וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבן שלישי מקורונה באיטליה; בסין החלו להוריד את רמת כוננות החירום

עם העלייה במניין המתים בארץ המגף, כ-50 אלף תושבים במחוזות לומברדיה וונטו הושמו בהסגר. בסין הודיעו על גידול במספר הקורבנות לעומת ירידה במקרי ההידבקות, ואילו בדרום קוריאה מת החולה השביעי במדינה. עקב כמות הנדבקים הגדולה באיראן, סגרו טורקיה וארמניה את הגבול

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים

  • איטליה: מניין הקורבנות במדינה עלה לשלושה; 90 נדבקו
  • לאחר ש-8 מתו באיראן: טורקיה וארמניה סוגרת את הגבול עם המדינה
  • קוריאה הדרומית: מניין הקורבנות עלה לשבעה; 763 נדבקים
  • סין: 150 מתים מווירוס הקורונה, לעומת 97 קורבנות יום לפני כן

נגיף הקורונה ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם, ובמוקד ההתפשטות בסין עלה הלילה (שני) מספרם ל-150, לעומת 97 יום קודם לכן. מקרים נוספים נרשמו באיטליה, קוריאה הדרומית ואיראן. עם זאת, הרשויות בסין מסרו כי חלה ירידה במספר הנדבקים ברחבי המדינה - 409 לעומת 648 יום לפני כן. ברקע הנתונים, כמה מחוזות במדינה הודיעו על הורדת רמת כוננות החירום להתפשטות הווירוס, ובמוקד ההתפרצות, ווהאן, אישרו לתושבים בריאים לעזוב את ההסגר לטובת יציאה לפעולות הכרחיות.

אישה שלישית נוספה אמש למניין קורבנות נגיף הקורונה באיטליה, שבה הממשלה מתקשה להשתלט על ההתפרצות בצפון המדינה עם יותר מ-130 מקרים של הידבקויות, נכון לסוף השבוע האחרון. חבר מועצה במחוז לומברדיה, ג'וליו גלרה, אמר לכתבים כי מדובר באישה מבוגרת מהעיירה קרמה, שממזרח למילאנו, שסבלה גם מסרטן. הקורבנות הנוספים באיטליה, שניהם מבוגרים, מתו ב-48 היממות האחרונות בצפון המדינה. במקביל, באיראן ובקוריאה הדרומית מתו חולים נוספים בעקבות הנגיף.

בניסיון לעצור את ההתפשטות, איטליה סגרה את התנועה מהעיירות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף ואסרה על התכנסויות ציבוריות בשטח גדול מצפון המדינה. הרשויות במחוזות העשירים לומברדיה וונטו הורו לסגור את בתי הספר והאוניברסיטאות למשך שבוע לפחות, להשבית את המוזיאונים ובתי הקולנוע ולבטל את שני הימים האחרונים של קרנבל המסכות בוונציה.

אתר חדשות אוסטרי דיווח אמש כי אוסטריה החליטה להפסיק את כל תנועת הרכבות בינה לבין איטליה, כדי למנוע התפשטות נוספת של נגיף הקורונה. משרד הפנים במדינה מסר מוקדם יותר כי אוסטריה מנעה את כניסתה של רכבת אחת מאיטליה, בשל חשד ששני מטיילים שנמצאים עליה נגועים בנגיף.

תיירים מתוגננים עם מסכה מנגיף הקורונה במהלך קרנבל בונציה 23 בפברואר 2020. רויטרס
תייר עם מסכה בקרנבל המסכות בוונציה/רויטרס

מספר הנדבקים בלומברדיה עלה מ-54 ביממה האחרונה ל-90, בעוד שבוונטו נדבקו 25 בני אדם. המושל האזורי של ונטו, לוקא זאיה, אמר כי התמודד עם כמה אסונות טבע לאורך הקריירה הממושכת שלו, כולל הצפות ורעידות אדמה, "אבל זה ללא ספק הבעיה הגרוע ביותר שוונטו התמודדה עמה".

כמעט 12 עיירות בלומברדיה ובוונטו, עם אוכלוסייה של כ-50 אלף תושבים ביחד, הושמו בפועל תחת הסגר, כשהמקומיים התבקשו להישאר בבתיהם ולהצטייד באישור מיוחד כדי להיכנס או לצאת מהאזורים המיועדים לכך. מדובר בפגיעה קשה עבור איטליה, המתמודדת גם כך עם אפשרות של מיתון, מאחר שבלומברדיה נמצאת הבירה הכלכלית של המדינה - מילאנו.

עוד בוואלה!

מספר הנדבקים מקורונה באיטליה עלה למאה; כוננות עליונה בדרום קוריאה

לכתבה המלאה

במקביל לאירופה, הנגיף ממשיך לגבות קורבנות גם במזרח התיכון. באיראן מתו שמונה בני אדם מהנגיף - מניין המתים הגבוה ביותר מהקורונה מחוץ לסין. בעקבות זאת, טורקיה וארמניה הודיעו על סגירת הגבול עם הרפובליקה האסלאמית ועצרה את הטיסות הנכנסות ממנה.

שר הבריאות הטורקי פארטין קוג'ה הכריז על הצעדים כאמצעי זהירות נגד הווירוס, שעד כה הדביק 43 בני אדם. במסגרת ההחלטה, כל הכבישים המהירים ומסילות הרכבת נסגרו, אולם הטיסות מטורקיה לאיראן עדיין מתקיימות. ישנם שלושה מעברי גבול מרכזיים, המשתרעים לאורך 500 קילומטרים בין דרום-מזרח טורקיה לצפון-מערב איראן. השר הטורקי הוסיף כי בימים האחרונים, ארצו מנטרת את הגבול עם מצלמות תרמיות.

מתגוננים מפני קורונה בנמל התעופה ברומא, איטליה - ה-31 בינואר. רויטרס, רויטרס
מתגוננים מפני הוירוס, נמל התעופה ברומא/רויטרס, רויטרס

בנוסף לכך, קוריאה הדרומית העלתה את רמת ההתרעה במדינה ל"רמה הגבוהה ביותר", עם המשך העלייה במספר המקרים. הנשיא מון ג'ה-אין אמר שהמדינה עומדת מול "נקודת מפנה משמעותית", כשהימים הקרובים יהיו גורליים למאבק בהתפשטות הווירוס. מניין המתים במדינה עלה לשבעה, כשהקורבן - גבר בן 62 - מת בבית חולים בצ'נגדו, הסמוכה לעיר דיגו שנחשבת למוקד ההתפרצות במדינה. כמו כן, מניין הנדבקים בקוריאה הדרומית עלה ביממה האחרונה ל-763.

אנשים עוטים מסכות כמיגון מפני נגיף הקורונה בשוק בסיאול, קוריאה הדרומית, 24 בפברואר 2020. רויטרס
אנשים עוטים מסכות מיגון מפני נגיף הקורונה בשוק בסיאול, היום/רויטרס

בסין, שבה נמצא מוקד התפרצות הווירוס בעיר ווהאן שבמחוז חוביי, נרשמו יותר מ-77 אלף הידבקויות ו-2,592 מתים. הנשיא שי ג'ינפינג תיאר את ההתפרצות כ"מצב החירום הגדול ביותר בבריאות הציבורית" בהיסטוריה הקרובה של המדינה. הוא הודה שיש להפיק לקחים מתגובתה של סין להתפרצות הנגיף.

במקביל, לאור הירידה במספר הנדבקים, ארבעה מחוזות הודיעו על הורדת רמת כוננות החירום לנגיף הקורונה. מחוזות יונאן וגוויג'ואו מסרו כי צמצמו את ההיערכות מרמה 1 לרמה 3, בעוד מחוזות גואנגדונג ושאנשי הפחיתו את ההיערכות לרמה 2.

(עדכון ראשון 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully