וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שפורסם בוואלה! NEWS: משרד החוץ מפרסם אזהרת מסע לדרום קוריאה וליפן

אחרי שנתניהו הורה להזהיר מהגעה למדינות אלה, משרד החוץ המליץ לשקול נסיעות ליפן ולתאילנד ולהימנע לחלוטין מנסיעה לדרום קוריאה. במקביל, דרעי האריך את שהות העובדים התאילנדים בארץ. שר החינוך עצר את משלחות התלמידים לפולין

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • משרד החוץ פרסם אזהרות מסע לדרום קוריאה, לתאילנד וליפן
  • שר החינוך הורה על עצירת משלחות התלמידים לפולין
  • השר דרעי האריך את שהות העובדים התאילנדים בישראל

בעקבות ריבוי מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה במדינות אלה, משרד החוץ פרסם היום (ראשון) אזהרות מסע לקוריאה הדרומית, לתאילנד וליפן. כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את משרד החוץ בדיון החירום שהתקיים היום לפרסם אזהרות מסע למדינות אלה.

בהודעתו, משרד החוץ הודיע כי על ישראלים שישובו לישראל ממדינות אלה לשהות בבידוד של 14 יום. המשרד המליץ לשקול נסיעות ליפן, וקרא לישראלים הנמצאים במדינה "לגלות ערנות מבחינת קרבה לאנשים חולים, להקפיד על הוראות ההיגיינה של משרד הבריאות ולעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות".

במשרד מסרו כי אף שהרשויות בתאילנד פועלות היטב לאיתור ולהכלת התפרצות המחלה, מומלץ לשקול נסיעות למדינה בעת הזאת. הווירוס "עדיין מתפשט ברחבי היבשת ומכאן שיש לנקוט באמצעי זהירות מיוחדים ולהישמע להנחיות הרשויות המוסמכות", מסרו במשרד החוץ.

בנוגע לקוריאה הדרומית, קראו במשרד החוץ לישראלים "להימנע לחלוטין מנסיעה בעת הזו". כמו כן, במשרד קראו "לישראלים הנמצאים בקוריאה המומלץ לשקול עזיבה של המדינה ובכל מקרה לעקוב אחרי הנחיות הרשויות המקומיות".

הערכת מצב בנושא נגיף הקורונה בהשתתפות רה״מ בנימין נתניהו ושר הבריאות יעקב ליצמן, חמ״ל משרד הבריאות, ת״א. תומר נויברג, פלאש 90
נתניהו וליצמן בדיון החירום, היום/פלאש 90, תומר נויברג

במקביל, שר החינוך רפי פרץ הורה הערב להפסיק את משלחות התלמידים לפולין. בשלב זה, ההחלטה חלה על 29 המשלחות שאמורות לצאת לפולין החל מהיום ועד ל-4 במרץ, הכוללות 3,087 תלמידים. מתוך קבוצות אלה, שמונה משלחות שכוללות 687 תלמידים שהיו אמורות לצאת מחר למסע קיבלו הודעה בעניין.

השר פרץ הדגיש כי "בכל המשבר הנוכחי, משרד החינוך פועל אך ורק לפי הנחיות משרד הבריאות. זה נכון לגבי בתי הספר שבאו במגע עם הקוריאנים וזה תקף גם לגבי המסעות לפולין. עדיף היערכות יתר על היערכות חסר".

עוד בוואלה!

נתניהו: חשש שהפצת ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה תשפיע על הבחירות

לכתבה המלאה
מכתב ששיגר מנכ"ל משרד הבריאות לעמיתו ממשרד החינוך בנושא המסעות לפולין. -, אתר רשמי
מכתב שר החינוך על המשלחות בפולין/אתר רשמי, -

בנוסף לצעדים אלה, שר הפנים אריה דרעי הודיע כי הוא יאשר הארכה זמנית של שהות העובדים התאילנדים בחקלאות בישראל, מעבר לתקופה הרגילה בחוק. בכך, דרעי יפעל את סמכותו בחוק הכניסה לישראל, כדי למנוע כניסת זרים ששהו בתאילנד לישראל מבלי לגרום למחסור בעובדים. מדובר ב-600 עובדים שהגיעו ל-63 חודשים.

בהערכת המצב שהתקיימה היום במשרד הבריאות, השתתפו נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן, שהורו לשב"כ ולמשטרת ישראל להיערך לאפשרות של הפצת ידיעות כוזבות על הנגיף, בין היתר על ידי גורמי חוץ ביום הבחירות. החשש הוא מניסיון להשפיע על אחוזי ההצבעה בבחירות תוך ניצול בהלת הנגיף.

עובדים מחברת שירותי החיטוי מנקים את רצפת מרכז הקניות בדייג'ון, קוריאה הדרומית בשל התרפצות נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
עובדים מנקים את רצפת מרכז הקניות בדייג'ון שבקוריאה הדרומית, אתמול/רויטרס

"היערכות יתר עדיפה על היערכות חסר", אמר נתניהו בדיון. "ישראל נהגה עד היום בצורה יותר מחמירה מכל המדינות, ואנחנו נמשיך לעשות מה שצריך כדי למנוע את התפשטות של הנגיף בישראל. פרסמנו הנחיות גם לחוזרים ארצה, ואנחנו מפרסמים הנחיות לציבור ודורשים ממנו למלא אחר ההוראות של משרד הבריאות".

שר הבריאות יעקב ליצמן, שהשתתף אף הוא בהערכת המצב, הבהיר את עמדת משרד הבריאות, לפיה "אין פשרות בבידוד". ליצמן הוסיף כי "זה חייב להיות בידוד, גם אם זה בבית או בבית חולים. מי שלא מרגיש טוב או שיש לו שאלות - יש את מד"א. אפשר לקבל את כל התשובות".

אתר רשמי, -

אזהרות המסע מצטרפות להחלטה לאסור על כניסה לישראל של מי ששהו ביפן או בקוריאה הדרומית בשבועיים האחרונים, ואינם אזרחי ישראל או תושביה. האיסור, שנכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00, נוגע לכלל מעברי הגבול - האוויריים, היבשתיים והימיים. בנוסף לכך, במשרד הבריאות הודיעו כי מי ששהה בטייוואן, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר המשרד.

(עדכון ראשון: 16:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully