וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים מדרום קוריאה שנחתו בנתב"ג יושבו לארצם, ישראלים פונו לבידוד

22.2.2020 / 21:16

רשות האוכלוסין וההגירה מנעה את כניסתם של נוסעים שנחתו בנתב"ג מקוריאה הדרומית. לפי הרשות, על המטוס נמצאים 11 אזרחים ישראלים שיורשו לרדת ממנו, ויפונו לבידוד בביתם באמבולנסים מיוחדים. היום הוחלט להחמיר את נהלי הכניסה לארץ למדינות נוספות בדרום מזרח אסיה

צוות מד"א לקראת הגעת המטוס מקוריאה הדרומית בו יסורבו התיירים להיכנס בשל נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. מד"א
נחיתת המטוס מקוריאה הדרומית בנתב"ג/מד"א

12 נוסעים ישראלים נחתו הערב (שבת) בנתב"ג לאחר שהיו בקוריאה הדרומית. על פי הנחיות משרד הבריאות הם מחויבים להיות בבידוד ביתי של 14 יום כדי שאזרחים אחרים לא יבואו איתם במגע כלל מרגע נחיתתם בארץ. הישראלים פונו לבתיהם באופן מבוקר על ידי צוותי מד"א. החובשים והפרמדיקים של מד"א נערכו לפינוי הנוסעים, והם ממוגנים בחליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים, על פי הפרוטוקול הנהוג במקרים שבהם קיים סיכוי להדבקה בנגיף. לאחר פינוי הנוסעים, כלי הרכב שבהם מפונים הנוסעים יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

"צוותי מגן דוד אדום ערוכים במהלך כל השנה, ופועלים במקצועיות בכל מקרה שבו הם נדרשים למתן טיפול רפואי ופינוי של חולים החשודים כנשאים של מחלות מדבקות", הסביר מנהל אגף רפואה במד"א, רמי מילר. "חובשים ופרמדיקים מפנים בבטחה את הנוסעים שהגיעו מקוריאה הדרומית, תוך שהם ממוגנים בעצמם באופן מלא נגד הידבקות", הוסיף.

בנוסף לכך, טיסה צפויה לצאת בשעה 22:00 מנתב"ג לקוריאה הדרומית וכעת דרום קוריאנים רבים נמצאים בנתב"ג וממתינים בטרמינל. ברשות ההגירה והאוכלוסין אמרו להם למצוא פתרונות אחרים, בין השאר נבדקת אפשרות להעלותם לטייסת אל-על שהיא חצי ריקה לבנגקוק.

מוקדם יותר מסר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בתדרוך כתבים כי מהיום יידרשו ישראלים ששבו מדרום קוריאה ויפן לשהות בבידוד. הוא הוסיף כי נשקלות הגבלות לגבי מדונות נוספות, "אנחנו בוחנים הגבלות גם על טייוואן, ונפרסם לגביה החלטה בשעות הקרובות".

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי "הארגון נערך מבעוד מועד לפינוים לבידוד ביתי של הנוסעים שנחתו בישראל, לאחר ששהו בקוריאה הדרומית. החובשים והפרמדיקים שמפנים אותם, ממוגנים בערכות מלאות המיועדות למקרים מאין אלו, זאת על מנת שלא לקחת סיכונים".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: ישראלים ששבו מדרום קוריאה ויפן נדרשים לשהות בבידוד

לכתבה המלאה
נוסעים בנמל התעופה בקוריאה הדרומית שטיסתם לישראל התבטלה בשל התפרצות נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. אבי כהן
תושבי קוריאה הדרומית שטיסתם לישראל בוטלה הערב יושבים בנמל התעופה/אבי כהן

הוא הוסיף כי "מגן דוד אדום עובד בשיתוף פעולה ובתיאום מלא עם משרד הבריאות, משרד החוץ, רשות שדות התעופה, ושאר הגורמים, וימשיך לעשות ככל יכולתו על מנת לסייע למאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל".


(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully