וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: התיירים הקוריאנים לא יועברו לגוש עציון

במל"ל ביקשו לשכן את התיירים הקוריאנים שנתקעו בארץ במתקן צבאי בהתנחלות הר גילה, עד שיתאפשר להחזיר אותם למדינתם. התושבים עתרו לבג"ץ ויצאו למחאה. למרות השעתירה נדחתה, הוחלט שלא להעביר את הקוריאנים ליישוב

צילום: רוני כנפו, יניר יגנה ויואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

משדה הביטחון החליט היום (ראשון) שלא לשכן את התיירים הקוריאנים שנתקעו בארץ במתקן צבאי בהתנחלות הר גילה, עד שיתאפשר להחזיר אותם למדינתם, כפי שהתכוונו בתחילה למל"ל. משרד הביטחון שינו את החלטתם הראשונית בעקבות מחאת התושבים, שאף עתרו לבג"ץ נגד ההחלטה.

המחאה ביישוב התעוררה בעקבות כוונת המל"ל (המטה לביטחון לאומי) לשכן באופן זמני 220 תיירים מקוריאה הדרומית בהתנחלות הר גילה, בשל החשש מנגיף הקורונה. "אנו פועלים בכל המישורים, משפטיים ותקשורתיים, על מנת לסכל את התוכנית", מסרו במועצת גוש עציון, וקראו לתושבים להגיע לשער היישוב ולהיערך לחסימת הכניסות. גורמי ביטחון מסרו כי האפשרות להקים מתקן בבסיס צבאי עבור התיירים, שלפי שעה חשודים כמי שנדבקו בנגיף, נבדקת. זאת, עד שיתאפשר להטיס אותם בחזרה לארצם.

תושבי הר גילה עתרו לבג"ץ נגד הכוונה לשכן את התיירים הדרום הקוריאנים במתקן צבאי בהתנחלות. לטענתם, ההחלטה התקבלה מבלי לעדכן אותם. בעתירה נטען בין היתר כי כתוצאה מההחלטה לשכן ביישוב את התושבים, "קיים חשש מהותי להדבקות תושבי הר גילה בנגיף". שופטי בג"ץ דחו את העתירה על הסף, אך למרות זאת משרד הביטחון החליט שלא לשכן את הקוריאנים במקום.

מדרשה צבאית לחינוך מפקדים בהר גילה, שם תכננו להלין תיירים קוריאנים. אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון, אתר רשמי
מחאת תושבים בסמוך למדרשה/אתר רשמי, אלימלך דהן רבש''צ הישוב הר גילה-גוש עציון
תושבי הר גילה במהלך הפגנה לבטל את הקמת המתקן לתיירים מקוריאה הדרומית שעלה חשד שנדבקו מקורונה 23 בפברואר 2020. רוני כנפו
הפגנת תושבי הר גילה נגד הקמת המתקן לתיירים מדרום קוריאה, היום/רוני כנפו

בנוסף לכך, נטען כי "חלק מהתושבים עומד להתפנות מן הישוב מיידית בשל הפעולה. עצם קיומו של החשש פוגע קשות באיכות החיים של חברי העותרת כולם". עוד נטען כי "האתר מושא הבקשה לא הוכן כראוי לבידוד ולא הותקנו בו אמצעים לבידוד יעיל. לשם השוואה, באתר שבו שוכנו ישראלים שהגיעו מהספינה שעגנה ביפן והתגלה בה הנגיף, הוכן לבידודם ימים ארוכים בטרם שוכנו באתר. להבדיל, בענייננו, ההיערכות נמשכת שעות ספורות בלבד".

"גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי", אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן. "הדבר לא ייתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף, לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד". נאמן דרש להקפיא את ההחלטה לאלתר. "אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי", הוא מסר.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לפניית המל"ל, מערכת הביטחון בוחנת בשעות אלה פתרונות להלנת משלחת התיירים מקוריאה הדרומית בתיאום הנחיות משרד הבריאות בנושא".

עוד בוואלה!

מאות נעדרו מבתי הספר שבהם נשלחו תלמידים לבידוד: "יש תחושת לחץ"

לכתבה המלאה

מאות תיירים מקוריאה נתקעו בלי דרך לשוב לארצם

התיירים מקוריאה הדרומית נחתו אמש בישראל והוחלט למנוע באופן נקודתי את כניסתם. בנוסף אליהם, ל-12 נוסעים ישראלים הותר להיכנס לישראל, ולפי הנחיות משרד הבריאות הם חיובו בבידוד ביתי של 14 יום כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל מרגע נחיתתם בארץ.

טיסה הייתה אמורה לצאת אתמול בשעה 22:00 בלילה מישראל לקוריאה הדרומית, אך היא בוטלה. מאות תיירים חיכו בשדה התעופה ולא מצאו פתרון שיאפשר להם לשוב לביתם.

הנוסעים הישראלים ששהו על הטיסה פונו לבתיהם באופן מבוקר על ידי צוותי מד"א. החובשים והפרמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, כשהם ממוגנים בחליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים שבהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר פינוי הנוסעים, כלי הרכב חוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

שר הפנים, אריה דרעי, הודיע מוקדם יותר כי החליט למנוע כניסה לישראל של מי ששהו ביפן או בקוריאה הדרומית בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי ישראל או תושביה - בכלל המעברים, זאת במסגרת המאמצים למנוע את הפצת נגיף הקורונה בישראל. לפיכך, כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול האוויריים, היבשתיים והימיים. ה

איסור על כניסת מי ששהה ביפן ושמגיע בדרך אווירית ייכנס לתוקף החל ממחר בבוקר בשעה 8:00. בנוסף, במשרד הבריאות הודיעו כי מי ששהה בטייוואן, איטליה או אוסטרליה ב-14 הימים האחרונים ומפתח תסמינים של מחלה, צריך להיבדק בהתאם להנחיות המפורטות באתר המשרד.

(עדכון ראשון 13:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully