וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 50 קורבנות בעיר קודש: זינוק במספר המתים מקורונה באיראן

24.2.2020 / 11:18

חבר פרלמנט בעיר קום, מוקד עלייה לרגל לאנשי דת שיעים, אמר כי לפחות 50 בני אדם מתו בחודש האחרון לאחר שחלו בנגיף. הוא מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בטהראן: "המצב לא טוב". עם זאת, במשרד הבריאות הכחישו את דבריו: "מניין הקורבנות נותר 12"

עריכה: עמית שמחה

50 בני אדם מתו בעיר הקודש קום שבאיראן מנגיף הקורונה - כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית אילנ"א. מדובר בזינוק במספר הקורבנות שגבה הווירוס במדינה, זאת לאחר שרק כמה שעות קודם לכן דווח על 12 מתים בלבד מתוך 47 מקרים.

העדכון במספר המתים לאורך החודש האחרון ניתן על ידי חבר הפרלמנט המקומי אחמד אמיריאבדי פרהאני, שלפיו יותר מ-250 בני אדם שוהים בבידוד בעיר, המשמשת מוקד עלייה ללימודים עבור אנשי דת שיעים במדינה וממדינות אחרות באזור. "המצב לא טוב", אמר חבר הפרלמנט, שמתח ביקורת על ממשלת איראן. "אני חושב שביצועי הממשל בשליטה על הווירוס לא היו מוצלחים".

לדברי המחוקק, מקרי המוות הראשונים בעיר נרשמו כבר ב-13 בפברואר, אולם איראן דיווחה באופן רשמי על התגלות הנגיף בשטחה רק אחרי מקרי המוות הראשונים שלה ב-19 בפברואר, בסמיכות לבחירות לפרלמנט. "לאף אחד מהאחיות לא הייתה גישה הולמת לציוד מגן", אמר פרהאני, שהוסיף כי כמה ממומחי הרופאה בעיר עזבו אותה. "עד עתה לא ראיתי שום צעד יוצא דופן מצד הממשלה להיאבק בקורונה".

עם זאת, דובר משרד הבריאות הכחיש את המספרים והתעקש כי מניין הקורבנות נותר 12, בעוד שמספר הנדבקים עלה ל-61. הוא הוסיף כי נדבקים כ-900 מקרים חשודים נוספים. הוא אמר כי לחברי הפרלמנט אין גישה לסטטיסטיקה וייתכן שהוא מערבב מספרים עם מקרי מוות של מחלות אחרות, כמו שפעת.

נשים מתגוננות עם מסכה מנגיף הקורונה בטהראן, איראן, ראשון, 23 בפברואר 2020.. AP
עוד טיוח של הרשויות. נשים עם מסיכות ברחבי טהראן, אתמול/AP

בעוד שמספר מקרי ההידבקות בסין, מוקד התפרצות הנגיף המכונה באופן רשמי "קוביד-19", נמצא בירידה, הוא מזנק בכמה מדינות אחרות בעולם, בראשן איראן, קוריאה הדרומית ואיטליה. זה עשוי לבשר על שלב חדש בהתפשטות הנגיף, שטרם נמצאו לו חיסון או תרופה.

הרשויות באיראן סגרו זה היום השני ברציפות את בתי הספר במרבית חלקי המדינה, בזמן שכמה מדינות אחרות באזור - כוויית, בחריין ואפגניסטן - דיווחו על מקרים ראשונים בשטחן מצד נוסעים שחזרו מאיראן. כמה משכנותיה של הרפובליקה האסלאמית סגרו את הגבולות בפני אזרחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מקור נוסף לדאגה באיראן הוא אחוז המתים מהנגיף, שהוא הגבוה ביותר לעומת כל מדינה אחרת, כולל בסין ובקוריאה הדרומית, שבהן מספר החולים הגבוה ביותר בעולם. לא ברור אם עובדי הרפואה בקום שבאו במגע עם החולים נקטו אמצעי זהירות מיוחדים כשטיפלו במתים. בנוסף לכך, איראן לא אמרה כמה בני אדם מוחזקים בבידוד ברחבי המדינה.

לפי הרשויות בכוויית, שלושת החולים הראשונים במדינה שבו מהעיר משהד שבצפון-מזרח איראן - אך זו טרם דיווחה על מקרים בעיר, כך שעולות נוספות לגבי הדרך שבה הממשלה עורכת בדיקות ומבודדת חשודים.

מצביעים עוטים מסיכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה בקלפי בטהראן, איראן, 21 בפברואר 2020. רויטרס
הנגיף התפשט במהלך ימי הבחירות. מצביעים עם מסיכות בקלפי בטהראן, שישי/רויטרס

איראן אישרה כי עד כה התגלו מקרי תחלואה בחמש ערים, כולל בבירה טהראן. ראש עיר של אחד מפרברי הבירה הוא בין הנדבקים ונמצא בהסגר. מהעיר קום התפשט הנגיף במהירות, כשבימים האחרונים יצאו מיליוני אזרחים להצביע בקלפיות, כשרבים הגיעו לשם עם מסיכות והצטיידו בחומרי חיטוי לידיהם.

כחלק מאמצעי הזהירות, הרשויות אסרו על כניסת אוהדים למשחקי כדורגל, ובתי הקולנוע ומקומות בידור אחרים נסגרו עד ליום שישי. בנוסף לכך, החלו פעולות לטיהור רשת הרכבת התחתית בבירה טהראן, המשמשת כשלושה מיליון איש, ואמצעי תחבורה ציבוריים בעיר. איראן, שכבר נתונה בידוד דיפלומטי וכלכלי בלחץ ארצות הברית, עשויה להיות מבודדת עוד יותר בשל המחלה.

כווית פינתה כ-750 אזרחים מאיראן, והם נדבקים בכניסה למדינה לאחר שאמרה כי איראן אסרה על גורמי רפואה שלה לבחון נוסעים בטרמינל באיראן, למרות הסכם בין המדינות. לפי משרד הבריאות בכוויית, שלושת החולים ששבו לכוויית זוהו בתור אזרח מקומי, בן 53, אזרח סעודי, בן 61, והשלישי זוהה רק בתור צעיר בן 21. מקרים דומים של נוסעים איראנים החולים בקורונה זוהו גם בקנדה, בלבנון, באיחוד האמירויות ובבחריין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully