וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בישראל: משרדי החוץ והבריאות שוקלים מגבלות למגיעים מדרום קוריאה

המשרדים מקיימים הערכת המצב בשיתוף המל"ל שבסיומה עשויה להתקבל החלטה לגבי כניסת אנשים מהמדינה. רשות האוכלוסין לא תאפשר כניסת תיירים שצפויים לנחות הערב מסיאול בנתב"ג. במשרד הבריאות שוקלים לנהל רשימת פריטים שהיעדרם עלול לפגוע בפעילות רפואית חיונית

אתר רשמי

משרדי הבריאות והחוץ מקיימים היום (שבת) הערכת מצב שבסיומה עשויה להתקבל החלטה לגבי הגבלות לנכנסים מקוריאה הדרומית. עד כה לא הוצאו הנחיות גורפות בנוגע לכניסת אנשים מהמדינה שבדרום מזרח אסיה, בניגוד למדינות אחרות באזור, בהן יש פחות נדבקים בנגיף. כמו כן נשקלת הטלת מגבלות גם על מגיעים מטייוואן ויפן. עד לקבלת החלטות גורפות, ברשות האוכלוסין וההגירה הוחלט למנוע את כניסתם של תיירים מהמדינה שצפויים לנחות מסיאול בנתב"ג סמוך לשעה 19:00. לפי הרשות, על הטיסה נמצאים 11 אזרחים ישראלים.

במסגרת היערכות המשרדים, שר החוץ ישראל כץ הורה להנהלת המשרד לקיים דיון דחוף ביחס למשמעות האפשריות וההשלכות הבינלאומיות, ולנקוט בפעולות ההסברתיות הנדרשות ברחבי העולם. השר כץ הורה להנהלת המשרד לתמוך בכל הנחיה מחמירה אותה יתן משרד הבריאות ביחס למניעת כניסת נוסעים ממדינות שונות בעולם שעלולים להוות סיכון בריאותי לאוכלוסיה בישראל. מהמשרד נמסר כי השיקול המרכזי הוא שמירת בריאותם של תושבי ישראל ושמירת יכולתה של מדינת ישראל להוסיף ולקיים קשר תקין עם מדינות בעולם, כמדינה שמקפידה על כללים מחמירים ואינה נגועה בנגיף הקורונה.

צוות מד"א שיפנה את חולי הקורונה מנתב"ג, 19 בפברואר 2020
לפינוי    חולי קורונה מנתבג. ראובן קסטרו
צוות מד"א שפינה את חולי הקורונה מנתב"ג, השבוע/ראובן קסטרו

בתוך כך, במשרד הפנים מסרו כי כרגע מנסים לאתר את כל חברי קבוצת הצליינים שתשעה מהם אובחנו כחולים בקורונה והיו בארץ. במשרד הפנים בוחנים יחד עם משרד הבריאות והמל"ל את הצעדים הבאים.

שגריר ישראל בסין צבי חפץ היה על הטיסה שהחזירה את התיירים מנתב"ג לסיאול. כעת הוא שוהה בבידוד בבית השגריר בביג'ינג. מוקדם יותר המליץ משרד הבריאות למי שבא עמם במגע ישיר להיכנס לבידוד ביתי בן 14 יום ולדווח על התפתחות תסמינים. הוראות אלו מגיעות לאחר שהתברר כי חברי קבוצת הצליינים מקוריאה הדרומית ביקרו באתרים רבים ברחבי הארץ במסגרת טיול שערכו בשבוע שעבר בישראל.

בד בבד, בעקבות חשש כי 30 תלמידים ושני מורים שהו בקרבתם של קבוצת התיירים מדרום קוריאה, הנחה משרד הבריאות כי עליהם לשהות בבידוד. לפי הודעת משרד החינוך, אצל מורה אחד התפתחו סימני הדבקות. בהנחיית משרד הבריאות הוא ביקר בבבית החולים סורוקה, ערך בדיקות, ונשלח לבידוד בביתו. המשרד עומד בקשר עם משרד הבריאות לשם קבלת תוצאות הבדירה והאבחון של המורה.

עוד בוואלה!

עובדים יישארו בבית: כך נערכים באתרים שבהם ביקרו חולי הקורונה

לכתבה המלאה
אזרחי קוריאה הדרומית לובשים מסיכות מיגון ברחוב הקניות דונגסונג-רו במרכז דאגו בשל נגיף הקורונה. 21 בפרואר 2020.. רויטרס
עד כה לא הוצאו הנחיות. אזרחים עם מסיכות בקוריאה הדרומית/רויטרס

עקב התפרצות הקורונה והחשש ממחסור באמצעי מיגון, תרופות וציוד מתכלה, בוחנים במשרד הבריאות אפשרות לניהול מרכזי של רשימת פריטים, שהיעדרם עלול לפגוע בפעילות הרפואית החיונית - כך נודע לוואלה! NEWS. נשקלת רכישה מרוכזת של הציוד הנדרש, וריכוזו באתר אחד בארץ. "עד כה המערכת מתנהגת בצורה דומה לרוטינה, תוך ביצוע רכש ראשוני באופן פרטני וחלוקת הציוד על פי הנדרש לגופים בשטח", נכתב במסמך של משרד הבריאות. "בהתנהלות זו ועם מימוש המצב למחסור, צפוי שתיווצר בעיה לאחר סיום הציוד המצוי בכל גוף. בנוסף, המחירים המאמירים מיום ליום והציוד ההולך ומתמעט מחייבים שינוי תפיסה ביחס להליך הרכש בזמן שגרה".

מרשות הטבע והגנים נמסר מוקדם יותר כי לא ידוע על אף עובד שמציג תסמינים מדאיגים. ברשות הוסיפו כי הקופאים שבאו במגע עם הקבוצה בגן לאומי קיסריה ובגן לאומי תל באר שבע אותרו ולדברי רט"ג הם באו עמם במגע לדקות ספורות בלבד. עוד נמסר כי ברשות נוקטים ליתר בטחון בצעדי זהירות, והם התבקשו להישאר בבית ולא להגיע גם מחר לעבודה. ברשות בודקים גם בגן לאומי מצדה, אתר גדול יותר בו טרם אותר מי שהיה במגע כלשהו.

היערכות בבית החולים שיבא תל השומר להגעת הנוסעים הישראלים מספינת הקורונה ביפן - 20 פברואר 2020. אבשלום ששוני, פלאש 90
היערכות בבית החולים שיבא להגעת הנוסעים מיפן/פלאש 90, אבשלום ששוני

ברשות הדגישו כי, מדובר באתרים פתוחים בעיקרם, לא חדרים סגורים, וכי לא ידוע על כל נדבק או חשש. ההודעה של משרד הבריאות באה בהפתעה, לדבריהם, והם הבהירו כי רשות הטבע והגנים נמצאת בקשר רציף עם משרד הבריאות.

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי כל מי שהיה במגע הדוק, במרחק של פחות משני מטר ולמשך 15 דקות לפחות, עם חברי הקבוצה, מתבקש להכנס לבידוד בית למשך שבועיים מאז המגע האחרון עם הקבוצה ולדווח על כך באתר משרד הבריאות. בנוסף לכך, במשרד קראו לכל מי שהיה ללא מגע הדוק עם חברי הקבוצה, אך נכח במקומות שאותם פירט המשרד, להיות ערני לגבי סימני מחלה, בהם חום מעל 38, שיעול או תסמינים נשימתיים אחרים. במשרד הבריאות מוסיפים כי עם התקדמות החקירה האפידימיולוגית תפורסם רשימת מקומות מפורטת יותר בהן שהתה הקבוצה.

עובדים מחברת שירותי החיטוי מנקים את רצפת מרכז הקניות בדייג'ון, קוריאה הדרומית בשל התרפצות נגיף הקורונה. 22 בפברואר 2020.. רויטרס
יותר מ-77 אלף בני אדם נדבקו בנגיף. מבצע חיטוי במרכז קניות בדייג'ון, קוריאה הדרומית/רויטרס

המחלה גבתה את חייהם של יותר מ-2,300 איש ברחבי העולם, ויותר מ-77 אלף בני אדם נדבקו בנגיף. מחקר חדש, שמראה כי הווירוס מדבק יותר ממה שסברו קודם לכן הוסיף לבהלה העולמית מפני ההתפרצות.

בקוריאה הדרומית עצמה זינק מספר מקרי ההידבקות בנגיף ל-433, כשמרבית הנדבקים מתגוררים בעיר דאגו ובסביבתה. רבים מהחולים הראשונים כבר הספיקו להחלים, אך ההתפשטות הפתאומית והמהירה בימים האחרונים - העלתה חששות כבדים.

לאור התפשטות הווירוס למדינות נוספות בעולם, התריע ארגון הבריאות העולמי כי "חלון ההזדמנויות למניעת התפשטות רחבה עוד יותר של הנגיף עומד להיסגר". לדבריו של יו"ר הארגון טדרוס אדהנום גברהיסוס, על המדינות לפעול במהירות האפשרית לפני שחלון ההזדמנויות שהולך ומצטמצם ייסגר לחלוטין. "אם נעשה את זה טוב, נוכל למנוע משבר חמור", אמר. "אך אם נבזבז את ההזדמנות - נהיה בבעיה רצינית".


(עדכון ראשון: 16:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully