וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסמיני נגיף הקורונה התגלו אצל גבר מסין 27 ימים לאחר שנדבק

גורמים רשמיים בארגון הבריאות העולמי העריכו כי תקופת הדגירה של הווירוס נמשכת כ-14 יום, אך בסין אישרו כי גבר בן 70 הציג תסמינים יותר כארבעה שבועות לאחר שנדבק. הרשויות בסין הביעו דאגה מכך שהדבר יקשה על המעקב אחר החולים ומניעת התפשטות הנגיף

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: משרד הבריאות באיראן הודיע על שלושה מקרי הידבקות חדשים)

התפשטות נגיף הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • בסין אישרו: תקופת הדגירה של הנגיף יכולה להימשך גם 27 יום
  • מקרה מוות ראשון אושר באיטליה
  • 109 בני אדם מתו ביממה החולפת בסין
  • 142 מקרים חדשים זוהו בקוריאה הדרומית

תקופת הדגירה של נגיף הקורונה יכולה להימשך גם 27 ימים - כך מסרו היום (שבת) גורמי בריאות רשמיים בסין. הדבר התגלה לאחר שהווירוס נמצא בגופו של גבר כבן 70 ממחוז חוביי שנדבק מאחותו כבר בסוף ינואר, אך לא חווה תסמינים במשך כארבעה שבועות. ההערכה עד היום הייתה שיופיעו תסמינים בתוך 14 ימים, והרשויות בסין הביעו דאגה מכך שהדבר יקשה על מניעת התפשטות הנגיף.

עד כה, ההנחיות שקיבלו נוסעים שהגיעו ממדינות שבהן קיים חשד להימצאות הנגיף היו להימנע מהגעה למרחב הציבורי למשך 14 יום. זמן הדגירה הארוך עשוי להקשות על פיקוח אחר חולים אפשריים שנדבקו בנגיף.

משרד הבריאות בסין מסר כי 397 מקרים חדשים של נגיף הקורונה זוהו ביממה האחרונה, בנוסף ל-109 בני אדם שמתו ביממה החולפת כתוצאה מהנגיף. מספר הנדבקים הכללי במדינה עלה ל-76,288 ומספר הקורבנות עומד על 2,345. מדובר בירידה בהשוואה ליממה הקודמת, בה מתו 118 בני אדם ו-889 נוספים נבדקו מהנגיף במדינה.

בני אדם עם מסיכות מיגון בשל נגיף הקורונה ברחבי בייג'ינג שבסין. 21 בפברואר 2020.. רויטרס
ירידה בהשוואה ליממה הקודמת בסין. אזרחים עם מסיכות מיגון בבייג'ינג/רויטרס

בתוך, כך, ממשיך הנגיף להתפשט ברחבי העולם, כשחולה בן 78 בנגיף הקרורונה בעיר פדואה שבצפון איטליה מת והפך לקורבן הראשון של המדינה מהנגיף - כך מסר הבריאות האיטלקי רוברטו ספראנזה. מוקדם יותר רשויות הבריאות הודיעו על 15 מקרים שזוהו במחוז לומברדיה ועוד שניים נוספים במחוז וונטו.

במחוז לומברדיה אסרה הממשלה על כל האירועים הציבוריים וסגרה בתי ספר בכמה עיירות קטנות מדרום-מזרח למילאנו. "הכנו תוכנית בימים האחרונים, כי היה ברור שמה שקרה איכשהו יכול לקרות גם לנו", אמר שר הבריאות ספרנזה לעיתונאים, בזמן שרופאים בדקו מאות אנשים שעלולים היו לבוא במגע עם הסובלים מנגיף הנגיף.

המדינה עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר אחרי סין היא קוריאה הדרומית, בה זוהו 229 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה ביממה האחרונה, ומספר הנדבקים במדינה זינק ל-433. בסוכנות הידיעות "יונהאפ" דווח כי זוהו היום 87 מקרי הידבקות, ובמהלך הלילה הודיע המרכז לבקרת ומניעת מחלות בקוריאה הדרומית כי אושרו 142 מקרים חדשים של הנגיף. 91 בני אדם הועברו לבית החולים במחוז צ'ונגדו שהוגדר על ידי הממשלה כ"אזור הטיפול המיוחד". עוד נמסר כי רוב הנדבקים הגיעו מאזור טגו ומהערים הסמוכות.

אנשים חובשים מסכות לפניהם מחוץ לבית החולים רפיק חרירי בלבנון ב-21 בפברואר 2020. רויטרס
"הכנו תוכנית בימים האחרונים". אנשים חובשים מסכות מיגון בלבנון/רויטרס

גורמים רשמיים ביפן אישרו כי ארבעה בני אדם נוספים נדבקו בנגיף הקורונה במדינה, ובכך עלה מספר הנדבקים ל-99. בין הנדבקים, מורה בחטיבת ביניים בשנות ה-60 לחייה ממחוז צ'יבה, שחוותה תסמינים כבר לפני כעשרה ימים ובכל זאת הלכה לעבודתה בזמן זה. היא אושפזה רק לפני שלושה ימים, ותלמידיה היו חשופים במשך שבוע לנגיף. בעקבות כך, בית הספר בו לימדה נסגר לשלושה ימים.

מקרה הידבקות נוסף הוא של אישה בשנות ה-30 לחייה, גם היא ממחוז צ'יבה. הרשויות במדינה מסרו כי אין קשר בין שתי הנשים, ולא ידוע כיצד נדבקו בנגיף. כמו כן, נדבקו גם שני גברים בשנות ה-50 וה-60 לחייהם ממחוז קוממוטו שבדרום יפן.

חשש מקורונה ברחובות טוקיו, 17 בפברואר 2020. AP
בשל התפשטות הנגיף, אזרחי טוקיו חובשים מסכות ברחובות/AP

אתמול, שני אנשים נוספים מתו מהנגיף שהתפשט לכמה ערים ברחבי איראן. גם בלבנון נרשם מקרה ראשון של הידבקות לאחר שאישה בת 45 הגיעה מאיראן והושמה בבידוד בבית חולים בביירות.

באיראן, בסך הכול, נדבקו 18 בני אדם בווירוס, שמקורו בסין, וארבעה מהם מתו. "ייתכן שזה קיים בכל הערים באיראן", אמרה מינוז מוהרז, נציגת משרד הבריאות. ההתפרצות ברפובליקה האסלאמית החלה בעיר הקדושה קום והגיעה גם לבירה טהראן, לאראק, לאיספהאן ולערים אחרות.

לאור התפשטות הווירוס למדינות נוספות בעולם, התריע ארגון הבריאות העולמי כי "חלון ההזדמנויות למניעת התפשטות רחבה עוד יותר של הנגיף עומד להיסגר". לדבריו של יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס, על המדינות לפעול במהירות האפשרית לפני שחלון ההזדמנויות שהולך ומצטמצם ייסגר לחלוטין. "אם נעשה את זה טוב, נוכל למנוע משבר חמור", אמר. "אך אם נבזבז את ההזדמנות - נהיה בבעיה רצינית".

(עדכון ראשון: 03:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully