וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים ועובדים בבידוד: כך נערכים באתרים שבהם ביקרו חולי הקורונה

תשעה חברי קבוצת צליינים מקוריאה הדרומית חלו בנגיף הקטלני וביקרו בישראל. עובדי רשות הטבע והגנים שפגשו את התיירים לא יגיעו לעבודה, ובכנסיות שבהן ביקרו עוקבים בדאגה. עשרות תלמידים ומורים מבאר שבע וקריית חיים הועברו לבידוד לאחר ששהו באתרים סמוך לחברי הקבוצה

אתר רשמי

חברי קבוצת הצליינים מקוריאה הדרומית שתשעה מהם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה ביקרו באתרים רבים ברחבי הארץ במסגרת טיול שערכו בשבוע שעבר בישראל. משרד הבריאות המליץ היום (שבת) למי שבא עמם במגע ישיר להיכנס לבידוד ביתי בן 14 יום ולדווח על התפתחות תסמינים.

בעקבות חשש כי 30 תלמידים ושני מורים שהו בקרבתם של קבוצת התיירים מדרום קוריאה, הנחה משרד הבריאות כי עליהם לשהות בבידוד. לפי החשד, התלמידים שהו יחד עם קבוצת התיירים בתל באר שבע, כאשר התלמידים היו במסגרת טיול של"ח. לפי הודעת משרד החינוך, אצל מורה אחד התפתחו סימני הדבקות. בהנחיית משרד הבריאות הוא ביקר בבבית החולים סורוקה, ערך בדיקות, ונשלח לבידוד בביתו. המשרד עומד בקשר עם משרד הבריאות לשם קבלת תוצאות הבדירה והאבחון של המורה.

נוסף על תלמידים אלו, כ-60 תלמידים, יחד עם חמישה מורים ומאבטח מבית ספר בקריית חיים שהו לצד התיירים מקוריאה הדרומית במהלך טיול במצדה בתאריך 12.2.2020. נכון לעכשיו אין בקרב התלמידים, המורים והמאבטח תסמינים להידבקות במחלה, אך בכל זאת עליהם לשהות בבידוד של 14 יום.

גן לאומי קיסריה. רשות הטבע והגנים
אחד העובדים יישאר בביתו. הגן הלאומי בקיסריה/רשות הטבע והגנים

בנוסף על כך, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הנחה למנות צוות ליווי מיוחד לבית הספר מקיף טוביהו בבאר שבע, שממנו מגיעים התלמידים. הצוות יכלול יועצים חינוכיים ופסיכולוגים, צוות בריאות שיכלול את הממונה על תחום הבריאות במשרד וכן צוות שיעמיד אמצעים לתקשורת מרחוק, כדי לעמוד בקשר עם התלמידים המבודדים בביתם ולתת להם בימי הבידוד את המענים הלימודיים הנדרשים. המנכ"ל הוסיף כי המשרד עומד בקשר רציף עם משרד הבריאות, ופועל בתיאום ובכפוף להנחיות שלו.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי לא ידוע על אף עובד שמציג תסמינים מדאיגים. בגן לאומי קיסריה ובגן לאומי תל באר שבע אותרו הקופאים שהיו במגע עם הקבוצה ולדברי רט"ג לדקות ספורות בלבד. נמסר כי נוקטים ליתר בטחון בצעדי זהירות, והם התבקשו להישאר בבית ולא להגיע גם מחר לעבודה. ברשות בודקים גם בגן לאומי מצדה, אתר גדול יותר בו טרם אותר מי שהיה במגע כלשהו. ברשות הדגישו כי מדובר באתרים פתוחים בעיקרם, לא חדרים סגורים, וכי לא ידוע על כל נדבק או חשש.

ממלון עין גב, שבו שהו חברי הקבוצה נמסר כי הם שהו לשני לילות בלבד וכי "חדרי הנופש תמיד מנוקים בקפידה יתרה מאוד - איננו מקלים ראש, ועורכים ליתר ביטחון בדיקה עם סוכני הנסיעות בקוריאה ובישראל לגבי המקרה, כמו כן העברנו הנחיות לצוות וידענו את גורמי הבריאות בקיבוץ ובאזור. מבדיקה שערכנו כעת, אין מי מהצוות שגילה תסמינים מדאיגים".

עוד בוואלה!

תשעה חולי קורונה בדרום קוריאה שבו מטיול בישראל בשבוע שעבר

לכתבה המלאה

30 תלמידים ו-2 מורים ששהו בקרבתה הקבוצה ישהו בבידוד

חברי הקבוצה טיילו גם בפארק הלאומי בבאר שבע, שם מסרה היום העירייה כי "לא קיבלנו שום דיווח על ביקור הקבוצה מדרום קוריאה בבאר שבע. במידה ונידרש, אנחנו נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות".

דודי אשכנזי, מנכ"ל רשת גרנד הוטל, שבמלון הרשת בירושלים שהו חברי הקבוצה אמר כי הם פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. החדרנים שטיפלו בחדרי חברי הקבוצה נשלחו לבידוד ביתי, והעובדים האחרים נדרשים לדווח אם הם מפתחים תסמינים של שפעת. "נכון לעכשיו אין לנו אף עובד כזה".

שער הכניסה למתחם הבידוד בשיבא תל השומר. 21 בפברואר 2020. קובי ריכטר, TPS
"נפעל על פי הנחיות משרד הבריאות". מרכז הבידוד בבית החולים שיבא שבתל השומר/TPS, קובי ריכטר

ודיע אבו נסאר, דובר הכנסיות הקתוליות בארץ, סיפר לוואלה! NEWS כי "שמעתי על זה היום. שלחתי לראשי הכנסיות את הפירוט בהודעת משרד הבריאות, והמלצתי לכל אנשי הכנסיות שהיו איתם במגע שיהיו עירוניים לגבי כל התנהלות חשודה של הגוף שלהם. אנחנו לא הצלחתנו כה להגיע לממצא שמישהו מהם היה איתם בקשר".

לדבריו, "הבנתי שהיו צריכים להיות מינמום 15 דקות, והקבוצה ככל הנראה לא תיאמה את הביקור אז לא היתה פגישה". אבו נאסר סיפר כי אתמול שוחח עם שגרירות דרום קוריאה ושמע כי יש חשד למטייל עם נגיף. "אתמול זה היה בגדר חשדות ולא רציתי להפיץ שמועות, וקיוויתי שזה לא נכון. אבל היום התחילו לזרום אלי טלפונים. והבעיה שלי היום שהיום מרבית מראשי הכנסיות בכינוס ברומא, אז אני גם מתקשה להשיג אותם בטלפון. עד כה לא מצאתי שהקבוצה היתה במגע ישיר עם מישהו מאיתנו. אבל אני ממשיך לבדוק. אבל אין ספק שיש דאגה, דואגים בוודאי גם לקוריאנים, ובוודאי היה איתם מדריך".

בהודעת המשרד נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק, במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות, עם חברי הקבוצה, מתבקש להכנס לבידוד בית למשך שבועיים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. בנוסף, במשרד קראו לכל מי שהיה ללא מגע הדוק עם חברי הקבוצה, אך נכח במקומות שאותם פירט המשרד, להיות ערני לגבי סימני מחלה, בהם חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית זינק ל-433, כשמרבית הנדבקים מתגוררים בעיר דאגו ובסביבתה. רבים מהחולים הראשונים כבר הספיקו להחלים, אך ההתפשטות הפתאומית והמהירה בימים האחרונים - העלתה חששות כבדים.

מוקדם יותר אישרו הרשויות בסין כי תקופת הדגירה של נגיף הקורונה יכולה להימשך גם 27 ימים. הדבר התגלה לאחר שהווירוס נמצא בגופו של גבר כבן 70 ממחוז חוביי שנדבק מאחותו כבר בסוף ינואר, אך לא חווה תסמינים במשך כארבעה שבועות. ההערכה עד היום הייתה שיופיעו תסמינים בתוך 14 ימים, והרשויות בסין הביעו דאגה מכך שהדבר יקשה על מניעת התפשטות הנגיף.

עד כה, ההנחיות שקיבלו נוסעים שהגיעו ממדינות שבהן קיים חשד להימצאות הנגיף היו להימנע מהגעה למרחב הציבורי למשך 14 יום. זמן הדגירה הארוך עשוי להקשות על פיקוח אחר חולים אפשריים שנדבקו בנגיף.

(עדכון ראשון 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully