות, ובמחוז ונטו הושמו בהסגר למשך 15 ימים, בעוד שהרשויות באיטליה מנסות לעצור את התפשטות הווירוס. מרבית הקורבנות היו אנשים מבוגרים שסבלו ממחלות רגע אחרות, האחרון שבהם היה אדם בן 80 בעיר מילאנו.

כ-50 אלף תושבים בעיירות שנמצאות בסגר נדרשים להישאר בבתיהם ולהימנע ממגע עם הסביבה, כשבמקביל בתי ספר, חנויות ועסקים - מלבד בתי מרקחת וכמה סופרמרקטים - נסגרו.

לתושבים מותר לנוע בתוך "האזור האדום" - למשל לעבור מעיירה אחת שבהסגר לעיירה שנייה כדי להגיע לסופרמרקט שמורשה להישאר פתוח, אך אסור להם לעזוב את השטח שבהסגר. מהצד השני, נאסר להיכנס לאותם אזורים, כשמי שיפר זאת עומד בפני קנסות, אלא אם מדובר בגורמים רפואיים בכאלה שמעבירים אספקה חיונית.

קורונה במילאנו איטליה, 24 בפברואר 2020. AP
הבורסה צנחה. תושבים במילאנו, אתמול/AP

מוקד ההתפרצות הוא בעיירה קודונו, לומברדיה, שבה חיים קרוב ל-16 אלף איש ושבה התגלה מקרה ההידבקות המקומי הראשון באיטליה, של גבר בן 38. הוא מאושפז בטיפול נמרץ. הוא חי בעיירה קסטיליונה ד'אדה ושיחק בקבוצת כדורגל חובבנית בעיירה סומאליה. שתי העיירות נמצאות בהסגר וחבריו לקבוצה עוברים בדיקות.

"זה מצב סוריאליסטי", אמר אנריקו ביאני, שבבעלותו בית מרחקת, לעיתון הגרדיאן. "אנשים נעולים בבתים שלהם מחשש לצאת החוצה. זה מאוד מוזר להסתובב בעיירה, מעט האנשים כאן חובשים מסיכות".

רוזאנה פרארי, בעלת חווה באזור, סיפרה כי "אנו חווים קצת פאניקה. הייתה הסתערות על הסופרמרקטים מאז יום שישי האחרון. יש תורים מחוץ לבתי המרקחת. הם אמרו שהם יעברו מבית לבית, לאסוף דגימות רוק. בתי הייתה בקשר עם כמה חברים של האדם שנדבק בקודונו. התוצאות היו שליליות, אבל עדיין, אנו מודאגים".

הקורבן הראשון מהנגיף היה אדריאנו טרביסן, בן 77 מהעיירה וואוגאנו שבוונטו, שמת בבית החולים בזמן שאושפז בשל דלקת ריאות. "אנחנו מחכים להיבדק, כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להישאר בבית ולחכות ולחכות. זו שפעת, אבל אם לא מטפלים בזה יכולות להיות בעיות, במיוחד עבור המבוגרים", אמר אחד התושבים בעיירה בת 3,000 התושבים, שביקש שלא להזדהות בשמו.

אנג'לו קפרדוני, ראש עיירת סומאליה, אמר כי "אנחנו שלושה ימים בתוך ההסגר ויש אכיפה קפדנית". לדבריו, "היה קשה לעצור את הבהלה בהתחלה, במיוחד בשל חדשות כוזבות רבות שפורסמו ברשתות החברתיות שאנשים האמינו להן. יש עדיין פאניקה ביחס לאספקת המזון. רבים הלכו אתמול לקודונו כדי לנסות ולאגור".

פרנקו סטפנוני, ראש עיריית פומביו, שגם היא תחת הסגר, אמר כי שני המינימרקטים של העיירה תחת "מצור". "הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על רוגע", אמר. "אנשים מיהרו לסופר כדי לקנות 20 ק"ג פסטה או 30 ק"ג לחם. אבל אם החנות מצוידת מחדש ופתוחה למשך הימים הקרובים, אין צורך להגזים".

עוד בוואלה!

הטיפול הכושל במשבר הקורונה מתחיל ונגמר בראש ממשלה לא מתפקד

לכתבה המלאה
קורונה במילאנו איטליה, 24 בפברואר 2020. AP
הממשלה מנסה לאתר את "חולה האפס". חיילים במילאנו, אתמול/AP

הנגיף השפיע על שבעה מהאזורים העשירים ביותר באיטליה, בהם לומברדיה וונטו, והבורסה של מילאנו צנחה אתמול ב-4.5% מכיוון שהעיר, המנוע הכלכלי של איטליה שבה חיים כ-3.1 מיליון איש, כמעט שעצרה מלכת אחרי שהתגלו בה מקרי הידבקות.

במקביל, בתי ספר ואוניברסיטאות נסגרו ולאנשים הומלץ לעבוד מהבית. מוזיאונים נסגרו גם כן, ובוטלו פסטיבלים, הופעות ואירועי ספורט יחד עם מיסות של הכנסייה.

יותר מ-3,000 בדיקות לגילוי הנגיף נעשו במהלך הימים האחרונים, אם כי הרשויות עדיין מנסות לזהות את "חולה אפס" - האדם שהביא את הנגיף לאזור. האדם הראשון שנדבק, חוקר בחברת "יוניליוור", גילה תסמינים לאחר שהיה בארוחת ערב עם אחד מעמיתיו שחזר לאחרונה מסין, אך התוצאות שלו היו שליליות.

"הזינוק באיטליה נובע בחלקו מכל הבדיקות", אמרה רוברטה סיליקיני, לשעבר נשיאת נציבות הבריאות העליונה באיטליה. "מצאנו מקרים חיוביים בקרב אנשים שככל הנראה סבלו מתסמינים מעטים או כלל לא, ואולי התגברו על הנגיף אפילו בלי לדעת עליו".

ממשלת איטליה ספגה ביקורת על כך שהיא נחפזה לבטל את כל הטיסות אל סין וממנה, ללא צעדים דומים ממקומות אחרים באירופה, כך שמי שהי בסין והגיע לערים אחרות ביבשת הצליח להיכנס מהן לאיטליה.

(עדכון ראשון:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully