וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב צפויה להקצות מיליארד דולר לפיתוח חיסון לקורונה, מדדי הבורסה צנחו

בסך הכול העביר הממשל האמריקני 2.5 מיליארד דולר למלחמה בנגיף. בשל החשש מהשפעת הווירוס על כלכלות איטליה וקוריאה הדרומית, שמספר מקרי המוות נמצא בהן בעלייה, מדדי מניות ברחבי העולם רשמו ירידה חדה. 71 איש מתו בסין ביממה האחרונה, בהשוואה ל-150 יום קודם לכן

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים

  • ממשל טראמפ ביקש להקצות 2.5 מיליארד דולרים למלחמה בנגיף
  • מדדי מניות צנחו ברחבי העולם עקב החשש מהתפשטות הקורונה
  • סין: 71 איש מתו ביממה האחרונה, בהשוואה ל-150 יום קודם
  • קוריאה הדרומית: 60 מקרי הדבקות חדשים אובחנו במדינה

ממשל ארצות הברית הגיש לקונגרס בקשת אישור תקציב בסך 2.5 מיליארד דולרים שיוקצו למלחמה בנגיף הקורונה - כך הודיע הלילה (שלישי) הבית הלבן. על פי הודעת מעונו של הנשיא דונלד טראמפ, יותר ממיליארד דולר מהסכום הכולל יוקצו לפיתוח חיסון לווירוס.

טרם הודעת הבית הלבן על המהלך, הנשיא טראמפ אמר כי נגיף הקורונה נמצא תחת שליטה בארצו. "אנו בקשר עם כולם ועם כל המדינות הרלוונטיות", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "המרכז לבקרת מחלות וארגון הבריאות העולמי עובדים קשה ובצורה חכמה מאוד".

במקביל, מדדי מניות בכל רחבי העולם רשמו הלילה צניחה חדה, זאת בשל החשש מהתפשטות הנגיף והשפעתו על כלכלות איטליה וקוריאה הדרומית, שבהן מספר מקרי המוות נמצא בעליה. בכך, מדדים הגיעו לשפל שנראה לאחרונה רק בשנת 2016, ומדדי וול סטריט - נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P500 - ירדו ביותר מ-3%.

מקררים ריקים בצפון איטליה, נגיף הקורונה, 24 פברואר 2020. רויטרס
חשש מהתפשטות הנגיף. מקררי מזון ריקים בצפון איטליה, אתמול/רויטרס

מספר מקרי המוות ברחבי העולם כתוצאה מהווירוס עלה ליותר מ-2,600, כשההתפרצות הגדולה ביותר באירופה חלה באיטליה, שם מתו שבעה בני אדם והוטלו מגבלות על כמה ערים ומחוזות בצפון המדינה. לאור המצב, משרד החוץ הישראלי פרסם אזהרת מסע לצפון המדינה. הרשויות בסין אישרו כי 71 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מהקורונה, בהשוואה ל-150 איש שמתו יום קודם לכן. מניין החולים במדינה עומד כעת על 77,658 בני אדם.

כמו כן, הטלוויזיה הממלכתית ביפן אישרה הלילה כי נוסעת של ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" מתה לאחר שהתאשפזה כתוצאה מהדבקות בנגיף. הנוסעת, אישה כבת 80, היא האדם הרביעי שמת לאחר ששהה על הספינה.

עוד בוואלה!

אחרי ירידה במספר הנדבקים מקורונה: סין מקלה על המגבלות ברחבי המדינה

לכתבה המלאה

בסיאול הכריזו הלילה על 60 מקרי הדבקות חדשים, ובסך הכל נדבקו במדינה יותר מ-893 איש. יותר ממחציתם קשורים לקבוצות דתיות שונות. בתוך כך, שר ההגנה של קוריאה הדרומית ומקבילו האמריקני מארק אספר אמרו הלילה כי נשקלת האפשרות להרחיב את האימונים הצבאיים המשותפים, ברקע החשש מהנגיף. "אני משוכנע כי נישאר יחדיו מוכנים להתמודד עם כל איום שנפגוש", אמר אספר במסיבת עיתונאים משותפת בפנטגון שכינסו השניים.

במזרח התיכון נמשכים המאמצים להילחם בהתפשטות הנגיף באזור, ומדינות במפרץ הפרסי החלו להגביל תנועה במעברים. רשות התעופה האזרחית בבחריין השעתה את כל הטיסות מנמל התעופה הבינלאומי בדובאי, העמוס ביותר במזרח התיכון, למשך 48 שעות. בצדו השני של המפרץ, סוכנות הידיעות האיראנית אילנ"א דיווחה כי הווירוס גבה את חייהם של 50 איש בעיר קום הקדושה, במה שנרשם כזינוק משמעותי בתוך יממה.

הרשויות בהונג קונג מסרו כי השבתת בתי הספר התארכה עד ה-20 באפריל בשל התפשטות הנגיף מחוץ לסין. שר החינוך, קווין יאנג, אמר כי לא יתקיימו לימודים עד לאחר חג הפסחא, וייתכן כי הלימודים יושבו גם לאחר מכן, כתלות במצב. זאת, לאחר שהתלמידים בהונג קונג היו אמורים לחזור לשגרה ב-16 במרץ.

צוותים רפואיים בווהאן, סין, קורונה 24 פברואר 2020. רויטרס
עדיין תחת סגר. צוותים רפואיים בווהאן שבסין, אתמול/רויטרס

הירידה בכמות המתים בסין מהנגיף מצטרפת להודעת הרשויות אתמול ביותר מ-20 מחוזות במדינה, כולל הבירה בייג'ינג ושנגחאי, שלא דיווחו על מקרי הידבקות חדשים זה כמה ימים ברציפות, והרשויות הקלו אתמול על כמה מהמגבלות החמורות שהוטלו כדי לבלום את הווירוס.

העיר ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה בסין, הודיעה אף היא על שורת הקלות בתחילת היום, אולם בהמשך הרשויות ביטלו זאת ואמרו כי הן ניתנו ללא אישור. העיר, בירת מחוז חוביי שבה גרים כ-11 מיליון איש, נמצאת בהסגר מאז 23 בינואר, ורובם המוחלט של הקורבנות היה בעיר.

(עדכון ראשון: 03:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully